Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Alkohol når du er alene med barna

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-10, 21:14   #1
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Alkohol når du er alene med barna

Hvor mye alkohol synes du det er greit å drikke dersom du er alene med ett eller flere barn?
Synes du det er okei å drikke alkohol når barna er våkne?

Gammel 16-08-10, 21:16   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol når du er alene med barna

Et vinglass må vel være okei. Både jeg og mannen er så og si avholdsfolk (jeg hadde to cidere i mai 2009 sist) så det er en uaktuell problemstilling her i huset, men hadde vi likt alkohol hadde vi nok kunnet ta oss hver vårt vinglass en fredagskveld tenker jeg, eller til middagen. Svigers drikker alltid vin til maten i helgene og det synes jeg er greit selv om ungene er der. Men aner jeg bare litt antydning til fyll (om det så bare er å bli ørlite slørete i blikket) får jeg anfall. Unger merker sånt veldig raskt.

Gammel 16-08-10, 21:16   #3
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Nei.

Gammel 16-08-10, 21:16   #4
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Hvor mye alkohol synes du det er greit å drikke dersom du er alene med ett eller flere barn?

Tja, ikke mer enn at jeg har min normale vurderingsevne. type et par øl eller et par glass vin. Dersom vi har besøk av andre barn enn mine egne, er jeg nok enda mer obs, har ikke så mye erfaring med det ennå.

Opprinnelig lagt inn av Appelsin

Generelt; ja, men ikke sånn at det er fast rutine at vi tar oss en øl under barne-tv, men innimellom, til mat, ved besøk og sånn, ja, helt ok i moderate mengder.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:16   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg tar gjerne et glass rødvin på kvelden om barna er våkne eller ikke. Men jeg raver ikke dritings rundt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:16   #6
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Som Iset sier!

Gammel 16-08-10, 21:17   #7
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg er jo aleine annakvar veke og ja, eg tar eit glass vin innimellom. Eg ser ikkje korfor det skulle vere noko galt?

Gammel 16-08-10, 21:17   #8
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kunne drukket en boks med cider eller noe liknende. Etter at barna hadde lagt seg, hvis jeg er alene.

Hvis vi har andre på middag så kan jeg godt ta ett eller to glass vin til maten, men ikke noe mer.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:16   #9
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Nei

Gammel 16-08-10, 21:17   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg er alene med barna, drikker jeg ikke alkohol overhodet, da jeg ønsker å være i kjørbar stand til enhver tid, pga. Lillemann. Hadde det ikke vært for ham, tror jeg ikke jeg hadde hatt problemer med å ta et glass vin om jeg følte for det, selv om jeg skulle vært alene.

På et prinsipielt plan syns jeg personlig at det er greit barn er vitne til at mor/far tar seg en øl/et glass vin, dersom man ikke blir beruset/endrer oppførsel rundt barna.

Sånn i ettertid ser jeg at logikken min mht Lillemann brister så det synger, for jeg tar jo gjerne et glass vin med mannen min fredagskvelden, om Lillemann er hjemme eller ei... og sånn sett er plutselig ingen av oss kjørbare!

Sist redigert av Inagh : 16-08-10 kl 21:22.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:21   #11
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alene med barn kan jeg ta et glass vin eller to.

Jeg syns barn kan lære at alkohol ikke er noe fy-fy som voksne gjemmer bort, og syns derfor det er helt ok at det drikkes alkohol med barn tilstede så lenge det ikke blir fyll av det.

Gammel 16-08-10, 21:18   #12
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg drikker like mye når jeg er helt alene, som når jeg er alene med ett eller flere barn. Det vil si en flaske øl eller ett glass vin. Jeg liker ikke å drikke mer når jeg er alene, bare tanken på å drikke meg beruset alene gir meg alkis-vibber.

Opprinnelig lagt inn av Appelsin

Ja, i de mengdene jeg beskriver.

Gammel 16-08-10, 21:18   #13
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ser heller ikke noe galt i det. Mengden kommer an på om det er en våken baby eller en sovende tolvåring det dreier seg om.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:20   #14
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan godt ta meg et glass vin/øl eller to en fredagskveld selv om mannen er borte. Det ser jeg ikke problemet med - det er ingen rotbløyte akkurat. I tenkt tilfelle kunne jeg sikkert drukket litt mer også (ser for meg "venninne-som-stikker-innom-for-å-dele-en-flaske-vin"-kind of thing), men ikke nå som vi har liten baby her hjemme. Det hender også at vi tar et glass vin eller to til maten dersom vi har laget noe godt som vi syns gjør seg med vin til. Da er jo ungene våkne.

:vill og gal:

Gammel 16-08-10, 21:22   #15
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ta en øl eller et glass vin om kvelden også om jeg er alene med jentene. Og vi drikker av og til alkohol til maten også når de er med.

Jeg drikker vanligvis ofte, men lite og er veldig sjelden påvirket av alkohol. Jeg ville aldri drukket så mye at jeg kunne blitt synlig beruset med barn tilstede, eller i huset.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:20   #16
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er greit å kunne kjøre bil om det skulle være nødvendig. Jeg kjører ikke bil etter et glass vin.

Gammel 16-08-10, 21:21   #17
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg synes det er greit å kunne kjøre bil om det skulle være nødvendig. Jeg kjører ikke bil etter et glass vin.

Ikke jeg heller, men jeg føler virkelig ikke at det er nødvendig å være kjørbar til enhver tid med mindre man har spesielle forhold (jeg forstår selvsagt godt Inagh med Lillemann. Vi har også latt være å ta en øl på fredag kveld hvis vi har hatt syke barn) - jeg tar taxi hvis noe skjer. Eller spør en nabo.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:25   #18
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ikke jeg heller, men jeg føler virkelig ikke at det er nødvendig å være kjørbar til enhver tid med mindre man har spesielle forhold (jeg forstår selvsagt godt Inagh med Lillemann. Vi har også latt være å ta en øl på fredag kveld hvis vi har hatt syke barn) - jeg tar taxi hvis noe skjer. Eller spør en nabo.

rakk ikke skrive, helt enig med apan.

Skjer det noe så alvorlig at jeg må avgårde er jeg kanskje ikke i stand til å kjøre selv edru eller ikke. Da tar jeg taxi, nabo eller ambulanse.
F.eks da jeg fikk blindtarmbetennelse ringte jeg min mor og hun kjørte meg til legevakta. Hadde ikke vært i stand til å kjøre selv da, selv om jeg var edru.

Gammel 16-08-10, 21:30   #19
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker veldig sjelden mer enn et glass rødvin hjemme. Er vi bortreist et sted, liker jeg best at det er en voksen i kjørbar tilstand.

Eks. vi var på fotballcup med eldste for en del år siden. Vi bodde på en campingplass sånn cirka 30 minutters kjøring uti gokk. På kvelden ble det grilling og rødvin/øl på de fleste foreldrene. Vi var to mødre som ikke drakk, nettopp med tanke på tilfelle det skulle skje noe med et av barna.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:38   #20
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt på nett med apan, kjenner jeg:

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Tja, ikke mer enn at jeg har min normale vurderingsevne. Type et par øl eller et par glass vin. Dersom vi har besøk av andre barn enn mine egne, er jeg nok enda mer obs, har ikke så mye erfaring med det ennå.

Generelt; ja, men ikke sånn at det er fast rutine at vi tar oss en øl under barne-tv, men innimellom, til mat, ved besøk og sånn, ja, helt ok i moderate mengder.

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg syns barn kan lære at alkohol ikke er noe fy-fy som voksne gjemmer bort, og syns derfor det er helt ok at det drikkes alkohol med barn tilstede så lenge det ikke blir fyll av det.

Vi drikker alkohol når ungene er våkne, og jeg synes det er helt naturlig. Jeg liker ikke at voksne er beruset i nærheten av barna mine, men de vi omgåes kan heldigvis drikke alkohol uten å bli synlig beruset.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.