Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Er Bergans virkelig SÅ bra?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-10, 17:00   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Er Bergans virkelig SÅ bra?

Jeg har i lang tid ønsket meg en "skikkelig" goretexjakke. Men jeg har aldri kostet på meg det pga en lang historie med opp og ned i vekt.
Men jeg har i grunn bestemt meg for at jeg skal koste på meg dette iløpet av høsten, og sikler litt på Bergans.

Jeg har sett litt på siden deres, men det er i grunn ikke så veldig mange av de jakkene som jeg synes var helt fantastisk.

Uansett. Jeg ser at denne nye jakka koster 5400 kr?!
Er det kun pga merket og det at dette er årets 71 grader Nord jakke?

Hva er erfaringen med andre merker, som puster og har goretex?

Jeg mottar gjerne tips. Ønsker en jakke som er litt figursydd, og jeg ser for meg en pris på 2-3000 kr.

Men 5400 kr? Der går grensa altså.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 17:04   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Bergans virkelig SÅ bra?

Ser Norrøna har denne til 5000 kr også, så det er nok ikke bare Bergans.

Gammel 05-09-10, 17:04   #3
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så det finnes en grense?
Jeg synes Bergansjakker er knallgode, men den du viser bildet av der er svindyr fordi det er den nyeste 71 grader Nord jakka. Det er mange flotte og nesten ubrukte Bergansjakker til salgs på finn til en mye rimeligere penge. Alle våre Bergansjakker er kjøpt brukt og jeg har faktisk fått 3 voksenjakker og en barnejakke for prisen av jakka i HI.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 17:06   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan jo godt hende den er veldig bra, men spørsmålet er om du driver så mye ekstremsport at du trenger en så bra jakke.

Dessuten sier svogeren min, som har peiling på sånt, at i den prisklassen har Norrøna og Arcteryx mye bedre kvalitet enn Bergans.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 17:10   #5
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Norrøna er vel omtrent dyrere enn Bergans i mange tilfeller.
Jeg synes Skogstad og Stormberg har mye bra i en mye vennligere prisklasse.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 17:06   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker bergansjakker, men jeg synes ikke de er de eneste som fungerer. Stormberg er ikke så verst heller, jeg tviler på at de fleste av oss merker så stor forskjell.

Gammel 05-09-10, 17:08   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Nei, jeg driver jo ikke ekstremsport. Jeg trenger ei jakke som er fin (), som puster, tåler litt fukt og jeg kan ha en fleece under. Det blir nok mest hverdag/tur/ski og sånn tenker jeg.

Gammel 05-09-10, 17:09   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Denne synes jeg er ganske fin, kanskje i en annen farge da.

Gammel 05-09-10, 17:12   #9
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Jeg har sett på Bergans Filefjellel jakkene, som også er 71 grader nord jakker, de koster veil. 3800,-

Den du viser bilde av er muligens Sirdal? Har sett den på tilbud flere steder til 2-2500kr.

Gammel 05-09-10, 17:15   #10
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor jo nær regnbyen, så for meg er det viktig at jakken er 100% vann- og vindtett. Jeg bruker min Bregansjakke når jeg går tur, leker med unger, til og fra jobb og som skijakke om vinteren. Men: jeg har også en Stormbergjakke (kjøpt på outletbutikken til 400 kr) og den er også veldig, veldig god.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 17:15   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Det er Sirdal ja.

Denne selges på Finn til 1600 kr nå. Ser ganske fin ut den også i grunn.

Gammel 05-09-10, 17:22   #12
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Bergans er veldig overpriset i forhold til kvalitet. Goretex er ikke goretex, du må sammenligne vannsøyle for å si noe om kvalitet. Ofte ligger Bergans veldig langt nede på vannsøyle i forhold til konkurrentene i samme prissegment.

Dessuiten syns jeg Bergans er litt sånn over top merke som alle har nå, jeg hadde heller gått for Norrønna som jeg tenker på som litt mer skikkelig og ikke så "motete".

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 17:37   #13
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Bergans er veldig overpriset i forhold til kvalitet. Goretex er ikke goretex, du må sammenligne vannsøyle for å si noe om kvalitet. Ofte ligger Bergans veldig langt nede på vannsøyle i forhold til konkurrentene i samme prissegment.

Dessuiten syns jeg Bergans er litt sånn over top merke som alle har nå, jeg hadde heller gått for Norrønna som jeg tenker på som litt mer skikkelig og ikke så "motete".

Helt enig!
Mannen har en 15 år gammel Norrøna-jakke som både ser fin ut og som har beholdt de tekniske kvalitetene gjennom disse årene, mens den to år gamle Bergansjakken lekker som en sil.

Gammel 05-09-10, 17:32   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en Norrønna (minst 10 år gammel) og en Bergans (71 grader nord jakke i 2006), og jeg er mest fornyd med Bergans. Liker den best i både stoff og passform.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 17:32   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Synes denne fra Stormbeg var fin. Det står vann/vindtett, men til 999 kr?

Veiviser ProreTex jakke er en tøff og moderne jakke utviklet spesielt for aktivt friluftsliv. Den har fleecekant i halsen for bedre komfort.

• Vind- og vanntett
  • ProreTex 8-5 membran
  • Fukttransporterende
  • Meshfòr
  • Glidelåslommer
  • Fast hette med strammefunksjon
  • Enhåndsstramming nederst
  • Vannavstøtende glidelåser
  • Tapede sømmer
  • Ventilasjonsåpninger under armene
(vannsøyle på 8000 mm)

Sist redigert av Nessie : 05-09-10 kl 17:38.
Gammel 05-09-10, 17:39   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Veiviser ProreTex jakke er en tøff og moderne jakke utviklet spesielt for aktivt friluftsliv. Den har fleecekant i halsen for bedre komfort.

• Vind- og vanntett
  • ProreTex 8-5 membran
  • Fukttransporterende
  • Meshfòr
  • Glidelåslommer
  • Tapede sømmer
(vannsøyle på 8000 mm)

Ser XXL har den i svart til 799 kr.

Gammel 05-09-10, 17:41   #17
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

• Vind- og vanntett
  • ProreTex 8-5 membran
  • Fukttransporterende
  • Meshfòr
  • Glidelåslommer
  • Tapede sømmer
(vannsøyle på 8000 mm)

Denne har jeg, og jeg elsker den! Den er virkelig vanntett (i hvertfall i vestlandsregn) og man kan regulere hetten slik at den sitter perfekt. Den er verd pengene.

Jeg har også en bergans trenchcoat (Oslo?) som jeg er veldig glad i. Eneste minuset er at den blir klam om sommeren, så nå går jeg å gleder meg til høstkulde, slik at jeg kan ta den i bruk igjen.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 17:47   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Denne har jeg, og jeg elsker den! Den er virkelig vanntett (i hvertfall i vestlandsregn) og man kan regulere hetten slik at den sitter perfekt. Den er verd pengene.

Jeg har også en bergans trenchcoat (Oslo?) som jeg er veldig glad i. Eneste minuset er at den blir klam om sommeren, så nå går jeg å gleder meg til høstkulde, slik at jeg kan ta den i bruk igjen.

Den ser kjempefin ut da!
Både i svart og hvit.
Men jeg vet ikke str, så jeg bør vel prøve. M passer som regel, men så må jeg ofte ha L pga lange armer og rygg.
Hva har du?

Gammel 06-09-10, 21:19   #19
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Se på hva Hagløfs har
Synes de har mye fint.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 21:07   #20
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en HH jakke i plommefarge/dyp lilla, som ble kjøpt da jeg gikk gravid med storebror i 2001, den har jeg brukt til alt av uteliv siden han kom til verden, både i høstregn og iskalde slalomturer og den er både vanntett og vindttett og jeg er fortsatt stålende fornøyd med den.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.