|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Lær meg om kattKor stor skal ein kattunge vere når den får ein ny heim? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Lær meg om kattJeg mener å ha lest at kattunger bør være 12 uker før de gis bort eller selges. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ad astra
|
![]() Sv: Lær meg om kattKor stor skal ein kattunge vere når den får ein ny heim?
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lær meg om kattKor stor skal ein kattunge vere når den får ein ny heim? Den skal minst være 12 uker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Lær meg om kattDette var jo oppløftande! Men da lurer eg på om folk reiser med katten - dvs tar den med på korte turar (eitpar timars kjøring), og blir der nokre døgn? Kan katten vere ute her, eller vil den springe vekk og forsvinne? Den oppfører seg jo ikkje som ein hund heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Lær meg om katt
Vår katt stakk ikke av, men holdt seg alltid rundt hytta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ad astra
|
![]() Sv: Lær meg om kattEldstepus har vært med til familie, tilsammen fire timer i bil. Hun har ikke noe imot å være i buret sitt, er ute (inne i bilen) en til to ganger i løpet av turen, vi har med kattedoet i bilen...Hun har ikke vært ute på fremmede plasser, det har jeg ikke turt, men hun trives godt med å være med oss på tur...Etter at vi fikk flere katter, har det dog ikke blitt noen slike turer, primært fordi de andre kattene ikke har syntes bur var det helt store, ei heller så lange turer i bil...
![]() |
#8 |
Crazy Cat Lady
|
Vi tar alle tre kattene med oss når vi reiser til svigers som bor to timer unna. Der går de fritt ute, men de første gangene vi var der måtte de luftes ute sammen med oss før de ble kjent med det nye stedet. Nå er det ikke noe problem. Den forrige katten min var med meg overalt egentlig, hun gikk aldri bort fra meg uansett hvor vi var. Reiste både med bil, båt og buss med henne.
![]() |
![]() |
#9 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har hatt med katten vår på hytta på fjellet mange ganger, han (kastrert hannkatt) holder seg rundt huset og stortrives. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Lær meg om kattEt godt tips å ta med seg når man etterhvert skal lære katten å være ute, er å gjøre det på vinteren eller når det regner slik at det ikke er så fristende å stikke så alt for langt fra den lune heimen på egenhånd
![]() |
![]() |
#11 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Lær meg om kattJeg har aldri tatt med pus på ferie, og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Han hater både bur og bil, så det blir for mye styr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Lær meg om kattVi har ikke hatt katten vår så veldig lenge. Siden desember. I sommer skaffet vi kattedør og det funker veldig fint. Når vi dro på ferie ordnet han selv å komme ut og inn og svigers kom innom og ga ham mat og vann og kos hver dag. Det gikk kjempefint.
![]() |
#13 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Lær meg om kattKattedør? I døra da altså? Korleis fungerer det? Lagar ein hol i ei ytterdør? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Ja, man lager hull i døren så kattedøren passer. Den vi har reagerer på chippen han har i nakken og åpner seg kun når han skal inn så ingen fremmede katter kan komme inn.
![]() |
#15 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Lær meg om katthøyres da veldig smart ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() Sv: Lær meg om kattJeg har reist med min ene både på biltur nordover over 100 mil,gikk kjempefint og med fly,ikke noe problem det heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() Sv: Lær meg om kattHannkattene er vel roligere (kastrerte vel og merke..) og mer kosete. Men en hunkatt kan vere like kosete altså... Det kommer helt an på "lynnet". Lykke til som katteeiger om det blir! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Crazy Cat Lady
|
lir kastrert før eller etter kjønnsmo
![]() |
![]() |
#19 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() Sv: Lær meg om kattAha..hvor tidlig kan man sterilisere en hunkatt? når er den kjønnsmoden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Crazy Cat Lady
|
Det vanligste er vel at hunnkatter blir kjønnsmodne når de er rundt 6 mnd, men jeg har hørt at de kan bli kjønnsmodne allerede ved 4 mnd alder. En god veterinær kastrerer kattunger fra 3 mnd og oppover. For 8 år siden ble min 5 mnd gamle kattunge kastrert, og det gikk strålende. Hun er verdens snilleste og mest kosete katt man kan tenke seg
![]() |
![]() |
|
|