|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Trøtt
|
![]() [Hage] Effektiv ettermiddagEgentlig skulle jeg bare teste om jeg fikk til den samme måten å lage tittel på som Esme brukte, for det var jo egentlig litt stilig.
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Effektiv ettermiddagJeg som nettopp har plantet seks planter med forglemmegei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: [Hage] Effektiv ettermiddag
![]() |
#4 |
<*(((<
|
Og schmart, for da blir det lettere å se hvor mye hagetrådaktivitet det er, og enda lettere å flytte alle trådene om det over tid skulle vise seg å være nok aktivitetet til å opprette et hageforum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: [Hage] Effektiv ettermiddagAh, så deilig å komme litt a jour og få ryddet opp altså!!
![]() |
#6 |
Unik
|
![]() Sv: [Hage] Effektiv ettermiddagEg held på med ein skråning som er overgrodd av alt mulig. Inkludert ormegras. Plenklipparen klarer ikkje å ta det, så no må eg snart fram med ljåen.
![]() |
#7 |
Permakulturell
|
![]() Sv: [Hage] Effektiv ettermiddagJeg har i grunnen bare gått rundt og sett i hagen i dag, jeg, og kost meg med duften av jasmin og synet av jorbærkartene (og totalt ignorert alle kvekene jeg skulle tatt kverken på).
![]() |
#9 |
Trøtt
|
![]() Sv: [Hage] Effektiv ettermiddagForglemmegeien er kjempefin i det den titter opp fra jorda og blomstrer. Når den er to uker på overtid ser den stusselig og pistrete ut. Det er forøvrig massevis av den her, så jeg tror nok at den kommer tilbake neste vår også.
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Da får jeg klippe den ned. Nå har den blomstret i ukevis her hvor vi bor, og det ser ikke ut som den skal avblomstre med det første. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Effektiv ettermiddagJeg har ikke hatt tid til å være i hagen i dag, men tok meg en runde nå i kveldingen for å vanne og å knipe pelargonier. Dessuten har jeg reddet to relativt store peoner som stod så stusselig og tørket inn på Rema - de hadde nok ikke fått så mye vann, og var satt ned til 50 kroner. Det kaller jeg røverkjøp. Nå har de fått druknet seg, og så skal de i jorden i morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: [Hage] Effektiv ettermiddagJeg har klippet plenen og beskjært diverse "buskas" i hagen. Det blir nok to tilhengerlass.
![]() |
#13 |
St(r)ikkeplante
|
![]() Sv: [Hage] Effektiv ettermiddagOi, jeg kan bidra her. Etter at mellombrors solsikker avgikk med døden på vei hjem fra barnehagen, har vi plantet masse solsikker på et sånn drivhusbrett i dag.
![]() |
#16 |
Trøtt
|
![]() Sv: [Hage] Effektiv ettermiddagÅh, da skjønner jeg. Jeg tenkte at dere hadde kjøpt et brett med sånne ferdige spirer med solsikker. Vel, jeg tror uansett at våre skjærer seg, vi sådde direkte i jorda.
![]() |
#17 |
St(r)ikkeplante
|
![]() Sv: [Hage] Effektiv ettermiddagDe skal tåle å bli sådd rett i jorda. Det dukker da stadig vekk opp solsikker etter at småfugler ikke har spist opp maten sin.
![]() |
#20 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: [Hage] Effektiv ettermiddagI dag regner det her, så vi bruker dagen på å gjøre litt sårt tiltrengt luking i rotet innendørs. Det er fælt som det hoper seg opp når man stort sett oppholder seg ute når været er godt.
![]() |
![]() |
|
|