Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva synes dere om blanke/polerte fliser i hall/gang?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-10, 16:47   #1
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Hva synes dere om blanke/polerte fliser i hall/gang?

Ja, hva synes dere?

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 17:21   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om blanke/polerte fliser i hall/gang?

Lekkert, men jeg ville vært redd det skulle bli veldig glatt. Og så det med sand som riper opp flisene etterhvert, men det kan hende det er en ubegrunnet bekymring fra min side altså.

Farge da?

Gammel 08-07-10, 18:10   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lekkert!

Gammel 08-07-10, 18:56   #4
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville aldri hatt fliser som ble glatte når de eventuellt ble våte. Og det blir vel fliser i hallen/yttergang?
Jeg liker blankt, altså. Synd de blir glatte.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 18:58   #5
Solblomst
Passiv

Standard

Ikke pent.

Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 19:39   #6
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Standard

Jeg tenkte noe grått. Iflg to flisleverandører jeg har snakket med så blir visst ikke blankpolerte fliser noe glattere enn matte. Har noen fliser på hjemlån nå, og har testet med vann. Det stemmer faktisk at de ikke blir glattere. Merkelig..

Gammel 08-07-10, 19:43   #7
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Utrolig lekkert!
Det har jeg lyst på om vi noen gang får oss hus*drømme*

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 20:19   #8
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Standard

Fant mange lekre her

Pavigres 21 modul-fliser
http://www.doramics.ie/commercial/tilesettings.php

Sist redigert av bulle : 08-07-10 kl 20:48.
Gammel 08-07-10, 20:21   #9
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Fryktelig upraktisk tenker jeg. Om man da ikke er enslig og aldri går på annet enn sokkene på dem.

Har et vennepar som har, og det er lekkert når det er nyvasket. Så går det et par minutter og så ser det bare sjuskete ut. Man ser ALT.

Gammel 08-07-10, 20:47   #10
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Granitt er ikke glatt! Flere og flere legger dette på baderom. Ja, det ser glatt ut, men det er ikke det. Men dersom det ikke er granitt bør du sjekke om de er sklisikre. Jeg personlig liker granitt veldig godt, og ønsker meg det på badet

Gammel 08-07-10, 21:11   #11
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Trøsten må jo være at det er enklere å vaske blankpolerte fliser med knasefuger enn ubehandlet furu

Gammel 08-07-10, 21:13   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg får lårbensbrudd bare ved tanken ...

Gammel 08-07-10, 21:21   #13
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Utrolig lekre fliser Jeg liker også de som er koksgrå utrolig godt
Og ang riper. Disse er så harde i overflaten, så det skal mye til for å få riper
i disse. Det er enklere å få riper i parkett o.l.

Gammel 09-07-10, 13:56   #14
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Hmm, kan ikke helt forstå at de blankpolerte flisene ikke blir glatte med snø/vann oppå? Vår erfarne flislegger er ihvertfall av en helt annen oppfatning. Går visst an å behandle slike flisere med ett eller annet stoff slik at de ikke skal bli så glatte, det må i så fall gjentas med jevne mellomrom.

Et lite butikksenter her i byen har blanke gulvfliser innimellom de grovere, der ramlet minstejenta vår i vinter. Hun skled på en av de glatte flisene rett innenfor døren, det var sørpete og vått ute. En ekspeditør fra en butikk like ved observerte dette og sukket og sa at det ikke var første gang det skjedde. Nå vet jeg de setter opp skilt ved den inngangen hvis det er regnvær ute, nettopp fordi de blanke flisene blir superglatte med vann på.
Nei, jeg ville valgt grovere og sklisikre flisere i yttergang/hall!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 17:21   #15
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Det blir jo ikke helt det samme, men jeg har blankpolerte fliser på kjøkkenbenken og angrer som en hund. Støv synes like etter at jeg vasket benken, og alt av flekker synes veldig godt. Jeg har gitt opp hele benken og krever snart ny benkeplate.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 17:34   #16
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er et graderingssystem på flis i fht hvor glatte de er.

http://www.viivilla.no/Hvordan-velge...ge-fliser.aspx

Da vi valgte kjøkkenfliser der vi bodde før hadde vi R7, som er temmelig sklisikkert, men ikke mest. Det går fra R1 (såpe) til R10 (superruglete)

Gammel 09-07-10, 18:20   #17
Sandy81
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2010
Sandy81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Synes det er pent.

Vi hadde blank brasiliansk skifer i gangen vår og synes ikke det var noe glattere enn andre fliser. Aldri noen som har falt eller kommentert det heller så jeg har ikke tenkt over at de kan være glatte.

Sandy81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.