|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ut og spise med barn i OsloJeg trenger en anbefaling til et bra sted å spise middag i Oslo med barn, som ligger sentralt ift Slottet. Vi skal bo på hotell like ved, og vil ut og spise med våre 3 barn. Helst ikke for dyrt, og ikke for formelt. Vi har barn med spreke smaksløker. Noen som kan hjelpe?
![]() |
#2 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ut og spise med barn i OsloNå klarer jeg selvfølgelig ikke å komme på hva den restauranten heter, med thaimat som er så utrolig god, hvor det regner. Men der pleier i hvert fall vi å spise med Snuppa, og det er alltid stor suksess.
![]() |
#3 |
![]() Sv: Ut og spise med barn i OsloYayas, selvfølgelig! Du finner den i Vika, og på Majorstua.
![]() |
#4 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Ut og spise med barn i OsloYaya's? Har aldri vært der, men har hørt rykter. Skal innom neste gang jeg er i Oslo.
![]() |
![]() |
#5 |
Peppy!
|
![]() Sv: Ut og spise med barn i OsloHard Rock Café synes jeg er ålreit i forhold til uformelt og at det ligger nære slottet. Og ikke minst at barna pleier å like seg der. Men det krever ikke så spreke smaksløker da, det er amerikansk mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Ut og spise med barn i OsloJeg elsker Hard Rock Café. :enkel: Og Planet Hollywood. Hvorfor har jeg aldri vært der når jeg har vært i Oslo?
![]() |
![]() |
#7 |
Hekta
![]() Sv: Ut og spise med barn i OsloVi MÅ ikke utfordre de spreke smaksløkene altså, det var mer som informasjon slik at jeg ikke bare fikk Peppes-tips.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ut og spise med barn i OsloYaya's kan jeg også anbefale, de har høy toleranse for barn som ikke sitter heelt stille. Og så har de tuc-tuc en kan sette seg inni og sånn, veldig moro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hekta
![]() Sv: Ut og spise med barn i OsloJeg var inne på yayas side og så, og der var det mye sterk mat ser det ut for. Min gutt på 5 er allergiker mot fisk og nøtter, og ut fra denne menyen var det bare en av rettene som var tilrettelagt for nøtteallergiker, og den var merket med sterk.Det er antagelig for sterkt for han,selv om han tåler litt sterk mat. Er det noen som vet om de har barnemeny eller om de har flere retter enn det som står på nettsidene deres?
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ut og spise med barn i Oslo
De kan tilpasse rettene til en viss grad, i hvert fall. Tror de har barnemeny også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Ut og spise med barn i OsloEgon holder jo til midt på Karl Johan, og der er det ganske så barnevennlig. Ballonger til barna og pommes frites i massevis.
![]() |
#12 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Ut og spise med barn i OsloJo, også Tordenskjoldsgate! Den går ned fra Stortingsgata i retning havna. Der er det mange restauranter, bl.a. Santinos, som er et pastasted med stoooort utvalg, det anbefales.
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ut og spise med barn i Oslo3barnsmor - thailands mat består av veldig mye fisk og nøtter, så hvis han er allergisk mot de ingrediensene kan det nok bli litt vanskelig. Jeg vil tro at flere av rettene kan serveres uten nøtter, men jeg ville ikke vært for sikker på at det ikke ville vært spor av nøtter i maten. Det kommer jo selvsagt an på hvor stor (eller liten) mengde han reagerer på.
![]() |
#14 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Ut og spise med barn i OsloMine barn liker godt fridays. Du har 3 å velge mellom i nærheten: Karl Johan, Aker Brygge og ved siden av Saga kino. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Ut og spise med barn i OsloHer elsker ungene Fridays, Hard Rock kafe og Olivia på Aker Brygge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Hekta
![]() Sv: Ut og spise med barn i OsloTusen takk for flotte tips! Vi har da bodd i Oslo selv for noen år siden, men da var vi nesten aldri ute og spiste, og det er så lenge siden at mye er nytt siden da.
![]() |
#17 |
![]() Sv: Ut og spise med barn i OsloNår gutten din har sånne allergier høres det lurt ut å velge et annet sted, bare for å være sikker. Utrolig kjedelig hvis ferien skulle bli ødelagt av sånne ting. Fridays er også et greit alternativ, og som de andre sier, veldig barnevennlig.
![]() |
#18 |
Hekta
Enig i det.
![]() |
#19 |
Uff da, krysser fingrene for at det ikke sprer seg i familien!
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Ut og spise med barn i OsloJeg henger meg på de som anbefaler Yayas altså, det er såå kult der! Fader, nå har vi vært i Oslo i snart 2 uker men fremdeles ikke fått vært der, det MÅ vi jo prøve å få til før vi drar hjem! Jeg elsker Yayas! Hele restauranten er innredet som om man sitter utendørs i et tropeklima, glass og stoler og alt er forskjellige, litt sånn trashy-kult. Og mens man sitter og spiser, begynner det plutselig å "blåse og tordne og lyne" inne, fascinerende. Og maten er knallgod!
![]() |
|
|