|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Brunsaus med glutenfritt melGår det an å brune jevning som med vanlig hvetemel når man bruker glutenfritt mel?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Brunsaus med glutenfritt melJeg vil tro det. Ellers finnes det en glutenfri sauseblanding som Orgran lager, den smaker faktisk veldig godt og egner seg godt til kjøttkaker o.l. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brunsaus med glutenfritt melNår jeg lager brun saus til folk som ikke skal ha hvetemel, bruker jeg maizenna. Funker finfint.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brunsaus med glutenfritt melDet går vel det tenker jeg. Må innrømme at her i heimen brukes det bare Toro storhusholdnings brune saus, som er glutenfri
![]() |
#6 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Brunsaus med glutenfritt mel
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brunsaus med glutenfritt melJeg lager lik saus som med hvetemel - bruner glutenfritt mel med smør, osv... Blir godt det.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Brunsaus med glutenfritt melAh, jeg tenkte ikke på at Toro har glutenfri saus, det er jo mye lettere å få tak i. Det er i hvert fall ingen grunn til å være flau over det, vi som har (eller har familiemedlemmer med) intoleranser og allergier og hva har du lager mer enn nok fra bunnen av og bruker generelt mye tid og penger på tilrettelegging av mat, så om vi ikke skal kunne bruke litt halvfabrikata vet ikke jeg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Brunsaus med glutenfritt melVi pleier å drysse glutenfri sprøstekt løk i Toro sin brunsaus. Da smaker den bedre, syns vi.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brunsaus med glutenfritt melMan kan jo bruke sånne Torosauser som basis og sprite dem ganske heftig opp også, det har jeg gjort med noen Torosauser. Tilsette litt ekstra snadder, avhengig av hva man tåler og hva man skal bruke dem til.
![]() |
#12 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brunsaus med glutenfritt melTakk for mange gode tips. Laget brunsaus i går som ble veldig god, brunet smør og glutenfritt lys melblanding fra Toro og det gikk som det suste. Er ikke mot å bruke ferdigblanding altså, men liker bare skikkelig sauser så mye bedre.
![]() |
|
|