Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Geocaching

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-10, 16:16   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Geocaching

Ser det ligger noen tråder ang. dette. Vi har lastet ned et gratisprogram til mobil og har funnet våre første skatter. Egentlig ganske tilfeldig for jeg trenger bruksanvisning til programmet. Noen som kan hjelpe?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 17:42   #2
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Geocaching

Mei mei mei!! Jeg er en dreven geocacher med over 250 cacher funnet! Bare PM meg så skal jeg hjelpe!!

Gratulerer med verdens kuleste hobby!!

Gammel 18-05-10, 18:00   #3
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jøss så merkelig. Jeg satt ute på verandaen og filosoferte litt og begynte å tenke på akkurat dette. Det vil si jeg greide ikke å huske hva det het og hadde tenkt meg en tur innom her for å spørre om noen skjønte hva jeg tenkte på. Og ja, om dette er noe 12 åringer vil greie for seg selv, eller om det er lurt å innvolvere en voksen.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 18:15   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjempelyst å prøve dette men har ikke fått gjort det enda.

Gammel 18-05-10, 18:36   #5
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan gjør man dette? Mobilen min har noe sånt ett sted.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 18:39   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har sånn håndholdt GPS-dings, tenkte å bruke den.

Gammel 18-05-10, 18:53   #7
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker geocachelive. Jeg kan få opp 5 cacher om gangen, så må jeg slette for å få nye. Jeg får opp cachen på kartet, men så stopper det, finner ikke ut hvor jeg går for å vite hvor mange meter jeg er fra.Det står bare feks. 1011 m, fordi om jeg bare er ti meter fra den. Det stopper opp. Må jeg legge inn koordinatene manuelt på de spesifikke cashene jeg vil ta kanskje?
Jeg kan ikkje kjøpe det andre programmet til min mobil.

Gammel 18-05-10, 19:30   #8
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vi har sånn håndholdt GPS-dings, tenkte å bruke den.

Veldig greit å bruke en håndholdt GPS, men da kan det være lurt å lage pocketquery og legge på minnekort, slik at du får alt av cacher rett inn. Men det vet du sikkert!
Hadde et vennepar som satt og matet inn GPS-koords manuelt. *døøøødskjedelig*

Gammel 18-05-10, 20:22   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Veldig greit å bruke en håndholdt GPS, men da kan det være lurt å lage pocketquery og legge på minnekort, slik at du får alt av cacher rett inn. Men det vet du sikkert!
Hadde et vennepar som satt og matet inn GPS-koords manuelt. *døøøødskjedelig*

Hehe nei jeg vet faktisk ingenting, så kom med info.
Jeg har ikke iPhone heller, bare vanlig møkkamobil. Skal nevne det minnekortgreiene for mannen min.

Jeg har kjempelyst å prøve, men må få noen med meg. Mannen min kan ikke, for vi får jo aldri barnevakt så da må begge barna bli med og en 2-åring på cacherjakt, nei takk. Seksåringen hadde sikkert likt det da, hvis det ikke var de mest ekstreme turene. Har lyst å ta henne med. Hun og jeg kan jo prøve alene da, men jeg vil få med noen andre også.

Gammel 18-05-10, 18:49   #10
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Det er kjempegøy!

Jeg bruker håndholdt gps og koordinater. En stund siden sist nå, må friske opp.

Gammel 18-05-10, 19:01   #11
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Her kan man vel finne svar på det meste man lurer på http://www.gcinfo.no/

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 19:24   #12
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Standard

Amo:
Hvis det er en samsung-telefon du har, så kan det se ut som du bare har en trial-versjon. Da kan man bare laste ned 5 cacher. Prøv å finn ut om du kan betale for den. På iPhone koster geocachingprogrammet 55 kr. Tror nok de vil ha litt penger for å utvikle programmene, for det er en del jobb som skal til for å få det best mulig.

Gammel 18-05-10, 19:26   #13
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Standard

Ellers anbefaler jeg alle som 'tenker' å prøve det, å prøve. Det er så gøy. Både med bycacher og cacher i skog og mark. For de som bor i Porsgrunn/Skien-området er det et kjempemiljø, med MANGE nye cacher, ofte!

Det begynner å bli endel i Fredrikstad/Sarpsborg også. Vi jobber med å få i gang et sommertreff for cachere i Fredrikstad/Sarpsborg.

Hvis noen har registrert seg på geocaching.com, og ønsker å komme i kontakt med oss, så er vår familie Surrehuene. Bare søke på nick og send evt. venneforespørsel!

Gammel 18-05-10, 19:27   #14
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

men man må vel ikke ha et program?
Hente ned gps-koordinatene for cachene på nett og så finne dem med gps-en på iphonen f.eks?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 19:28   #15
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

men man må vel ikke ha et program?
Hente ned gps-koordinatene for cachene på nett og så finne dem med gps-en på iphonen f.eks?

iPhonen har en app som heter Geocaching til 55 kr. GENIALT!!

Gammel 18-05-10, 19:28   #16
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Standard

Amo:
Kan dette være noe? Geocaching Live Beta

Gammel 18-05-10, 19:52   #17
amo

amo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Amo:
Kan dette være noe? Geocaching Live Beta

Ja det tror jeg. Plutselig tilbake, skal prøve meg på en nano så skal du få referat
Lurer på hvor tid minste er i seng i kveld? Skattejakt hele natten nå.....

Gammel 18-05-10, 19:31   #18
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:abonnerer:
Har en kompis som driver med dette, helt hekta. Han skulle hente noe på jobben min en gang, og kunne gledesstrålende rapportere at det hang en bitteliten cache under postkassen ved døra vår!

Kanskje jeg og Pip skulle starte med dette, vi også?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 19:36   #19
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Standard

-ea- :
Det ER morsomt!! Men altså... dere er pr. def. Mugglere foreløpig, dah.. Man skal ikke røpe hvor de er til Mugglere..

Gammel 18-05-10, 19:42   #20
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mannen og gutta driver med dette. Det har ikke holdt på så lenge. 7 åringen er mest ivrig, og kunne gjerne tenkt seg å gå på skattejakt hver dag. Når de er ute og leter vil han alltid finne en til og en til
Jeg synes det er flott at de har en hobby sammen, så kan jeg gjøre andre ting.
De bruker iphone og gps om hverandre.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.