Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det viktig at du er anonym på nett?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er det viktig for deg å være anonym på en nettside som FP?
Ja, veldig viktig 14 7,78%
Ja, ganske viktig 34 18,89%
"Midt-på-treet" viktig 69 38,33%
Litt viktig 29 16,11%
Nei, ikke als viktig 33 18,33%
Dustepoll 1 0,56%
Deltakere: 180. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-10, 00:32   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det viktig at du er anonym på nett?

Er det viktig for deg å være anonym på nett eller er det helt ok at man skjønner hvem du er?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 00:33   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?

Jeg skriver - forhåpentlig - aldri noe jeg ikke kan stå inne for, så jeg tror ikke det er så veldig vanskelig å spore meg opp om folk vil. Ergo, det er ikke kjempeviktig for meg, kjenner jeg. :naiv:

Gammel 10-01-10, 11:58   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg skriver - forhåpentlig - aldri noe jeg ikke kan stå inne for, så jeg tror ikke det er så veldig vanskelig å spore meg opp om folk vil. Ergo, det er ikke kjempeviktig for meg, kjenner jeg. :naiv:

Sånn tenker egentlig jeg også. Og jeg kan godt stå inne for alt jeg skriver. Men tanken på at noen som kjenner meg skal kunne 'stalke' meg er ikke noe gøy. Så her inne og på andre litt 'intime' forum har jeg dette nicket. Har vært medlem av andre mer hobbyrelaterte forum med et annet nick. Dette nicket er jeg delvis kjent under også IRL (kallenavn) så jeg er forsiktig med å blande de to.

Dette nicket her har forøvrig ingenting med initialer å gjøre, så det går ikke an å spore meg opp på den måten.

Jeg tror også som over her- at om noen virkelig hadde gått inn for det så hadde de funnet ut hvem jeg er til tross for at jeg ikke legger ut bilder. Men tviler på at jeg i utgangspunktet er så interessant at noen gidder.

Gammel 11-01-10, 11:48   #4
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Tjaaa.. Jeg kan egentlig bare glemme å være anonym siden mange kjenner historien min/vår. Men noe viktig er det..

Jeg liker å tro at jeg er fullstendig anonym, men jeg liker også å lure meg selv. ( ref: sjokolade er vel ikke sååå fetende )

Gammel 10-01-10, 00:35   #5
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det var det vel til å begynne med, men jeg føler ikke at jeg er helt der fremdeles. Det skal vel vanskelig gjøres å være helt anonym, også på nett.

Gammel 10-01-10, 16:50   #6
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skriver ikke ting på åpent forum som jeg ikke står for, også i RL. De mest private greiene holder jeg i bloggen som er lukket.
Kjenner endel her inne og bryr meg ikke om andre kjenner meg igjen.

Gammel 10-01-10, 17:42   #7
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Viktig og viktig, det er ingen krise om folk vet hvem jeg er men jeg legger ikke opp til det liksom. Jeg legger ikke ut bilder av meg selv og familien i åpent forum,men har feks lagt ut bilder av stua mi så da kan det jo være at noen plutselig vet hvem jeg er.

Gammel 11-01-10, 09:47   #8
maria78
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
maria78 er litt kul
Standard

Er nok ikke like lett å holde seg helt anonym hele tiden men er nok bare nære venner som vil kunne kjenne meg igjen, håper jeg da

maria78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 00:35   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er meg selv på nett, slik at de som kjenner meg nok vil kjenne igjen både tanker og meninger. Jeg har ingen problemer med at folk som allerede kjenner meg vet hvem jeg er. Men jeg vil ikke at det med letthet skal være mulig å finne frem til meg hvis man ikke kjenner meg fra før, jeg er derfor forsiktig med opplysninger som adresse, etternavn, navn på barn, skole etc. Bilder er jeg også ganske nøye på.

Gammel 10-01-10, 00:35   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg har det blitt mindre og mindre viktig opp gjennom årene. Det eneste jeg muligens skulle tenke meg å skjule for arbeidsgivere osv er hvor mye tid jeg faktisk bruker her ... Ellers gjør det meg ikke noe om jeg blir gjenkjent. Men kjenner noen meg igjen så vil jeg gjerne vite det.

Det er jo rimelig enkelt å finne ut hvem jeg er om man kjenmer meg fra før. Svensk boende i USA med en sønn født i 2003. Det er vel ikke så alt for mange slike på et forum i Norge ...

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 00:36   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næh, jeg tenker ikke så mye på det, men legger ikke akkurat ut full navn og adresse på forumet, liksom. Foretrekker jo å være litt anonym, men så mye som jeg kjøper her inne så har vel halve forumet navnet og adressen min og siden det kun er min familie i Norge som har mitt etternavn, er det ikke så vanskelig å finne frem til meg, akkurat.

Gammel 10-01-10, 00:36   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er ikke viktig for meg i det hele tatt å være anonym. Kanskje er det fordi jeg startet min "nett-diskusjons-karriere" på Usenet, under fullt navn - jeg gjør i alle fall ikke noe forsøk på å være anonym, og jeg har link til RL-bloggen min (med fullt navn, bilde etc.) fra profilsiden min.

Gammel 10-01-10, 00:45   #13
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Ja det brukte å være veldig viktig for meg men det har forandret seg noe, alt ettersom hvilke nettfora det er snakk om. Her inne er det flere som har spurt om jeg er "x", dvs de har funnet ut hvem jeg er. Først var jeg veldig ukomfortabel med dette men nå gjør det meg ingenting overhode.
Men, jeg må si jeg synes det er veldig rart å kjenne igjen medlemmer her inne i real life, f.eks så har jeg sett Skilpadda et par ganger
Men det kan liksom bare ikke falle meg inn å si noe, samtidig så synes jeg det nesten grenser til å være frekt å ikke gi seg til kjenne. Men der er jeg altså ikke enda ... så jeg har tydligvis ei sperre på nettforum og real life som jeg velger og opprettholde uten at jeg helt kan forklare det.

Gammel 10-01-10, 00:56   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men, jeg må si jeg synes det er veldig rart å kjenne igjen medlemmer her inne i real life, f.eks så har jeg sett Skilpadda et par ganger
Men det kan liksom bare ikke falle meg inn å si noe, samtidig så synes jeg det nesten grenser til å være frekt å ikke gi seg til kjenne.

Sier du det? Morsomt. Du må gjerne hilse neste gang du ser meg (du også, Mei!), men hvis du helst ikke vil, så er det også greit. Jeg synes det er morsomt hvis noen gir seg til kjenne, men ikke at det er frekt å ikke ville gi seg til kjenne.

Gammel 10-01-10, 01:03   #15
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Sier du det? Morsomt. Du må gjerne hilse neste gang du ser meg (du også, Mei!), men hvis du helst ikke vil, så er det også greit. Jeg synes det er morsomt hvis noen gir seg til kjenne, men ikke at det er frekt å ikke ville gi seg til kjenne.

huff det er pinlig bare å si det men sist gang jeg så deg var jeg veldig nær ved å si noe men så ble det bare så "dumt". Jeg stirret en masse og så sikkert helt fjern ut
Det var faktisk noe helt konkret jeg hadde lyst til å spørre deg om også (i forbindelse med noe jeg leste på bloggen din), men alikevel så turte jeg altså ikke, djeeeze ...

Men vi bor jo og ferdes mye i samme område så jeg kommer garantert til å se deg igjen, og da kommer jeg til å si hei

Gammel 10-01-10, 00:37   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også vil gjerne få vite det om noen kjenner meg igjen.

Ellers legger heller ikke jeg ut full adresse, etternavn, navn på barnas skole/barnehage, min arbeidsplass eller slikt på åpent nett. Men jeg tviler sterkt på at det skal det helt store detektivarbeidet til for å klare å finne ut av det, om folk så absolutt har interesse av det, det skal sies.

Gammel 10-01-10, 00:46   #17
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg vil helst være anonym, men er klar over at jeg kan bli "avslørt" når jeg oppgir visse opplysninger. Skriver mindre anonymt enn jeg gjorde før.

At jeg ikke vil gjøre det veldig enkelt for andre å skjønne hvem jeg er handler ikke om at jeg ikke kan stå for hva jeg skriver. Jeg synes det er godt å ha et sted jeg kan få ut ting uten at noen titter meg over skulderen og mener noe om hva jeg bruker tiden min på.

Gammel 11-01-10, 11:17   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan nok ikke påstå at det er svært viktig for meg, nei.

Gammel 10-01-10, 00:49   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nah, litt viktig som i at jeg ikke legger ut navn, telefonnummer og adresse. Jeg bruker heller ikke navn på arbeidsgiver eller kolleger, men hvis noen jobber med det samme som meg er det nok ikke veldig vanskelig å tenke seg frem til hvem jeg er, trur eg.

Meningene mine er ikke forskjellige på nett og IRL.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 01:05   #20
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er meg selv på nett, slik at de som kjenner meg nok vil kjenne igjen både tanker og meninger. Jeg har ingen problemer med at folk som allerede kjenner meg vet hvem jeg er. Men jeg vil ikke at det med letthet skal være mulig å finne frem til meg hvis man ikke kjenner meg fra før, jeg er derfor forsiktig med opplysninger som adresse, etternavn, navn på barn, skole etc. Bilder er jeg også ganske nøye på.

Sånn er det meg også. Jeg kan aldri tenke meg at jeg er spesielt vanskelig å kjenne igjen (det er i alle fall minst én jeg kjenner fra IRL som har klart det), spesielt ikke om man leser flere innlegg over tid og setter sammen informasjon. Det er greit nok, og jeg synes bare det er hyggelig å støte på bekjente her inne, men jeg er helst så sparsommelig som mulig med informasjon som mer sikkert bekrefter hvem jeg er. Jeg er også litt paranoid når det gjelder å legge ut bilder; det gjør jeg ikke en gang i min egen blogg, enda den ikke er søkbar.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.