|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hjelm i sykkelvognBruker dere det? Vi har selv ikke sykkelvogn, så jeg har ikke tenkt så mye over dette med hjelm i sykkelvogn. Det er flere foreldre i barnehagen som jeg jobber i som har ungene i sykkelvogn og sykler til barnehagen. Jeg har aldri sett at noen har hatt hjelm på ungene i sykkelvognen. Men i dag var det en ansatt som har ungene sine der, som hadde hjelm på ungene. Jeg spurte henne om det, og hun sa at man egentlig skulle ha hjelm på unger i sykkelvogn.
![]() |
#5 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Hjelm i sykkelvognHer:
![]() |
#6 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hjelm i sykkelvogn
Sikker?
![]() |
#8 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Hjelm i sykkelvognVi har fortsatt sykkelvogn, men det er noen år siden det satt barn i den. Da hadde de hjelp, nå sykler de selv - med hjelm.
![]() |
#10 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelm i sykkelvognVi har bestandig brukt hjem i sykkelvogn. Det er jo like farlig og utsatt å sitte der som bak på sykkelen i sykkelsete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
intro
|
Akkurat det er jeg faktisk ikke enig i. Fallhøyden er jo tross alt betraktelig mindre i en sykkelvogn, og de fleste vogner er konstruert slik at barnet sitter betraktelig bedre beskyttet ved et velt i vogn enn i sete - med veltebøyler etc. Jeg vil tro at mange vogner ikke engang velter selv om sykkelen skulle gjøre det. (Når det er sagt er jeg ingen motstander av hjelm i sykkelvogn, altså, men jeg er litt mindre streng her enn når barnet sykler selv, f.eks.)
![]() |
![]() |
#12 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Det er større fare for at f.eks. biler kan kjøre på ei sykkelvogn. Jeg har i alle fall mange som sykler rundt og det virker ikke som om de tenker at de har sykkelvogn bak. I tillegg merker folk vognene dårlig med vimpler og har tatt av disse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
nygift
|
![]() Sv: Hjelm i sykkelvognFallhøyden er selvsagt kortere, men det er da ikke kun derfor man bruker hjelm, man kan bli kjørt ned.
![]() |
#14 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Hjelm i sykkelvognJa. Selvsagt. Jeg mistenker at plastduk mellom hode og asfalt har minimal beskyttelseseffekt om man først skaller i bakken.
![]() |
#15 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hjelm i sykkelvognVi skal kjøpe sykkelvogn i disse dager, og det er helt selvsagt med hjelmer på ungene i den når den tid kommer.
![]() |
#17 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Hjelm i sykkelvognDa kan jeg legge til at guttungen på 4 har hjelm når han sitter der. Tvillingene på 11mnd har ikke hjelm (ennå), men vi bruker den ikke så mye til dem.
![]() |
#18 |
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelm i sykkelvognVi har alltid brukt hjelm i sykkelvogna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hjelm i sykkelvognKif da! Du har lenket helt feil. HER er den aktuelle tråden.
![]() |
![]() |
#20 |
intro
|
![]() Sv: Hjelm i sykkelvognDet jeg prøvde å si, er at barna er bedre beskyttet ved velt i en sykkelvogn enn i sete. Påkjørsel blir noe annet, jeg ser jo det.
![]() |
![]() |
|
|