Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal vi få oss en eller to katter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-10, 10:11   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal vi få oss en eller to katter?

Hører mange si at vi likesågodt kan ta imot to småpuser om vi skal anskaffe katt, fordi det er ca like mye arbeid, pluss at de har masse selskap i hverandre.

Dere med erfaring - har dere noen tips å komme med?

Gammel 22-04-10, 10:15   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi få oss en eller to katter?

0 katter er best.

Gammel 22-04-10, 10:16   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

0 katter er best.

Gammel 22-04-10, 15:52   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi valgte to katter når gamlepus tok kvelden i fjor. Tidligere har vi kun hatt en av gangen og det har vært helt fint, men jeg har alltid ønsket meg to, så da ble det sånn.
Vi valgte to unge voksne katter som var veldig knyttet til hverandre og ønsket et felles hjem. Disse to var innekatter da vi overtok dem, og skal man ha innekatt bør man absolutt ha to ! Nå er de en god del ute også, men siameseren er 80% inne og dilter etter meg.
Det er ganske dyrt med to, særlig når det gjelder veterinærutgifter. Vaksine og kontroll av begge to kommer på rett over 900,- Mine var jo steriliserte og microchipet da jeg kjøpte dem, dette er dyrt, særlig sterilisering av hunkatter !
Jeg bruker også spesialfor som er dyrt, de går kun på do inne og skikkelig kattesand koster en del.
Uansett ville jeg jo aldri vært en av dem for uten, det er som med ungene mine.

Gammel 22-04-10, 15:58   #5
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 16:31   #6
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Ååå så nydelige de er

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Vi valgte to katter når gamlepus tok kvelden i fjor. Tidligere har vi kun hatt en av gangen og det har vært helt fint, men jeg har alltid ønsket meg to, så da ble det sånn.
Vi valgte to unge voksne katter som var veldig knyttet til hverandre og ønsket et felles hjem. Disse to var innekatter da vi overtok dem, og skal man ha innekatt bør man absolutt ha to ! Nå er de en god del ute også, men siameseren er 80% inne og dilter etter meg.
Det er ganske dyrt med to, særlig når det gjelder veterinærutgifter. Vaksine og kontroll av begge to kommer på rett over 900,- Mine var jo steriliserte og microchipet da jeg kjøpte dem, dette er dyrt, særlig sterilisering av hunkatter !
Jeg bruker også spesialfor som er dyrt, de går kun på do inne og skikkelig kattesand koster en del.
Uansett ville jeg jo aldri vært en av dem for uten, det er som med ungene mine.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 17:06   #7
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har to brødre - de har mye selskap i hverandre, så det kan anbefales!

Gammel 22-04-10, 18:07   #8
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

0 katter er best.

Gammel 22-04-10, 19:11   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

0 katter er best.

Jeg visste at den kom til å komme, men ikke allerede i første innlegget...

Gammel 22-04-10, 19:17   #10
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har to, hvis jeg visste hvordan de hadde gått sammen ville jeg nok bare hatt en. Den ene terroriserer den andre, men vi har ikke hjerte til å kvitte oss med noen. De har på en finurlig måte funnet en måte på å bo i samme hus, men jeg vet at hunnkatten min hadde hatt et bedre liv hvis hun bodde i huset uten sin bror.
Vi valgte i utgangspunktet to for at de skulle ha selskap i hverandre når vi var borte en natt eller to.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 10:28   #11
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

0 katter er best.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 10:15   #12
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da vi fikk katt fra dyrebeskyttelsen, så sa de at så lenge det ikke var noen hjemme på dagtid, så anbefalte de på det sterkeste at vi skaffet oss en voksen katt. Ønsket vi kattunger, burde vi ta to, siden de mente det var svært uheldig for kattunger å være alene i lengre perioder. Derfor valgte vi en voksen katt, for vi ønsket ikke to.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 10:17   #13
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

To katter betyr to x utgift til mat, veterinær (sterilisering/kastering er et must!) og to ganger så mye møkk å fjerne. Men bortsett fra det, synes jeg det er like greit å ha to katter som en. De har litt selskap av hverandre og leker og koser seg sammen.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 10:16   #14
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Vi tenkte å få de(m) i sommerferien (som vi holder oss hjemme i..) i så fall.

Gammel 22-04-10, 10:17   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ha ringt Dyrebeskyttelsen (eller lignende) og spurt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 10:23   #16
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi fikk først en katt fra DB, og hadde henne, etter anbefaling fra DB, alene den første tiden. Hun var i utgangspunktet en "underlegen" pus, som var blitt herset litt med av den pusekatten hun tidligere hadde vært sammen med...Når hun var blitt tryggere og mer sikker på seg selv, skaffet vi en kattunge i tillegg. Dette fordi vi mener det er viktig at de får selskap, men fremdeles slik at den største ikke skulle bli den underlegne igjen...Det har fungert fantastisk, og vi har nå to flott puser, som har det kjempemoro sammen, men som samtidig er veldig "jevn" i styrke...

Jeg ville nok gjort det samme igjen - fått en først og sett an personligheten til denne før jeg evt skaffet nr to. Alternativt fått to som allerede var vant til å være sammen, feks kattunger, søsken osv....

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 10:20   #17
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Har dere kattunge(r) på handa, da? Det tok kjempelang tid fra vi begynte å lete til vi fant noen som hadde. Men det kommer vel an på nettverket man har. Jeg har tydeligvis ikke katte-nettverk.

Gammel 22-04-10, 10:24   #18
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Har dere kattunge(r) på handa, da? Det tok kjempelang tid fra vi begynte å lete til vi fant noen som hadde. Men det kommer vel an på nettverket man har. Jeg har tydeligvis ikke katte-nettverk.

DB har som regel mange katter inne som trenger gode hjem.

Og det kan ha sine fordeler å få en voksen katt heller enn en kattunge. Katter kan leve lenge hvis de får det stell og tilsyn de trenger...

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 13:01   #19
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

DB har som regel mange katter inne som trenger gode hjem.

Myrsnipa og jeg bor i samme by og det var rimelig tørke hos DB også da vi lette i høst.

Gammel 22-04-10, 10:25   #20
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Vi vil gjerne ha kattunger og vi kjenner noen som har en gravid katt nå.

Fortsett å tips her, jeg suger til meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.