|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Er landsbygda for de som ikke får det til i byen? (Ja, det er en tulletråd.)Når vi vet at bygda gjør en mer sårbar for arbeidsledighet og at kvinner er mindre likestilte her enn i større byer - er bosettingsmønsteret vårt et bilde av vår vellykkethet? Er det slik at de mest ressurssterke har lettere for å overleve i større byer, og dermed kan ta seg til rette og nyte de goder storbylivet kan by på i større grad enn de med mindre ressurser? Mens de med lavere evne til å lykkes blir nødt til å trekke mot rurale områder? Er subsidiering av bønder og generell supportering av grisgrendte strøk dermed en omfordeling av ressurser fra rike til fattige, under dekke av at vi i Norge ønsker å støtte opp om at noen ønsker å bo på landet? Sist redigert av Pepper Lemon : 04-06-10 kl 22:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Er landsbygda for de som ikke får det til i byen?Nei, det tror jeg ikke. Jeg oppfatter det mer som at det er forskjellige folk som tiltrekkes av forskjellige ting.
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er landsbygda for de som ikke får det til i byen?Men avhenger ikke dette litt på definisjonen bygd også?
![]() |
#5 |
Peppy!
|
![]() Sv: Er landsbygda for de som ikke får det til i byen?Ja, det er klart, en bygd rett i nærheten av en storby gir andre muligheter, og handler kanskje mer om nærhet til natur og rolige boforhold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
guru advisor
|
![]() Sv: Er landsbygda for de som ikke får det til i byen?
Hjemmeværende!!!!! Hvor pokker har du det fra? Jeg tror du burde gå i deg selv og fordommene dine!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Mother of Dragons
|
Ikke sant? Det er jo ingen på bygda som reagerer når voksne mennesker driver rundt på dagtid, det er helt vanlig der.
![]() |
#8 |
Erfaren nok
|
![]() |
#9 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hallo. Er det mulig? Eller provoserer du med vilje her? Mer AKSEPTERT på bygda enn i byen? Who cares i byen da?
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mye ferie? Vi er vel omtrent den eneste yrkesgruppen som kun har fire uker ferie. Resten er avspasering. Ikke får vi bestemme selv når vi vil ha ferie heller. Og når mannen tar ungene med seg på hytta i påskeferien, må jeg sitte igjen i byen og rette norsktentamener fra morgen til kveld. Jeg håper virkelig ikke denne oppfatningen av jobbmengden til lærere er representativ for folk flest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Mother of Dragons
|
Men nå må vi huske på at en mennesketime er ca 7 skoletimer da.
![]() |
#14 |
guru advisor
|
Nå er ikke matte mitt stekeste fag, så denne velger jeg å ikke regne ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Peppy!
|
Det er et viktig poeng. En skoletime er tross alt kun 45 minutter. Og med alle friminutter de har så blir det jo knapt mer enn to-tre arbeidstimer i løpet av en dag. Jeg kjøper ikke helt den avspaseringsgreia altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Erfaren nok
|
![]() |
#17 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Man avspaserer da ikke for selve arbeidstida på ukedagene, men forventet arbeid i helgene og andre pålagte oppgaver utover vanlig arbeidsuke. Møter og sånn. Det ligger forventet forberedelse i alle undervisning, og denne på hentes et sted fra.
Ikke jeg heller. Tenkte mer at hun var litt kort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
For å finne ut hvem som har mest fritid må du se på innleggstall og på hvor lenge man har vært medlem. Muligens også ta med blogginnlegg og kommentarer på disse med i regnestykket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Er du seriøs eller? Jeg greier ikke helt å se om du tuller eller er seriøs, faktisk. En undervisningstime er halvannen time. Så en skoletime er halvannen lærertime. Forresten er ikke en skoletime 45 minutter lenger. Dte var i gamle dager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er landsbygda for de som ikke får det til i byen?:venter på Floksa: |
![]() |
![]() |
![]() |
|