Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen som har vært i Lima?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-10, 16:15   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som har vært i Lima?

Er det noen som har vært i Lima og som kan fortelle meg hva som kan anbefales å se? Mannen min er der nå og han har fått noen tips, men jeg og Herremannen skal reise dit på en langhelt (vi er der fredag kveld til mandag morgen). Han hadde blitt foreslått Asia langs med kysten og dit er det visst 10 mil.

Jeg har også lyst til å ta en guidet tur i byen så at jeg får med meg det viktigste, men jeg vil gjerne ha anbefalinger!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 15:02   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.462
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært i Lima?

Nei, men foreldrene mine har vært der, jeg kan godt spørre om tips?

Det eneste jeg vet er at det er mye gatebarn der, det var visst ganske tøft.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 15:04   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært i Lima?

Ja, spørr gjerne om tips, Glitter!

Gatebarn er veldig tøft å se. Nå har jeg gitt bort en del klær osv til Haiti, men kanskje vi kan skrape sammen iltt som vi kan gi bort, da føles det litt bedre.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 15:16   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.462
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært i Lima?

Jeg vet at de har et senter for gatebarn i Lima som familien min har donert penger til endel ganger.

Jeg skal spørre om tips!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 15:20   #5
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har vært i Lima?

Jeg har vært der, men bare et par dager og uten å gjøre noe spesielt turistisk. Det er den latinamerikanske byen jeg har følt meg mest utrygg i, men det er mulig det kom mest av at alle vi haika med på vei dit advarte oss mot all kriminaliteten. Anyway, ikke så mange konkrete råd for selve byen - men dra ut av den. Det er utrolig fint langs kysten både sør og nord for Lima, med ørken som går rett i Stillehavet og søte småbyer.

Peruansk ceviche er noe av det beste man kan spise.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 15:27   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært i Lima?

Ja, maten skal være fantastisk har jeg hørt. Mannen bor i leilighetshotell i et bra område i byen og der kan man gå rundt uten å føle seg utrygg. På grunn av kriminalitet så tenkte jeg at en guidet busstur (som jeg virkelig ikke kan huske sist jeg tok) kunne være et godt alternativ for å få se litt av byen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 15:34   #7
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.934
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen som har vært i Lima?

Jeg var der i noen dager i 2000. Vi bodde i Miraflores og jeg husker at vi besøkte noen museer og gikk oss vill i noen bakgater down town som var ganske skumle. Miraflores var en mer moderne bydel, med alskens kjøpesentra og alt. Vi dro ikke til kysten, så det vet jeg mindre om.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 15:52   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært i Lima?

Eia, Miraflores heter det der mannen bor, det stemmer. Det tar han 15 minutter å gå til kysten, men vannet ligger langt nede så han må bare finne seg en måte å komme seg ned på, det er en høy klippe der.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 16:01   #9
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har vært i Lima?

Vi spiste middag ute ved stillehavet en plass. Men restauranten lå på pilarer i havet og man kunne se rett opp på et stort hotell som lå heeelt ytterst på et høyt fjell rett over. Det regnet aldri der så det var visst ikke noen fare for ras.


Her fant jeg en link dit.






Middagen var uansett helt fantastisk og de hadde hvite roser på bordene som luktet vanilje. (Merket det med en gang jeg kom inn i rommet).

Vi var også på et museum som viste gamle Inkaskatter. Masse gull! Ellers handlet vi en del i Lima. Var innom en Husflid-lignende butikk og fikk handlet duker og tepper av litt mer ordentlig kvalitet. De tingene jeg handlet der er det jeg setter mest pris på nå i ettertid.

Det var en del skumle bakgater der ja, men det hadde eget turistpoliti som passet godt på oss. (Med store maskinpistoler) Hotellet vi lå på hadde vanvittig billig spa. Og en merkelig pizza med to speilegg klekket over rett før servering husker jeg.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 16:13   #10
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har vært i Lima?

Det var også mulig å prøve Hang gliding der. Det husker jeg at jeg så på fra vinduet mens vi spiste. Så vanvittig moro ut!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no