|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Finnes det et bredt bilsete for små barn? (HD-behandling og bilstol)Jeg har en baby med HD, og hun bruker skinne mellom beina og skal gjøre det i tre måneder til. Det er en skikkelig utfordring å få henne med i bilen, for hun er jo så bred, og verre blir det jo større hun blir. Er det noen som vet om bilseter som er ganske brede, som passer for barn fra rundt 8 kg og 65 lange /4 mnd? Jeg regner ikke med å finne noe som er bredt nok, altså,vi må nok bygge opp under for å få beina over kantene, men det i seg selv krever litt av et sete. (Ellers blir det bare tøys med beltet. :erfart: ) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Øyboer
Sv: Finnes det et bredt bilsete for små barn? (HD-behandling og bilstol)DL er jo laget fra 0-18kg og har nyfødt innlegg. Denne er ganske brei ved beina. Mener andre har brukt denne ved samme problem. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Finnes det et bredt bilsete for små barn? (HD-behandling og bilstol)Nå er det noen år siden, men det kan være verdt å sjekke ut likevel. Jeg er tante til ei jente med HD. De hadde akkurat samme problem i forhold til vogn og bilsete. De endte opp med en tvillingbagvogn og et bilsete fra Recaro. Dette var Recaro sitt babysete og det var ganske mye bredere enn Maxi Cosi setet hun egentlig skulle brukt. Men som sagt, det er noen år siden. Jenta er 6 år nå. Men det går jo an å sjekke ut om Recaro fortsatt har brede seter. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Øyboer
Sv: Finnes det et bredt bilsete for små barn? (HD-behandling og bilstol)Vet at de danske bagvognene er ganske mye breiere i tillegg til mye lenger. Kan brukes i barnehagen som sovevogn opp til 2 1/2år ca. de er 37cm brei og 97cm lang. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Finnes det et bredt bilsete for små barn? (HD-behandling og bilstol)Noen av bilstolene i vektklassen over babystol er jo ganske "flate" i sitteputen, både Britax TWE og Britax Multitech vil jeg jo tro kan brukes?
To søte germini 05~07 Sist redigert av Gerbera : 30-07-10 kl 12:26. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Øyboer
Sv: Finnes det et bredt bilsete for små barn? (HD-behandling og bilstol)TWE er fra 9kg. Tror ikke jeg ville brukt det til et så lite barn. Men kansje Britax-hiway? |
|
|
|
![]() |
|
|