|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Dere som har NordlandsbunadHvilken farge har dere på strømpebuksa? Stemmer det at den skal være hvit? Og hvilken side skal veska være på?
![]() |
![]() |
#2 |
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som har NordlandsbunadKan vel være hvit eller sort. Jeg bruker sort. Veska har jeg på venstre side.
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11 Sist redigert av Fara : 18-04-10 kl 10:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Dere som har NordlandsbunadJeg bruker alltid hvit strømpebukse til min blå Nordlandsbunad. Veska på venstre side. Jeg sjekket to bunadsbøker som jeg har liggende der og på bildene der ble det også brukt hvit strømpebukse og veska på venster side
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som har NordlandsbunadHvit strømpebuksa, veska skal være på venstre side.
![]() |
#7 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Dere som har NordlandsbunadDet skal være hvit strømpebukse. Veska på venstre side, bretten på sjalet inn og ikke strøket, og sjalet skal dras så tett inn mot nakken at man kan ta på cape uten at sjalet er i veien.
![]() |
#9 |
50 & somewhat fab
![]() Sv: Dere som har Nordlandsbunad
Jo! Vær så snill å ikke gjøre det mer!
![]() |
#10 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Dere som har NordlandsbunadJeg har svarte strømper og veska til venstre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Dere som har NordlandsbunadHvite strømper (evt. tynn strømpebukse under der igjen om det er kaldt), og vesken på venstre side.
![]() |
#12 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Dere som har NordlandsbunadSorte strømper (har brukt nylon, blir bomull i år-tar selvkritikk |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Superaktiv
Hvor: Bor i Lier
![]() |
![]() Sv: Dere som har NordlandsbunadTrur jeg bare har brukt tynn brun strømpebukse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
frakoblet
|
![]() Sv: Dere som har NordlandsbunadJeg syns så absolutt man skal kle seg etter forskriftene når det gjelder bunad. Her er det noen som har spurt om dette med strømper. Jon Fredrik Skauge fra bunad- og folkedraktrådet har svart på lesernes spørsmål.
![]() |
#16 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som har Nordlandsbunad
Ja det må han gjerne gjøre, men hvis det blir gudforby, like kaldt her som for to år siden, bruker jeg stillongs, mørkeblå! Jeg fryser ikke på meg uvi en gang til for å tilfredsstille bunadsnemda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Pauset
|
![]() Sv: Dere som har NordlandsbunadSvarte eller hvite strømpebukser må være noe nytt som har kommet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Dere som har NordlandsbunadJeg har veska på venstre side, bretten på sjalet ut fra ryggen (er det feil?), og hvit strømpebukse.
![]() |
#19 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som har NordlandsbunadVeska på venstre side, og bretten på sjalet inn mot ryggen - er det som er riktig sier tanta mi som jobber på husfliden :P |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
50 & somewhat fab
![]() Sv: Dere som har NordlandsbunadJeg fikk i hvert fall streng beskjed om hvit strømpebukse da jeg fikk nordlandsbunad i 1984, så det kom før det, Jessica.
Ja, det er feil - men det har de forandret på i det siste (det er minst 10 år siden, så "det siste" er relativt). Den skulle være ut da jeg fikk bunad i 1984.
![]() |
|
|