|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Billig vs. dyr sminkeEr det noen forskjell? Varer den dyre sminken lenger? Da tenker jeg H&M vs Maybelline og Maybelline vs Dior f.eks. (disse blir jo i 3 forskjellige prisklasser). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Billig vs dyr sminkeEg merke i alle fall stor forskjell på HM og ID!
![]() |
![]() |
#3 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Billig vs dyr sminkeJeg har null og niks peiling på sminke, men merker stor forskjell mellom de billigste og de litt dyrere merkene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Billig vs dyr sminkeJeg synes det er veldig stor forskjell! Det finnes nok dårlige dyre merker og ganske gode billige merker, men min erfaring er at kvalitet henger ganske godt sammen med pris. Ikke minst når det kommer til hvor lenge sminken sitter fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Billig vs dyr sminkeJeg bruker bare såkalt "dyr" sminke og er veldig fornøyd med det. Bruker ID foundation, Dior mascara og rouge fra Body Shop. Bruker eyeliner og øyenskygge en gang hvert skuddår, men har dyre merker her også.
![]() |
#6 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Billig vs dyr sminkeJeg bruker sminke hver dag (6-7 produkter :jåle: ), og det er helt klar forskjell, men ikke på alle typer sminke synes jeg.
![]() |
#8 |
ræv med ører
![]() Sv: Billig vs dyr sminke
Nei, jeg skjønner at du ikke er det
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Billig vs. dyr sminke
Samme her, spesielt når det gjelder øyesminke.
![]() |
#12 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Billig vs. dyr sminkeFoundation syns jeg Kanebo er like god som MaxFactor.
![]() |
#13 |
Drømmer
|
![]() Sv: Billig vs. dyr sminkeJeg brukte stort sett bare Dior før, nå har jeg brukt maybeline sin mascara en stund og den er like bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Billig vs. dyr sminkeJeg kjøper stort sett dyr sminke, men unntaket er mascara, hvor jeg synes Max Factor har gode produkter. Nå er de ikke så veldig billige lenger, men det er ofte salg hos H&M, Vita og co. Annen sminke kjøper jeg ikke fra billigmerker, annet enn mineralsminke fra indie-produsenter over internett.
![]() |
#15 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Billig vs. dyr sminkeBåde og. Jeg har prøvd dyre mascaraer som var et herk, og mine foretrukne neglelakker er de fra H&M ("nail hardener") og l'Oréal.
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Billig vs. dyr sminkeJeg bruker stort sett bare Max Factor, Maybelline og L'Oreal. De merkene tåler jeg helt fint, og det er det viktigste.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Billig vs. dyr sminkeJeg bruker dyr sminke, men jeg har sensitiv hud som blir fort irritert. Har tidligere fått eksem rundt øynene av diverse billigsminke. Jeg bruker så og si kun mineralsminke, unntak er øyenskygger fra Chanel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
I farta!!
|
![]() Sv: Billig vs. dyr sminkeEg brukar både Max Factor, YSL, Elisabeth Arden og Dior. Syns Max Factor er like bra eigentleg.
![]() |
#19 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Billig vs. dyr sminkeJeg merker virkelig stor forskjell på billige og dyre produkter, har i noen år "spart inn" på sminken, dvs jeg har valgt en del billigmerker. Nå gidder jeg ikke å late som om det er bra nok lenger og kjøper kun dyrere produkter. Jeg har mineralsminke fra id, leppestift fra Chanel, gloss og lipliner fra Dior og mascara fra Fusion. Knallgod sminke som er flere hakk bedre på meg enn billigprodukter. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|