|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Finnes det et redigeringsprogram for musikk som kan lastes ned på nett?Da tenker jeg et program til å mikse sammen noen minutter av forskjellige sanger og få dem til å "flyte inni" hverandre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Finnes det et redigeringsprogram for musikk som kan lastes ned på nett?Kan du mikse musikk, med tanke på hastighet, rytme og slikt, eller trenger du et program som også endrer hastigheten slik at de går over i hverandre?
![]() |
#3 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det et redigeringsprogram for musikk som kan lastes ned på nett?Jeg bruker Audacity når jeg skal gjøre småplukk med lydfiler. Hvis du skal prøve det vil du sannsynligvis ha den som heter Beta (dvs. testutgaven), den kan blant annet endre tonehøyde uten å endre tempo (og omvendt), jeg tror ikke det er med i den «stabile» utgaven. Den er fri programvare og koster heller ingen ting. Det er mulig Sound Forge fra Sony er et godt alternativ, jeg har ikke sett på det på mange år, men det koster penger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det et redigeringsprogram for musikk som kan lastes ned på nett?Jeg tenkte å sette sammen 4 -5 sanger som skal gå inni hverandre ja, og så ta bort en del av sangene slik at jeg har med bare ca 1 minutt av hver sang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det et redigeringsprogram for musikk som kan lastes ned på nett?
Ja, det skulle være godt egnet til det, men hvis du ikke har brukt noen lydredigeringsprogrammer før så er det ikke sikkert du vil syns det er veldig lett. Det fins mange videoer som forøker å vise hvordan man kan gjøre ting i Audacity på YouTube; søk på Audacity. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Finnes det et redigeringsprogram for musikk som kan lastes ned på nett?Har du mac eller PC, forresten?
![]() |
#7 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det et redigeringsprogram for musikk som kan lastes ned på nett?har PC. Lastet ned Audacity men sliter litt med å få det til ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det et redigeringsprogram for musikk som kan lastes ned på nett?hvis det er veldig enkelt det du skal gjøre kan du gjøre det i windows mediaplayer tror jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|