|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Middag til 12 voksneVi skal straks ha en "takk for fantastisk flyttehjelp" middag, og jeg grubler på menyen. Vi kan selvfølgelig bestille ute, men jeg har fei og liker godt å lage mat selv også.
![]() |
#2 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Middag til 12 voksne
Bor i Trøndelag, og sodd er dermed det første som plopper opp i hodet mitt.
![]() |
#3 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Middag til 12 voksneBacalao høres godt og passelig festlig ut. Du kjenner kanskje gjestene dine godt nok til å forutse om det blir for dristig for enkelte, tenker egentlig at det er relativt safe. Kjør på med nok poteter i gryta og rikelig med god focaccia til (og god drikke).
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Middag til 12 voksneMannen min lager en fantastisk boeuf bourgougne som ville egnet seg ypperlig som passe festmiddag for såpass mange.
![]() |
![]() |
#5 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Middag til 12 voksneVi har minst en gang i året en middag til mange gjester med den type mat, altså suppe/gryte/bacalao/fårikål, med godt brød og drikke til. Hos våre venner slår sånt veldig godt an, uansett hva ingrediensene er. Enkelt å servere og spise!
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Middag til 12 voksneVille laget biffgryte basert på øl eller vin. Kan lages dagen før og lett å lage til mange. Finckenhagen har oppskrift på god ølgryte. Sjokoladefondant er også lett å lage til mange. Røren kan lages i forveien og bare sleng i ovnen når man rydder av etter middagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Middag til 12 voksneFinnbiff? Kan fint lages en dag i forveien og varmes opp mens potet og grønnsaker koker
![]() |
#9 |
prøver å være tål***ig
|
Aldri laget, men satt Akkuratt å se på den oppskriften fra trines matblogg.
![]() |
#10 |
Semiaktiv
Ikke nødvendig så lenge gjestene dine er eldre enn 12 år. Er det noen som fortsatt er på "liker ikke ditt og liker ikke datt"-stadiet får de heller bare spise mer brød. :rema1000:
![]() |
#12 |
Semiaktiv
Da skjønner jeg ikke engang at du vurderer å lage to middager i tilfelle noen ikke liker det du serverer, så lenge ingen er allergiske mot fisk eller en annen viktig ingrediens.
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Middag til 12 voksneJeg hadde vel tatt fårikål akkurat nå, men god bacalao er aldri å forakte. En ordentlig betasuppe er også deilig.
![]() |
#15 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Middag til 12 voksneNei ærlig talt, så lenge det ikke er spesielle hensyn en må ta (allergi f.eks.) så lager man én rett, ferdig med det.
![]() |
#16 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Middag til 12 voksneEn supergod alt-laget-fra-bunnen-av lasagne med salat og hjemmelaget focaccia. Og masse rødvin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Borte
|
![]() Sv: Middag til 12 voksneJeg er ikke noe fiske-person, så jeg ville valgt en eller annen rett med kjøtt. Finnbiff med masse sopp for eksempel, eller biff stroganoff.
![]() |
#18 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Middag til 12 voksneJeg klarer ikke å spise bacalao (men ville selvsagt ikke klagd og spist meg mett på brød). Vet om mange som ikke liker det - tørrfisk er litt spesielt synes jeg. Jeg ville lagd en god gryterett eller suppe med godt brød til. Kyllingsuppe/fiskesuppe/biffgryte pleier vel å være safe valg som de fleste liker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Middag til 12 voksneLangkokt gulasj med nybakt brød eller boeuf bourgougne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Middag til 12 voksneReker og sjøkreps, litt salat,godt brød,dressing og majones.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|