|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er det viktig for deg å være anonym på en nettside som FP? | |||
Ja, veldig viktig |
![]() ![]() ![]() ![]() |
14 | 7,78% |
Ja, ganske viktig |
34 | 18,89% |
"Midt-på-treet" viktig |
69 | 38,33% |
Litt viktig |
29 | 16,11% |
Nei, ikke als viktig |
33 | 18,33% |
Dustepoll |
1 | 0,56% |
Deltakere: 180. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Jeg skriver - forhåpentlig - aldri noe jeg ikke kan stå inne for, så jeg tror ikke det er så veldig vanskelig å spore meg opp om folk vil. Ergo, det er ikke kjempeviktig for meg, kjenner jeg. :naiv:
![]() |
#3 |
Off the map.
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?
Sånn tenker egentlig jeg også. Og jeg kan godt stå inne for alt jeg skriver. Men tanken på at noen som kjenner meg skal kunne 'stalke' meg er ikke noe gøy. Så her inne og på andre litt 'intime' forum har jeg dette nicket. Har vært medlem av andre mer hobbyrelaterte forum med et annet nick. Dette nicket er jeg delvis kjent under også IRL (kallenavn) så jeg er forsiktig med å blande de to.
![]() |
#4 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Tjaaa.. Jeg kan egentlig bare glemme å være anonym siden mange kjenner historien min/vår. Men noe viktig er det..
![]() |
#6 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Jeg skriver ikke ting på åpent forum som jeg ikke står for, også i RL. De mest private greiene holder jeg i bloggen som er lukket.
![]() |
#7 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Viktig og viktig, det er ingen krise om folk vet hvem jeg er men jeg legger ikke opp til det liksom. Jeg legger ikke ut bilder av meg selv og familien i åpent forum,men har feks lagt ut bilder av stua mi så da kan det jo være at noen plutselig vet hvem jeg er.
![]() |
#8 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
![]() |
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Er nok ikke like lett å holde seg helt anonym hele tiden men er nok bare nære venner som vil kunne kjenne meg igjen, håper jeg da |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Jeg er meg selv på nett, slik at de som kjenner meg nok vil kjenne igjen både tanker og meninger. Jeg har ingen problemer med at folk som allerede kjenner meg vet hvem jeg er. Men jeg vil ikke at det med letthet skal være mulig å finne frem til meg hvis man ikke kjenner meg fra før, jeg er derfor forsiktig med opplysninger som adresse, etternavn, navn på barn, skole etc. Bilder er jeg også ganske nøye på.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?For meg har det blitt mindre og mindre viktig opp gjennom årene. Det eneste jeg muligens skulle tenke meg å skjule for arbeidsgivere osv er hvor mye tid jeg faktisk bruker her ... Ellers gjør det meg ikke noe om jeg blir gjenkjent. Men kjenner noen meg igjen så vil jeg gjerne vite det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Næh, jeg tenker ikke så mye på det, men legger ikke akkurat ut full navn og adresse på forumet, liksom. Foretrekker jo å være litt anonym, men så mye som jeg kjøper her inne så har vel halve forumet navnet og adressen min og siden det kun er min familie i Norge som har mitt etternavn, er det ikke så vanskelig å finne frem til meg, akkurat.
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Nei, det er ikke viktig for meg i det hele tatt å være anonym. Kanskje er det fordi jeg startet min "nett-diskusjons-karriere" på Usenet, under fullt navn - jeg gjør i alle fall ikke noe forsøk på å være anonym, og jeg har link til RL-bloggen min (med fullt navn, bilde etc.) fra profilsiden min.
![]() |
#13 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Ja det brukte å være veldig viktig for meg men det har forandret seg noe, alt ettersom hvilke nettfora det er snakk om. Her inne er det flere som har spurt om jeg er "x", dvs de har funnet ut hvem jeg er. Først var jeg veldig ukomfortabel med dette men nå gjør det meg ingenting overhode.
![]() |
#14 |
flisespikker
|
Sier du det? Morsomt.
![]() |
#15 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
#16 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Jeg også vil gjerne få vite det om noen kjenner meg igjen.
![]() |
#17 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Jeg vil helst være anonym, men er klar over at jeg kan bli "avslørt" når jeg oppgir visse opplysninger. Skriver mindre anonymt enn jeg gjorde før.
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Nah, litt viktig som i at jeg ikke legger ut navn, telefonnummer og adresse. Jeg bruker heller ikke navn på arbeidsgiver eller kolleger, men hvis noen jobber med det samme som meg er det nok ikke veldig vanskelig å tenke seg frem til hvem jeg er, trur eg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Dig for victory!
|
Sånn er det meg også. Jeg kan aldri tenke meg at jeg er spesielt vanskelig å kjenne igjen (det er i alle fall minst én jeg kjenner fra IRL som har klart det), spesielt ikke om man leser flere innlegg over tid og setter sammen informasjon. Det er greit nok, og jeg synes bare det er hyggelig å støte på bekjente her inne, men jeg er helst så sparsommelig som mulig med informasjon som mer sikkert bekrefter hvem jeg er. Jeg er også litt paranoid når det gjelder å legge ut bilder; det gjør jeg ikke en gang i min egen blogg, enda den ikke er søkbar. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|