|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er gaveinnkjøp styr eller hyggelig? | |||
Styr! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 5,60% |
Hovedsakelig styr |
28 | 22,40% |
Hovedsakelig hyggelig |
68 | 54,40% |
Hyggelig! |
21 | 16,80% |
Annet - spesifiser gjerne i tråden |
1 | 0,80% |
Deltakere: 125. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Gaver - styr eller hyggelig?Enten det gjelder julestri eller bursdagsgaver i tråder her inne, blir det alltid på ett eller annet tidspunkt brakt på bane at "gaver er styr".
![]() |
#2 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Jeg elsker å gi gaver!
![]() |
![]() |
#3 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Det er hyggelig når den er innkjøpt og ferdig, men fram til da er det styr. Mye styr. Finne rette gave, ha råd til den rette gaven osv.
![]() |
#5 |
intro
|
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Hovedsakelig veldig hyggelig - så lenge man har tid. Hvis det blir for mye på én gang, stokker det seg litt for meg.
![]() |
![]() |
#6 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?
![]() |
#7 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Det avheng litt av. Dersom eg får kjøpe inn gåver når eg kjem over noko som passar til dei ulike personane etter kvart, er det berre koseleg. Dersom eg må strihandle i siste liten, er det ganske styrete. Som regel ligg eg godt i forkant med gåvene, så stort sett er det kjekt med gåver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Hovedsakelig koselig. Jeg elsker også å gi gaver og elsker bla. julehandelen. Storkoser meg! Men jeg synes det er litt styr når det er klassebursdager og sånt, da blir det ofte "løpe på lekebutikken i siste liten og finne noe kjapt"-gaver, i tillegg til at dårlig råd i noen år ikke akkurat har satt gaveinnkjøp i høysetet. Men det er blitt bedre nå. Denne julen blir bare fantastisk, gleder meg ihjel!
![]() |
#9 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Hvis jeg har god tid og god råd, er det som regel hyggelig, men gaveinnkjøp i julestria er noe herk. Jeg koser meg mye mer med å lage julegaver. Bursdagsgaver er stort sett greit, bortsett fra til de gamle foreldrene. Barnegaver er det morsomste å kjøpe.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Har stort sett alltid kost meg veldig med å finne gaver, men merker at jeg ikke syns det er så gøy lenger. Barn er det alltid artig å kjøpe til, men alle disse andre som har alt og som aldri ønsker seg noe... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Til klassekamerat-bursdagene er det veldig greit å ha liggende noen gaver og kort, så ikke dette blir et stressmoment i hverdagen. Ofte er det kort varsel også. De fleste 8 år gamle gutter kan bli glad for Lego, føler ikke at det trengs så mye spesialtilpasning der. Og i mange tilfeller kjenner man jo ikke barnet så inngående heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Å finne gaver til barn er bare koselig. Synes det går greit å finne på noe til klassekompiser også, blir det for kort varsel på invitasjonen, får de en 100-lapp istedet (sammen med et hjemmelaget kort). |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Stort sett liker jeg veldig godt å kjøpe gaver. Liker å tenke ut hva som passer til hvem, og kikke rundt etter Gaven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Så godt som alltid veldig hyggelig, men så kjøper jeg bare gaver til folk det er morsomt å gi gaver til også. Jeg har kuttet ut alle "pliktgaver" for mange år siden, så nå er det bare kosen igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Jeg elsker å gi gaver, bruker ofte lang tid på å planlegge innkjøp og innser at jeg til tider har mye mer glede av det enn mottakeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Bursdagagaver er gøy. Endel julegaver er BLÆ, spes de som har alt og ikke ønsker seg noe og man ikke finner på noe "lurt" så man venter hele oktober,november og desember, med å finne den perfekte gaven
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Jeg har forresten ingen tantebarn enda, min store sorg.
![]() |
#18 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Stort sett er det hyggelig, men det finnes et par individer i den eldre garde det er nærmest umulig å finne på noe lurt til, så der sliter vi litt av og til
![]() |
![]() |
#19 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Det meste av gavekjøp er hyggelig så fremt jeg finner noe jeg tenker "yes" om, "den passer supert". Vi gir en del gave til familie vi ikke kjenner så godt, og det kan være vanskelig. Men jeg holder da ut. Jeg ordner alle gaver, og skal i år forsøke å være tidligere påan i forhold til jula. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Jeg syns gaver er stas. Jeg liker å kjøpe ting til andre. Noen ganger kan det bli litt styr, fordi jeg har planlagt for dårlig og det blir stress, men i hovedsak syns jeg egentlig det er bare stas og kos å kjøpe/gi gaver.
![]() |
|
|