Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vaskehjelp for første gang...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-07, 19:37   #1
TBM
Passiv

Standard

Vaskehjelp for første gang...

I dag morges forlot jeg et skittent og ekkelt hus.

I løpet av dagen har vi hatt innleid vaskehjelp for første gang (skal nå komme hver 14. dag...)

Unger og mann er bortreist og jeg skal bare nyte helga alene!

(Må jobbe bittelitt, men det skal jeg sannelig kose meg med, det er flott å kunne jobbe uavhengig av diverse servicearbeid for ungene!)

Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 19:45   #2
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskehjelp for første gang...

Det er så utrolig godt å komme hjem til et rent og ryddig hus på torsdag/fredags ettermiddag. Det er verdt hver eneste krone!

Gammel 02-02-07, 20:00   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å så deilig!

Den dagen jeg kommer meg ut i noe tilnærmet full jobb igjen, skal jeg og ha vaskehjelp!

Gammel 02-02-07, 20:12   #4
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

håper du kommer til å bli fornøyd....

Her i huset kaller vi dette for "samlivsredder" og vi har ei utrolig flink jente som er her et par timer en gang i uka

Gammel 02-02-07, 20:20   #5
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Her i huset kaller vi dette for "samlivsredder" og vi har ei utrolig flink jente som er her et par timer en gang i uka

Ikke sant?

Gammel 04-02-07, 13:16   #6
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

håper du kommer til å bli fornøyd....

Ser ikke bort fra at det stemmer flere steder!

Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 13:17   #7
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Hørtes herlig ut.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 13:18   #8
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Det hørtes fantastisk ut Tenker det er verd hver krone!!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 18:45   #9
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Høres deilig ut.

Vil også ha det

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 20:43   #10
Line
Just me

Line sin avatar

Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Det hørtes veldig deilig ut!!!

Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 00:09   #11
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kunne godt ha tenkt meg en vaskehjelp. Men jeg regner med at hvis jeg hadde fått meg det så hadde jeg sikkert ryddet og vasket rett før den vaskehjelpen skulle komme. så da er det jo liten vits,

Gammel 06-02-07, 00:16   #12
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Jeg kunne godt ha tenkt meg en vaskehjelp. Men jeg regner med at hvis jeg hadde fått meg det så hadde jeg sikkert ryddet og vasket rett før den vaskehjelpen skulle komme. så da er det jo liten vits,

Da får du bare ta ryddingen og overlate vaskingen til vaskehjelpen.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 21:26   #13
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Det høres veldig deilig ut! Jeg vil også ha.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 22:12   #14
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Så deilig. Det høres jo helt himmel ut da.
Jeg har hatt vaskehjelp her 2 ganger men har seriøst problem med å la huset ha så mange hybelkaniner liggende som jeg finner når jeg vasker selv så jeg tror jeg hadde skammet meg så veldig når vaskehjelpen kom.
Seriøst, lar dere hybelkaninene flyte og samler overhodet ingen sammen i forkant? Er dere ikke flaue over "fangsten"?
Åh, jeg er så dum sånn....

Gammel 06-02-07, 22:56   #15
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Seriøst, lar dere hybelkaninene flyte og samler overhodet ingen sammen i forkant? Er dere ikke flaue over "fangsten"?
Åh, jeg er så dum sånn....

Jeg vasker selv, men hybelkaninene er det støvsugeren som tar seg av.

Gammel 06-02-07, 23:25   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den perioden vi hadde vaskehjelp, gjorde vi en veldig grundig jobb med å rydde/tømme gulvene før vi gikk hjemmefra, slik at de kom til å for å vaske (lempet veldig mye som vanligvis stod på gulvet opp i sengen vår, og slikt). Dumt å ikke få full utnyttelse av vaskingen, liksom. Men det kunne ikke falt meg inn å vaske eller støvtørke før de kom, nei.

Gammel 07-02-07, 23:05   #17
Blush
Aktiv

Blush sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blush er litt kul
Standard

Vi har vaskehjelp, og jeg er såå utroooolig takknemlig for det!
Ja, vi rydder og klargjør kvelden i forkant (onsdag), og noen ganger er jeg litt flau over tingenes tilstand, men det er fis i kosmos sammenlignet med behaget som følger når vi kommer hjem til rent hus.

Uten vaskehjelp hadde jeg en konstant svart sky over hodet mitt av tanker på alt jeg måtte rekke og ikke rakk, og småryddet og flekkvasket halvhjertet innimellom alt det andre. Nå har vi en disiplin og rutine på ryddingen, og helgen kan vi benytte til mer kos og samvær enn at jeg går og snapper på støvet som ingen gidder å fjerne...

Investering i samvær er veldig riktig beskrivelse. Og i en mer tilfreds meg-selv.

Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 22:29   #18
Hempa
Aktiv

Hempa sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hempa er litt kul
Standard

Går du til tannlegen når du har hull i tennene, GinaK? Eller tenker du at det er så flaut å vise dem frem at du må fylle i dem litt selv først?

Hempa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 22:32   #19
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vaskehjelpn vår kommer en gang i uka, og er verdt alle pengene. Krever litt rydding i forkant, men det er utrolig deilig å komme hjem til nyvasket hus hver fredag.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 22:33   #20
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Altså, dette med flauhet over skittent hus må man legge fra seg! Det er nettopp derfor man trenger vaskehjelpen...man rekker ikke å holde så pent som man vil selv. Det er en tjeneste man betaler for, veldig dumt å vaske før de kommer
Men rydde må man virkelig, jeg bruker ofte en del tid kvelden før, rydde ekstra slik at gulvene er fri for leker og diverse osv...

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:38.