|
Autofil Bilsnakk. |
Se resultatene: Det er 70-sone. Kva gjer du? | |||
Eg kjører i 80, eller over |
![]() ![]() ![]() ![]() |
18 | 15,65% |
Eg prøver å kjøre i 70, men kjem gjerne opp i 80++ |
50 | 43,48% |
Eg prøver å kjøre i 70, men kjører fortare om ein bil nærmar seg bak |
10 | 8,70% |
Eg kjører i 70, men kjører av med jevne mellomrom og slepp folk forbi |
8 | 6,96% |
Eg kjører i 70, og bryr meg ikkje om dei bak |
24 | 20,87% |
Dustepoll |
5 | 4,35% |
Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kjører du i 70 i 70-sonen?Eg kjørte til jobb i dag (utanom rushtida), og då prikka eg inn 70 på cruise controllen. Behagelig å berre la bilen surre avgårde i riktig fart utan å bekymre seg. MEN eg opparbeidde meg ein god kø gitt! Eg merker at eg føler ikkje på ein plass at eg bør stoppe og la folk komme forbi. Om det kom ein ambulanse så kjører eg sjølvsagt til sides (ein legg seg jo aldri før ein ambulanse uansett), men når eg kjører i maks tillatte hastighet, så ser eg ikkje heilt grunn til å kjøre av vegen for å la hissige bilar komme forbi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Kan bilen din vise litt feil på speedometeret kanskje? Slik at du egentlig kjørte 65, for eksempel? Mitt inntrykk er at når jeg kjører 75 blir det ikke særlig kø etter meg, men hvis jeg holder 70 tar de andre meg igjen. Vår bil viser nok litt feil på speedometeret.
![]() |
#3 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Hvis du får kø bak deg når du plotter inn cruisekontrollen på 70 så bør du ta en kmsjekk at speedometeret deres faktisk stemmer. De aller fleste speedometer viser fra 2-6 (noen faktisk helt opp til 8) km feil (litt forskjellig i de forskjellige hastigheter). Ta en test hos NAF som tar test på de forskjellige 10-kilometerene dine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Jeg slipper forbi om jeg ikke holder fartsgrensa. (slett ikke alle steder i dette land med 80-skilt føler jeg meg komfortabel med 80-fart!) Da ser jeg aktivt etter steder å slippe forbi.
![]() |
#5 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Vårt speedometer viser noen kmt feil, så speedometeret viser litt over 70 når vi kjører i 70 . Lar oss ikke presse av biler bak. Selv om man kan følge flyten i trafikken så kan man være den uheldige som blir tatt i en "stikk-prøve-fartskontroll".
![]() |
#6 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Og jeg mener da at jeg forholder meg til reel fart altså, ikke speedometeret, det viser litt feil ja. Rundt 75-77 er reell 70, og like under 90 er reell 80. (testet i slike "din fart er" greier og sånn, ikke fått den formelt testet da)
![]() |
#7 |
Originala
|
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Jeg må tilstå at jeg av og til kjører noen km over i såpass høye hastigheter, men ikke mye. 72-73 km/t, kanskje. Jeg har ikke tenkt over at jeg opparbeider meg kø, men jeg gidder ikke kjøre til side og slippe forbi folk når jeg ligger i fartsgrensa, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Det gjør meg ingenting å havne bak noen som holder fartsgrensa, men hvis ingen hindrer meg kjører jeg stort sett ganske mye for fort. (ikke i 30-60-sone, da.)
![]() |
#9 |
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Jeg kjører ca. 10% over fartsgrensen. Speedometeret mitt viser litt feil vet jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Jeg slipper forbi dann og vann når jeg lager kø. Det skaper farlige situasjoner, om det når prinsippielt er den ene eller den andre sin feil.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?70 soner er jeg ganske nøye på å holde. Hvis jeg ser at noen vil forbi så slakker jeg litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Jeg slipper forbi om det blir kø etter meg. Men nå er det veldig sjelden jeg ligger akkurat i fartsgrensen eller under. Stort sett følger jeg flyten i trafikken. |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Vårt speedometer viser 2 kmt for lite og derfor ligger jeg rundt 73 i 70-sonen. Dersom det er utålmodige bak kjører jeg til siden og slipper forbi. Jeg lar meg ikke presse til å kjøre fortere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Jeg gidder ikke å få bot, så jeg holder fartgrensen ja. Hvis folk vil ha bøter og være råkjørere får de heller kjøre forbi meg.
![]() |
#15 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Skal plotte inn litt høgare fart fra nå av Sist redigert av Syrin : 07-06-10 kl 21:55. Årsak: tyrkleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Jeg ligger nesten alltid rett under 10 km mer enn fartsgrensen. (det så veldig rart ut |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Jeg pleide å ligge rett under 80. Så fikk jeg bot. Nå ligger jeg aldri høyere enn 75. :har lært: |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?I følge speedometeret i bilen så holder jeg nærmere 80. Da viser GPS 70.
![]() |
#19 |
Øyboer
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Ligger på fartsgrensen. Har sjekket speedometere mot GPS så det viser 75ca når jeg kjører i 70. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Kjører nok nærmere 80 enn 70 i 70 sonen. Såklart dersom forholdene tilsier det. Er kjapp med å slippe forbi dersom jeg lager kø. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|