Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Billig vs. dyr sminke

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-10, 08:42   #1
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Billig vs. dyr sminke

Er det noen forskjell? Varer den dyre sminken lenger? Da tenker jeg H&M vs Maybelline og Maybelline vs Dior f.eks. (disse blir jo i 3 forskjellige prisklasser).

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 08:54   #2
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig vs dyr sminke

Eg merke i alle fall stor forskjell på HM og ID!

Gammel 12-06-10, 10:45   #3
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har null og niks peiling på sminke, men merker stor forskjell mellom de billigste og de litt dyrere merkene.
De billige har mye mindre fargepigmenter i seg, slik at man ofte må legge på i dunger for ønsket resultat, og de sitter ikke lenge.
Dessuten har de billige en egen tendens til å gi allergiutbrudd. De aller verste slik sett er for min del H&M med glitter/shimmer i.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 10:58   #4
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er veldig stor forskjell! Det finnes nok dårlige dyre merker og ganske gode billige merker, men min erfaring er at kvalitet henger ganske godt sammen med pris. Ikke minst når det kommer til hvor lenge sminken sitter fint.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 11:18   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker bare såkalt "dyr" sminke og er veldig fornøyd med det. Bruker ID foundation, Dior mascara og rouge fra Body Shop. Bruker eyeliner og øyenskygge en gang hvert skuddår, men har dyre merker her også.

Holder seg penere utover kvelden med dyr sminke synes jeg. Nå skal det sies at det jeg har ramset opp her er stort sett det jeg bruker, så mitt sminkebudsjett er rimelig magert, selv om jeg bruker dyre merker.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 11:39   #6
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker sminke hver dag (6-7 produkter :jåle: ), og det er helt klar forskjell, men ikke på alle typer sminke synes jeg.

På mascara er det store forskjeller, det samme med leppestift. Øyenskygge derimot synes jeg ikke det er forskjell i. Jeg bruker Dior og H&M øyenskygge om hverandre, resultatet er helt lik hos meg.

Alt i alt holder jeg meg til priskategorien mellom H&M og Dior, og er veldig fornøyd med Max Factor, båd når det gjelder kvalitet og pris. Mye av det som er i den øverste prisklassen er ikke verdt det, synes jeg.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 11:54   #7
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg blir ofte skuffet over dyre merker, det er sjelden de er 2-3 ganger bedre enn rimeligere alternativer. Max faxtor har en del bra, men jeg er slettes ingen ekspert her altså.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 11:56   #8
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg blir ofte skuffet over dyre merker, det er sjelden de er 2-3 ganger bedre enn rimeligere alternativer. Max faxtor har en del bra, men jeg er slettes ingen ekspert her altså.

Nei, jeg skjønner at du ikke er det !

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 12:38   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig vs. dyr sminke

Jeg klør av de fleste billigmerker. Dyrere merker kan jeg også klø av, men det er sjeldnere.

Gammel 12-06-10, 12:51   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg klør av de fleste billigmerker. Dyrere merker kan jeg også klø av, men det er sjeldnere.

Samme her, spesielt når det gjelder øyesminke.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 12:59   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har god erfaring med Maybelline selv om det ikke er så dyrt.

Gammel 12-06-10, 13:49   #12
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Foundation syns jeg Kanebo er like god som MaxFactor.
Lipgloss syns jeg Lancôme er best,den sitter.
Øyenskygge så liker jeg dyrere merker,billige striper seg med en gang.
Mascara så har jeg ennå ikke prøvd en god dyr en,bortsett fra YSL.

Så jeg syns det varierer veldig.

Gammel 12-06-10, 14:36   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg brukte stort sett bare Dior før, nå har jeg brukt maybeline sin mascara en stund og den er like bra.
Mangr spør meg om hvilken mascara jeg bruker for den legger seg så fint på plass.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 16:00   #14
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kjøper stort sett dyr sminke, men unntaket er mascara, hvor jeg synes Max Factor har gode produkter. Nå er de ikke så veldig billige lenger, men det er ofte salg hos H&M, Vita og co. Annen sminke kjøper jeg ikke fra billigmerker, annet enn mineralsminke fra indie-produsenter over internett.

Gammel 12-06-10, 20:24   #15
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Både og. Jeg har prøvd dyre mascaraer som var et herk, og mine foretrukne neglelakker er de fra H&M ("nail hardener") og l'Oréal.

Ellers holder jeg meg stort sett til Dermalogica, Laura Mercier, ID, Blinc o.l. - det dyrere skiktet uten å være "prestisjemerker". De gir et mye mer forseggjort og holdbart resultat enn billigmerkene som jeg brukte før. Så ja, jeg synes det er stor forskjell og betaler gjerne ekstra for det.

Kan legge til at jeg også har en hel kaffekrus full av gode og dyrere pensler og børster til å legge sminken på med. De er minst like viktige som sminken selv.

Gammel 12-06-10, 20:34   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker stort sett bare Max Factor, Maybelline og L'Oreal. De merkene tåler jeg helt fint, og det er det viktigste.
ID kommer aldri mer nær min hud etter et sinnsykt klø-utbrudd med vabler og tjohei den gang jeg prøvde det.

Jeg bruker hverken tid, energi eller mye penger på sminke, så jeg holder meg til det jeg vet at jeg tåler.

Gammel 21-06-10, 22:14   #17
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg bruker dyr sminke, men jeg har sensitiv hud som blir fort irritert. Har tidligere fått eksem rundt øynene av diverse billigsminke. Jeg bruker så og si kun mineralsminke, unntak er øyenskygger fra Chanel.
Av mascara derimot er jeg aller mest fornøyd med Max Factor, og jeg har vært innom det aller meste. Max Factor Masterpiece kommer jeg alltid tilbake til.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 23:05   #18
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Eg brukar både Max Factor, YSL, Elisabeth Arden og Dior. Syns Max Factor er like bra eigentleg. Men i foundation MÅ eg ha mousse foundation fra Elisabeth Arden.

Gammel 21-06-10, 23:40   #19
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg merker virkelig stor forskjell på billige og dyre produkter, har i noen år "spart inn" på sminken, dvs jeg har valgt en del billigmerker. Nå gidder jeg ikke å late som om det er bra nok lenger og kjøper kun dyrere produkter. Jeg har mineralsminke fra id, leppestift fra Chanel, gloss og lipliner fra Dior og mascara fra Fusion. Knallgod sminke som er flere hakk bedre på meg enn billigprodukter.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.