|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Drømmer
|
![]() Hamster eller marsvin?Hva er best å ha i hus av de to? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
|
![]() Sv: Hamster eller Marsvin?Om du vil ha et som tar lite plass, så velger du hamster. Marsvin bør være to stk sammen, og de bør ha litt plass å bevege seg på og vil da i realiteten ta like mye plass som kanin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hamster eller Marsvin?Marsvin.
![]() |
#4 |
Pauset
|
![]() Sv: Hamster eller Marsvin?
Meneh... om de vil ha noe som tar mindre plass en kaniner, så er vel ikke marsvin en god løsning? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Den eldste ble 2 år 1 desember 2009 og den yngste blir 2 når i februar tror jeg. De er utrolig snille og kosete. Har aldri bitt oss. Det er bare så synd at jeg har blitt allergisk mot de. Fant ut det etter jeg hadde skaffet de.
![]() |
#8 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan går det med katt da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hamster eller marsvin?Har hatt både hamster, marsvin og rotter og jeg vil absolutt anbefale rotter! Mye morsommere, mer hengivende og smartere enn andre gnagere. De er robuste også hvis dere har barn som skal håndtere dem :minmening: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Drømmer
|
![]() Sv: Hamster eller marsvin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Logistikkdronning
![]() Sv: Hamster eller marsvin?OK |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bare sær
Hva slags rotter? Jeg har tenkt litt på ørkenrotte. Må man ha to? :avsporer:
![]() |
#14 |
Logistikkdronning
:avsporingssvar: Det er alltid anbefalt å ha to rotter sammen. Min erfaring er at ørkenrotter er litt mer viltre og vanskelig å få tamme enn hetterotter, litt mer som degus - men de er jo enormt gøyale og søte da |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pauset
|
![]() Sv: Hamster eller marsvin?Marsvin er fantastiske dyr. Hvis man har mange, så går de i tog. Og de har de beste lydene. Når de er redde sier de "Rrrrrrrrrrrrrr!" og når de er glade og oppspilte sier de "Oink, oink, oink!" Jeg elsker marsvin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hamster eller marsvin?Hamster lever kortere og tar minst plass, Marsvin er kanskje mer barnevennlige og lettere og holde for barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Har ikke tittel
![]() Sv: Hamster eller marsvin?Hamstere er utrolig kjedelige dyr. Faktisk er de egentlig nattdyr, så de er mest våkne om natten. Marsvin er morsomme og sosiale skapninger. Det samme er rotter. Rotter er faktisk ganske så kloke også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hamster eller marsvin?Har bare erfaring med dverghamster, og den er søt da. Nattdyr, ja absolutt, så må stå på et eget rom på natta, for ikke å holde hele huset våken når den løper i hjulet sitt. Evt kan vi ta ut hjulet fra buret på natta. Men den er våken på ettermiddag/kveld, og liker å være ute av buret, og sitte i hånden. Biter ikke, for den er vant med å bli mye håndtert fra starten av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Pauset
|
![]() Sv: Hamster eller marsvin?Jeg kan også skrive under på at marsvin er søte dyr. Vi har to stykker i et bur på 70x140 cm. Har valgt å ha et så stort bur for å kunne ha mulighet til å reise vekk en helg osv. Med mindre de før løpe mye fritt, så syntes jeg de bør ha såpass. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|