|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Hva er World of warcraft?Kan noen kortfattet og greit fortelle meg hva dette er for noe og hvor poppis det er blant unge og voksne? Er det liksom "det som gjelder" på dataspillefronten?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
prokrastinator
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er World of warcraft?Rollespill på data. Man styrer en karakter i en eventyrverden, storyen er mer eller mindre uendelig (men du gjør oppdrag underveis og karakteren din øker sitt "nivå"). Forsåvidt voldelig, men svært lite grafisk. Du spiller online, altså sammen med andre spillere.
![]() |
#3 |
Superaktiv
![]() |
![]() Sv: Hva er World of warcraft?men er det sånn at en bruker å avtale å spille med folk "da og da" for å danne et lite nettverk? Møtes de in real life noen ganger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
prokrastinator
![]() Sv: Hva er World of warcraft?Det er ganske vanlig å være med i guilds - grupper som gjør større oppdrag sammen etc. De har ofte avtaler om spilletidspunkt og gjerne krav til så og så mye aktivitet for å få være med, ja.
![]() |
#5 |
Superaktiv
![]() |
![]() Sv: Hva er World of warcraft?Jeg tenker nok mest på fanatikerne |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() Sv: Hva er World of warcraft?Det finnes mange andre nettrollespill enn WoW. Det kommer an på personen hva man liker. Aldri vært noen aktiv spiller av noen selv, oppfyller såvidt minimumskravene til MatNat-nerd med noen omganger Starcraft for flere år siden, samt en del venner som spiller/spilte en del WoW. Personlig synes jeg Lord of the Rings Online er bedre på alle måter.
![]() |
![]() |
#7 |
Retromum
|
![]() Sv: Hva er World of warcraft?
Så hjertens enig! Jeg er en aktiv spiller i Lotro, et spill som er overlegent wow på flere måter, kanskje særlig med tanke på spillerbasen som er godt voksne mennesker som behandler hverandre med høflighet og respekt i motsetning til fjortisbaserte WoW hvor det er helt vanlig praksis å rakke ned på hverandre.
![]() |
#9 |
Tøff
|
![]() Sv: Hva er World of warcraft?Dokumentaren jeg nevnte heter "Exil" for dem som er interessert.
![]() |
#10 |
prokrastinator
![]() Sv: Hva er World of warcraft?Det vet jeg ikke. De jeg kjenner som spiller er stort sett 30+ og bruker generelt sett internett og spillmaskiner en god del mer enn gjennomsnittet. I perioder kan de spille forholdsvis mye, sånn 6-10 timer i døgnet, mens de i perioder knapt logger innom.
![]() |
#11 |
Superaktiv
![]() |
![]() Sv: Hva er World of warcraft?hva skjer når de plutselig ikke logger på? Er det overdose data? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
prokrastinator
Njah... eller de får unger og sånt.
![]() |
#13 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Hva er World of warcraft?WoW har 11,5 millioner brukere spredt over hele verden, så der finner du alt fra tenåringer til besteforeldre. Det er svært mange ungdommer som spiller det, men hovedtyngden ligger i 20-30 årene. De aller fleste blir etter hvert med i et guild, men det er utrolig stor forskjell på hvor "seriøse" guildene er. Noen har ingen krav til medlemmer i det hele tatt, andre krever at du stiller på raid flere ganger i uken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Superaktiv
![]() |
![]() Sv: Hva er World of warcraft?Hmm... En verden jeg absolutt ikke kjenner til det der altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Hva er World of warcraft?Det er ikke så veldig merkelig. Man spiller et spill som man synes er gøy sammen med andre mennesker som man blir kjent med og ofte venner med. Det som er problemet med denne type spill (de kalles MMORPG, Massive Multiplayer Online RolePlaying Game) er at de ofte er designet for at man skal bruke mye tid på dem, såkalte time sinks. Dersom man da er disponert for å henge seg opp i ting man liker så kan det gå MYE tid på disse spillene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er World of warcraft?CounterStrike (CS) er også veldig populært, men det går ikke innunder rollespillsjangeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva er World of warcraft?Jeg har ikke turt å prøve det siden jeg tror jeg ville blitt hekta. Men jeg har sett et annet spill på TV som kan minne om WoW, men som ser bedre ut grafikkmessig, og der man kan gifte seg, innrede boligen sin osv? Nesten som Sims, egentlig, bare i WoW-stil. Jeg så det på et program om spilleavhengighet, mange hadde blitt ekstremt hekta, gått fra partneren for å ha et forhold med personen de hadde et forhold med i spillet osv. *jeez*
![]() |
#19 |
Retromum
|
Jeg vil tro at du tenker på Second Life.
![]() |
#20 |
Superaktiv
![]() |
Noen som vet hvilket program det kan være? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|