|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Søt og rar
|
![]() Alkohol når du er alene med barnaHvor mye alkohol synes du det er greit å drikke dersom du er alene med ett eller flere barn?
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaEt vinglass må vel være okei. Både jeg og mannen er så og si avholdsfolk (jeg hadde to cidere i mai 2009 sist) så det er en uaktuell problemstilling her i huset, men hadde vi likt alkohol hadde vi nok kunnet ta oss hver vårt vinglass en fredagskveld tenker jeg, eller til middagen. Svigers drikker alltid vin til maten i helgene og det synes jeg er greit selv om ungene er der. Men aner jeg bare litt antydning til fyll (om det så bare er å bli ørlite slørete i blikket) får jeg anfall. Unger merker sånt veldig raskt.
![]() |
#4 |
I mål
|
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barna
Tja, ikke mer enn at jeg har min normale vurderingsevne. type et par øl eller et par glass vin. Dersom vi har besøk av andre barn enn mine egne, er jeg nok enda mer obs, har ikke så mye erfaring med det ennå.
Generelt; ja, men ikke sånn at det er fast rutine at vi tar oss en øl under barne-tv, men innimellom, til mat, ved besøk og sånn, ja, helt ok i moderate mengder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaJa, jeg tar gjerne et glass rødvin på kvelden om barna er våkne eller ikke. Men jeg raver ikke dritings rundt.
![]() |
#6 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaSom Iset sier!
![]() |
#7 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaEg er jo aleine annakvar veke og ja, eg tar eit glass vin innimellom. Eg ser ikkje korfor det skulle vere noko galt?
![]() |
![]() |
#8 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg kunne drukket en boks med cider eller noe liknende. Etter at barna hadde lagt seg, hvis jeg er alene.
![]() |
#10 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaNår jeg er alene med barna, drikker jeg ikke alkohol overhodet, da jeg ønsker å være i kjørbar stand til enhver tid, pga. Lillemann. Hadde det ikke vært for ham, tror jeg ikke jeg hadde hatt problemer med å ta et glass vin om jeg følte for det, selv om jeg skulle vært alene.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 16-08-10 kl 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaAlene med barn kan jeg ta et glass vin eller to.
![]() |
#12 |
Leser
|
Jeg drikker like mye når jeg er helt alene, som når jeg er alene med ett eller flere barn. Det vil si en flaske øl eller ett glass vin. Jeg liker ikke å drikke mer når jeg er alene, bare tanken på å drikke meg beruset alene gir meg alkis-vibber.
Ja, i de mengdene jeg beskriver.
![]() |
#13 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg ser heller ikke noe galt i det. Mengden kommer an på om det er en våken baby eller en sovende tolvåring det dreier seg om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg kan godt ta meg et glass vin/øl eller to en fredagskveld selv om mannen er borte. Det ser jeg ikke problemet med - det er ingen rotbløyte akkurat. I tenkt tilfelle kunne jeg sikkert drukket litt mer også (ser for meg "venninne-som-stikker-innom-for-å-dele-en-flaske-vin"-kind of thing), men ikke nå som vi har liten baby her hjemme. Det hender også at vi tar et glass vin eller to til maten dersom vi har laget noe godt som vi syns gjør seg med vin til. Da er jo ungene våkne.
![]() |
#15 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg kan ta en øl eller et glass vin om kvelden også om jeg er alene med jentene. Og vi drikker av og til alkohol til maten også når de er med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
I mål
|
Ikke jeg heller, men jeg føler virkelig ikke at det er nødvendig å være kjørbar til enhver tid med mindre man har spesielle forhold (jeg forstår selvsagt godt Inagh med Lillemann. Vi har også latt være å ta en øl på fredag kveld hvis vi har hatt syke barn) - jeg tar taxi hvis noe skjer. Eller spør en nabo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
trenger lading
|
rakk ikke skrive, helt enig med apan.
![]() |
#19 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg drikker veldig sjelden mer enn et glass rødvin hjemme. Er vi bortreist et sted, liker jeg best at det er en voksen i kjørbar tilstand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg er helt på nett med apan, kjenner jeg:
Vi drikker alkohol når ungene er våkne, og jeg synes det er helt naturlig. Jeg liker ikke at voksne er beruset i nærheten av barna mine, men de vi omgåes kan heldigvis drikke alkohol uten å bli synlig beruset. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|