|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sniker dere på aldersgrensene?Knerten er snart 3 år, og han har en storesøster på 5,5. Begge liker å gå på kino, men det er fryktelig få filmer som har aldersgrense "tillatt for alle". Knerten er tøffere enn sin søster, og blir mindre redd enn henne når vi ser på dvd hjemme.
![]() |
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sniker dere på aldersgrensene?Jeg tenker på det samme med seksåringen og 11-årsgrense. Man må være 8 (hyn fyller 7 om 2 mndr). Jeg vurderte å gjøre det med Alice in Wonderland og den der julefilmen med Jim Carrey siden hun hadde utrolig lyst å se dem i 3D, men jeg tør ikke å gjøre det i frykt for å bli stoppet i døra. Vesla er jeg ikke bekymret for, hun er helt lik meg når det gjelder filmer og blir A L D R I redd noe som helst, hun er det motsatte av pysete når det gjelder filmer. Men jeg ser for meg at vi hadde blitt stoppet i døra og måtte snu. De sjekker jo ikke akkurat leg på unger, men allikevel ... Jeg venter nok en liiten stund i hvert fall.
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Sniker dere på aldersgrensene?Men Iset, du har skrevet mye om jenta di som aldri blir redd. Jeg har sett mange unger som aldri blir redde. Men det betyr da vitterlig ikke at de er modne nok til å se hva som helst? Modenhet i forhold til å forstå, OG modenhet i forhold til det følelsesmessige. Uansett hvordan man vrir og vrenger på det, så vil et lite barn aldri være like moden som f.eks. en femtenåring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Sniker dere på aldersgrensene?
Ja jeg snakker såklart ikke om voksenfilmer altså. Jeg lar henne ikke akkurat bli med meg, Shamu og gjengen og se Nightmare on Elm Street.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Sniker dere på aldersgrensene?Hvis jeg mener at det er en film han fint kan se, så hadde jeg sneket uten skrupler. Jeg har planer om å snike med storebror når den nye filmen Luftens siste mester, som jeg antar vil få 11 årsgrense, kommer. |
![]() |
![]() |
#10 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Sniker dere på aldersgrensene?Jeg tror foreldrene er de beste til å vurdere det.
![]() |
#11 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sniker dere på aldersgrensene?Nei.
![]() |
#12 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Sniker dere på aldersgrensene?Det hender ja. Eldste her reflekterer godt og er moden for alderen. Det betyr ikke at hun får se voldsorgier, slettes ikke. Men hun liker mange rolige, ettertenksomme filmer som krever at seeren bruker hodet litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Sniker dere på aldersgrensene?Jeg ignorerer aldersgrensene hundre prosent hjemme og ellers. Hver film vurderes ut fra min unge og hva han tåler. Det er stor forskjell på mine i forhold til sjanger og hva de kan se på. |
![]() |
![]() |
#14 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Sniker dere på aldersgrensene?Det har skjedd. Men prøver å overholde grenser, særlig de som er 11 år. De får ikke lillebror på 7 se. For noen år siden da mellombror var 2, og gikk i skrekkens barnehage snurret løvenes konge da jeg hentet han. Han satt alene med bekymret blikk å så på. Det ble rakst slutt på vårt forhold til den barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Sniker dere på aldersgrensene?Dette skrev forresten Ben Murphy i en annen tråd om film og aldersgrense:
Dette gjelder hjemme da, ikke på kino.
![]() |
#16 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Sniker dere på aldersgrensene?Jepp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Sniker dere på aldersgrensene?
Ja det er sånne filmer jeg har lyst å ta henne med på (og som hun vil se selv), men jeg kommer sikkert til å nesten kaste opp av angst på vei inn mot billettkontrollen.
![]() |
#18 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Sniker dere på aldersgrensene?De har aldri spurt her. Jeg ringte den lokale kinoen og spurte en gang om det gikk an å ta med yngre barn (det var ganske dyre billetter - premiere på Harry Potter med matservering osv), og de sa de aldri hadde stoppet noen på sånne filmer selv om det egentlig ikke var lov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Sniker dere på aldersgrensene?Aldersgrenser på kino:
![]() |
#20 |
flisespikker
|
![]() Sv: Sniker dere på aldersgrensene?Vi snek med Poden på Pingvinenes marsj, som hadde syvårsgrense, før han fylte fire. Det gjorde vi etter å ha vurdert filmen grundig og dessuten snakket en god del med ham på forhånd - han var eksepsjonelt interessert i fugler, og hadde gledet seg til filmen i månedsvis og sett traileren på nettet gjentatte ganger. (En jente på sikkert åtte som satt på samme rad fikk for øvrig nærmest hysterisk anfall av en scene der albatrosser angrep og drepte pingvinunger; man må jo vurdere hvert enkelt barn også når barnet er over den aldersgrensen som er satt.)
![]() |
|
|