Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Låser dere døren når dere er hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-10, 15:23   #1
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Låser dere døren når dere er hjemme?

Jeg pleier å gjøre det, men nå hadde de andre dratt på shopping uten å låse døren, mens jeg var igjen. Det ringte nettopp på døren, og på de sekundene jeg brukte på å komme meg frem dit, hadde et damemenneske klart å åpne døren og var på vei inn! Hun så meg, og sa gebrokkent "Oh, I'm sorry", og gikk ut igjen og hastet ned veien. Eh?

Ingen hyggelig opplevelse. Jeg klarer ikke fri meg fra tanken om at dette slett ikke var noen misforståelse, men snarere et forsøk på innbrudd. Tenk om dette hadde skjedd mens jentene var alene hjemme?! De hadde jo blitt vettskremte!

Gammel 28-08-10, 15:25   #2
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Låser dere døren når dere er hjemme?

OMG
Nja, vi låser og ikke låser. Litt hips om haps, låser hvis vi skal lengre enn butikken oppe i gata!

Huff, dette var ikke noe kjekt å oppleve!!

Gammel 28-08-10, 15:27   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke om natten heller.

(har to skumle, farlige hunder )

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 15:27   #4
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Nei ikke annet enn om natten.

Hilsen hun som gikk i fra bilen med bildøren på vidt gap i sentrum i dag.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 15:32   #5
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Jeg låser. Bor i 1. etasje i blokk og det ramler stadig folk inn her eller folk tar i døra. Spesielt unger går feil, men også hjemmehjelpere og hjemmesykepleiere, så ja jeg låser

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 16:54   #6
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Garbella, her.

Jeg låser. Bor i 1. etasje i blokk og det ramler stadig folk inn her eller folk tar i døra. Spesielt unger går feil, men også hjemmehjelpere og hjemmesykepleiere, så ja jeg låser

Slik er det her også. Jeg skjønner egentlig ikke at det er mulig?
For 2 dager siden var det en dame som tok feil av utgangsdøren fra blokken og vår dør, selv om utgangsdøren er veldig tydelig (og gjennomsiktig).
Og ang hjemmesykepleierne, står det ikke på brukerlappen deres at det er i en annen etasje?
Det gjorde da det da jeg jobbet som hjemmehjelp.

*litt lei av alle som tar i døren/går inn hvis vi glemmer å låse*

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 15:31   #7
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Ja, og det er med god grunn

Gammel 28-08-10, 15:34   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Nja. Vi låser om natten, ikke om dagen. Jeg kan også fint la døren stå åpen hvis jeg bare skal ut på veien her for å lufte hunden bittelitt ol. Sikkert naivt, men ...

Gammel 28-08-10, 15:35   #9
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har felles utgang med to leiligheter over oss, og den ytterste døra er alltid låst. Derfor låser jeg sjeldent døra fra fellesgangen og inn til oss. Der vi bodde før låste jeg alltid; da hadde vi dør rett ut.

Gammel 28-08-10, 15:40   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor i bygård og låser alltid døren når vi er hjemme, og til og med når vi bare skal to trapper ned for å hente post eller kaste søppel. Det er ren refleks.

Gammel 28-08-10, 15:42   #11
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi gjør det. Det er nok en litt uvanlig ting å gjøre her, men jeg synes det er så ekkelt da folk plutselig står midt i stua helt uanmeldt. Siden vi har bad og soverom rett innenfor gangen hender det også at vi vandrer i nettoen mellom disse rommene.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 19:46   #12
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, bare om natten. Men vi bor sånn til at de få gangene det kommer noen hit, er det nesten uten unntak velkomne gjester. Men jeg låser når jeg er alene hjemme.

Da vi bodde i byen, låste vi alltid. Som barn opplevde jeg at noen forsøkte å bryte seg inn mens jeg var alene hjemme (i Oslo sentrum). Jeg skrudde på musikk for fullt og de forsvant. Det var ikke moro.

Gammel 28-08-10, 19:50   #13
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjelden eller aldri på dagtid, alltid på natten. Jeg er så sløv at jeg har feks gjort meg mye møye med å låse gatedøren når jeg følger i barnehagen, mens inngangen til vaskerommet og verandadøren er ulåste og vinduene i andre etasje står på vid vegg.

I Oslo pleide jeg å låse døren ut i gangen. Vi bodde i første og det kunne hende noen tok i døren.

Gammel 28-08-10, 15:44   #14
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Låser alltid døra

Gammel 28-08-10, 15:45   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Låser om natten.
Her om dagen la jeg merke til at kjellerdøren var ulåst. Gudene må vite hvor lenge den har stått åpen.
På dagtid er det ulåst, til tider står ytterdøren til og med på vidt gap. Det er ganske stor forskjell fra da vi bodde i leilighet bare 2-3 km herfra; der var det alltid låst.

Gammel 28-08-10, 15:47   #16
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner at jeg er nysgjerrig på huset til Bokormen. Er det ikke dere som stadig har arktekter på studiebesøk?

Vi låser om natta, ikke om dagen. Dersom mannen er ute på rangel lar jeg døra være ulåst til han kommer hjem. Går jeg på leikeplassen med ungene kan jeg også finne på å gå fra ulåst dør.

Bor i periferien, usikker på hvordan det blir når vi urbaniserer oss til vinteren.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 15:57   #17
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Låser alltid. Før jeg flyttet hjemmefra kom det en dame helt inn i stua (inngangsdøra og stua ligger i hver sin ende av huset) før vi oppdaget henne. Antagelig i rus - pappa fikk fulgt henne ut, men det var ikke en hyggelig opplevelse.

Gammel 28-08-10, 16:00   #18
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, ellers stikker Leo av. Men når han ikke er hjemme er den ulåst.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 16:00   #19
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Nei.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 16:02   #20
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På dagtid, nei. Om natten, stort sett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.