|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Det er fullt mulig at det er mye feil beregning av tid. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Passiv
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?
Må man ikke betale for timer man ikke møter til altså? Si man har booket farging, klipping og hva har du, til et par tusen kanskje, og et par timers arbeid, og så "glemmer" man å møte opp, og slipper å betale?? |
|
|
|
#43 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ser at det er et problem, men hvorfor skal de barnehageansatte også få problemer på grunn av det?
|
|
|
#44 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg pleier selvsagt å si ifra til de som er notoriske forsentkommere, men noen klarer bare ikke å beregne god nok tid.
|
|
|
|
#45 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Det kommer til å bli innført i Bergen kommune, så vidt jeg har fått med meg, og inkluderer også SFO. Barnehage/SFO må jo ut med overtidsbet. for de ansatte som må være igjen, og det er jo for dumt at det at noen kroniske forsentkommere skal føre til at ungene får et dårligere tilbud pga. økonomien.
|
|
|
#46 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Det spørs vel litt på salongen. Er ikke mange heromkring som tar betalt for det nei... |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Jeg synes det er ok med bot. Et tidspunkt må være siste tidspunkt for å hente uansett.
|
|
|
#48 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Hun ringte jo å sa fra, sånn kan de vite det. Gi bot til de som er notoriske, ikke ringer med beskjed og forklaring, men hvis du ringt på forhånd pga uforusett kø pga ulykke etc så synes jeg faktisk det bør være litt slingringsmonn. Og selvfølgelig kan man komme 3 og 5 minutter for sent hvis det har skjedd noe, man har kanskje beregnet å komme 30-20-15 minutter før stengetid og noen ganger og de minuttene over som HI prater om er da selvfølgelig ikke beregnet.
|
|
|
#49 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Den andre typen bot du kan få er antakelig dyrere...
|
|
|
#50 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du tror det er greit å komme tre minutter for sent. Jeg synes botsystem er en helt kurant ordning. Forhåpentligvis går pengene rett i lomma på den ansatte som må jobbe tvungen og ikke planlagt overtid på grunn av deg. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Ang overflytting av bhg, så er vel ikke det umulig?
|
|
|
#52 |
|
Tittel og tittel....
|
Men om man beregner dårlig tid i rushen så kan man bare takke seg selv, og det HI beskriver er jo fordi hun ikke beregner god nok tid, og da syns jeg bot er på sin plass om det er innført. Om man skal stå over 5-10 minutter hver dag fordi noen kommer forseint, så blir det mye gratisjobbing i løpet av et år.
|
|
|
|
#53 |
|
Nek er allrighte dyr
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Jeg synes det er litt latterlig med åpningstider til 16 og 1630. Det er da nok folk med lengre reisevei og hvis man f.eks har fast arbeidstid til 16 blir det vanskelig. Og det er ikke alltid det er lette valg mht å bytte jobb, barnehage, bytte på hente-levere. Selv om det har vært det for oss.
|
|
|
#54 |
|
Tittel og tittel....
|
Det kan jeg forsåvidt være enig i, men da bør man jo prøve å gjøre noe med det.
|
|
|
|
#55 |
|
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
Hva med de som ringer 2-3 ganger i uka og sier at de sitter i kø og kommer for sent. Skal de da slippe unna hver gang? Vi hadde et slikt foreldrepar i barnehagen i fjor. Sånt blir det mye overtid av. Hvor skal man trekke grensen? Hvor mange ganger skal man kunne skylde på kø og slippe unna?
|
|
|
|
#56 |
|
Nek er allrighte dyr
Nå er du vel rimelig kategorisk. Vi hadde tatt høyde for rushtrafikk (er ikke helt novise mht trafikk inn og ut av byen), men det hadde skjedd noe som gjorde at køen var ekstrem. Man kan ikke alltid gå en time ekstra før fra jobb i tilfelle en ulykke skulle skje. Vi kom akkurat klokka 17 og ifølge vanlig høyde for kø skulle vi vært der minst en halvtime før.
|
|
|
#57 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Det er fortsatt ikke de barnehageansatte som skal unngjelde for det.
|
|
|
#58 |
|
Tittel og tittel....
|
Men da hadde det jo faktisk skjedd noe, det er en forskjell på det og det og alltid beregne akkurat tid nok, og dermed komme forseint ofte.(Og jeg sier ikke at HI kommer ofte forseint, men det er mange som gjør det, og man må ha en grense)
|
|
|
|
#59 |
|
I mål
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Jeg synes det er greit at man må betale bot selv om det er kø jeg. Det er jo kjedelig, men noen skal jo betale overtiden til den ansatte? Det er jo ikke kø hele tiden, hvis man stadig kommer for sent på grunn av kø, beregner man konsekvent for liten tid. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Drømmer
|
Man vet jo når de stenger, når man søker barnehageplass, anter jeg hvertfall. Sist redigert av Chablis : 08-09-10 kl 23:00. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|