Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lunsj til eksotiske gjester?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-10, 21:27   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Lunsj til eksotiske gjester?

Jeg skal lage lunsj for mannens kolleger som kommer til Norge på lørdag. Det kommer fem gjester hjem til oss på formiddagen. Tre av dem er hinduer og spiser ikke noen former for kjøtt, to er muslimer.
Jeg har tenkt bittelitt og så langt kun kommet på pai med grønnsaksfyll. Tror jeg holder hele lunsjen vegetar like så greit.
De er vissnok ikke så begeistret for salat i følge mannen min, han kjenner alle godt fra sine besøk i India.
Noe annet jeg kan lage, evt ved siden av paien min ?
De er glade i søtt, så jeg tenkte på en god sjokoladekake til kaffen/teen etterpå.

Gammel 28-01-10, 21:29   #2
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lunsj til eksotiske gjester?

Mens jeg leste tittelen og den første setningen så tenkte jeg "vegetarpai med godt brød til, det må være tingen". Så jeg tror du er på rett spor! Trenger vel ikke mer enn det, om du har en kake til dessert?

Gammel 28-01-10, 22:37   #3
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Løkpai med cashewnøtter!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 22:45   #4
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Lefser med snørfrisk og røkelaks?

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 22:49   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Lefser med snørfrisk og røkelaks?

Det tror jeg blir for "lite" lunch for eksotiske gjester. Jeg tror at de forventer seg noe varmt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 22:52   #6
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det tror jeg blir for "lite" lunch for eksotiske gjester. Jeg tror at de forventer seg noe varmt.

Helt enig i det- ikke som eneste rett. Men ved siden av f. eks grønnsakspaien?

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 22:53   #7
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Helt enig i det- ikke som eneste rett. Men ved siden av f. eks grønnsakspaien?

Det er et godt alternativ, da blir det litt preg av Norge også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 22:53   #8
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Eggerøre og spekeskinke.... er kjøtt, ja. Never mind.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 23:08   #9
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenkte også i retning laks, og måtte google om hinduister kunne spise det. Google påstår at 20-30% av dem er vriompeiser som verken spiser fisk eller egg, sånn i tillegg til kjøttfobien. FYI, liksom.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 23:41   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt brød? Foccaccia er alltid en slager her, og passer fint til pai. Ikke akkurat typisk norsk men... Pastasalat med pesto og grønnsaker? Potetbåter i ovn?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 23:48   #11
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Eller take away sushi lagt opp pent hvis du ikke er i lage mat humør den dagen.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 23:50   #12
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Kan man lage pai uten egg?

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 23:51   #13
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

En litt spicy tomat linsesuppe med grønnsaker, med no godt brød til.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 23:54   #14
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Nan brød og stekt ris?

Spiser de kylling? Hva med kylling tikka eller masela eller en karrirett?

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 00:49   #15
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Pasta. Tortellini med ost og spinat, foccaccia og litt salat som tilbehør, og en god saus til.

Gammel 29-01-10, 07:47   #16
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg -tror- egg er ok, har ikke hatt noe problem med det blandt de hinduene jeg har møtt. Curryer ville jeg latt være, de reiser jo ikke helt hit for å spise det liksom.

Laks med laks og snøfrisk er et godt forslag! Pastasalat også!

Gammel 29-01-10, 08:24   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det går fint å lage pai uten egg. Den blir veldig smuldrete, men sånn ellers går det fint.

Jeg har ikke tatt sjansen på røkelaks iallefall - det er ikke akkurat en lettlikelig smak for noen som ikke er vant med fisk, tenker jeg.

Gammel 29-01-10, 08:35   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pai høres ut som en veldig god idé for hvem som helst. Tomatsalat og godt brød med hvitløkssmør ved siden av paien, kanskje?

Gammel 29-01-10, 08:36   #19
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Løksuppe!

Gammel 29-01-10, 08:43   #20
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Løksuppe var et glimrende forslag, de kommer jo fra varmen til snømarerittet her. De spiser ikke fisk, men egg.
Tror jeg kan gå for løksuppe, pai med mye godt og en stor foccacia. De spiser ikke kald salat i følge min mann, men vi er jo mange andre også så jeg lager litt vanlig salat uansett.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.