Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er jeg sær?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-07, 20:36   #1
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er jeg sær?

Småguttene og jeg har vært i åtteårsbursdag til en gutt i familien.
Guttens mor var sengeliggende med omgangssyke da vi kom.
Hun var riktignok oppe og "vaket" nå og da i løpet av feiringen, oppkaststanken bredte seg når soveromsdøra gikk opp!

Jeg ble rett og slett irritert. Jeg sa fra at man avlyser selskap når man har omgangssyke! Hun "snakket det bort" ved å si at hun ikke hadde vanlig smittsom omgangssyke; hun hadde fått "tak" i magen etter snømåking i går.
Kiss my ass, liksom. Hun var likblek og så mildt sagt sjaber ut. Man kan gjerne si at man vil spy av all snøen som har kommet de siste dagene, men man blir bare ikke sånn av å måke snø!

Vi var sytten stykker på besøk. Jeg så at flere ble storøyde, og at alle selvsagt gjennomskuet at vi snakker ekte, smittsom spysyke.
Det var bare jeg som var ubehøvlet nok til å uttale at vi burde blitt informert på forhånd.

Spennende dager i vente, ja.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:38   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær?

Jeg hadde nok ikke turdt å si noe, men jeg syns absolutt det var på sin plass at du gjorde det.

Gammel 11-02-07, 20:40   #3
Solregn
Aktiv

Solregn sin avatar

Hvor: Oslo
Solregn er litt kulSolregn er litt kulSolregn er litt kul
Standard

Jeg trur faktisk at jeg hadde latt det bli et meget kort besøk jeg! Det er faktisk noe av det verste jeg har hørt...

Solregn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 21:26   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solregn, her.

Jeg trur faktisk at jeg hadde latt det bli et meget kort besøk jeg! Det er faktisk noe av det verste jeg har hørt...

Helt enig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 22:04   #5
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Seriøst? Noe så idiotisk ... Å utsette andre for smitte!

Gammel 11-02-07, 21:17   #6
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg hadde nok ikke turdt å si noe, men jeg syns absolutt det var på sin plass at du gjorde det.

Samme her.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 21:19   #7
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du var flink som sa fra, Vimjer!

Gammel 11-02-07, 23:33   #8
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Det er noe av det værste jeg har hørt
Du er ikke sær, men den mora kan jo ikke være helt god ?
Man avlyser selvsagt selskap dersom det er spysjuke i huset. I allefall kunne de ha ringt og advart folk, slik at de evnt kunne ha kommet på eget ansvar. Tipper det ikke ville ha blitt mange som kom...
Jeg kan ellers ikke fatte og begripe at hun VILLE ha huset fullt av folk, man føler seg jo ikke akkurat SÅ lekker når man henger over bøtta og spyr....

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 00:12   #9
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde gitt beskjed som deg - selvsagt. Skulle bare mangle *helseopplyser*.

Hvis jeg var i din situasjon og plutselig bare "var der", så hadde jeg sagt tydelig til vedkommende hvorfor dette var en dårlig ide og samtidig satt i gang de få tiltak vi kunne. Type vaske alle hendene på ungene flere ganger, oss selv, unngå "klengete" leker etc.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 00:15   #10
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Nei, fysj. Sånt er jo supersmittsomt. Helt enig at jeg ikke ville bedt noen heller i en sånn tilstand for man føler vel ikke for å ha noe besøk da!

Tøft av deg å si ifra. Håper dere ikke blir smittet nå.

Gammel 12-02-07, 00:19   #11
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Selvsagt avlyser man selskap når man har omgangssyke. Tror vi hadde snudd i døren.

Datteren min skulle i bursdagsbesøk på mandag, og da ringte moren til hun som hadde bursdag, en time før besøket skulle begynne, for å si at hun dessverre måtte avlyse da hun hadde blitt syk.

Gammel 12-02-07, 09:10   #12
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde snudd i døren og overhøvlet den spysyke i etterkant. Bursdagsbarnet hadde fått gaven før vi snudde og dro hjem.

Alvorlig talt, så skjønner jeg ikke at det går an å være så korttenkt.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 10:59   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enda særere når det kommer til omgangssjuka..Jeg har kommet til å dratt hjem igjen - med barn og det hele, for omgangssjuka er det værste som er og så helt utrolig smittsomt, ikke minst!

Gammel 11-02-07, 21:23   #14
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Du er ikke sær. Jeg hadde nok ikke sagt noe men ville nok vært irritert og ikke helt klart å skjule hva jeg følte..

Det samme gjelder å besøke andre om en selv er syk eller har syke barn uten å gi beskjed. Det synes jeg ikke noe om.

Vi fikk besøk av en familie hvor den ene ungen var hjemme fra barnehagen pga sykdom. Jeg så med en gang at ungen var i dårlig form og hostet voldsomt. Vi fikk ikke vite dette før de kom. Da var lillejenta mi et par-tre uker gammel. Resultatet var at vi begge ble svært så dårlig.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:39   #15
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Du er ikke sær. Man avlyser da selskap hvis man har fått omgangssyke. Er det mulig.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:40   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men innigranskauen da! Du er ikke sær. Jeg hadde blitt rasende.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:41   #17
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har sagt fra før, og jeg har også meldt avbud fra bursdager der jeg vet de har kastet opp natta før (da hadde jeg veldig gode grunner for å ikke ønske å bli syk, mere enn vanlig mener jeg jeg var høygravid og syk fra før...).

Smitten sitter jo i huset i opptil 48 timer...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:48   #18
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Jeg har sagt fra før, og jeg har også meldt avbud fra bursdager der jeg vet de har kastet opp natta før (da hadde jeg veldig gode grunner for å ikke ønske å bli syk, mere enn vanlig mener jeg jeg var høygravid og syk fra før...).

Smitten sitter jo i huset i opptil 48 timer...

Stemmer det. Vet du jeg hadde faktisk reist meg og gått, først hadde jeg skrubbet hendene mine godt både før jeg gikk og etter jeg kom hjem. Fysj at det går ann!!

Gammel 11-02-07, 20:55   #19
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Er det virkelig mulig å holde selskap når man er smittsom? Jøss!!!

Dette var ikke ok i det hele tatt. Var det jeg som kom med mine barn dit, hadde jeg takket pent for meg ut av døren igjen. Det er jo bare helt utrolig!

Gammel 11-02-07, 20:47   #20
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det var da unødvendig å holde selskap med sykdom i huset. Da utsetter man jo alle som er på besøk for smitte.

Vi avlyser alltid selskap når noen i huset er syk, så du er nok ikke sær nei.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.