|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#381 |
|
Glamorøs
|
Sv: Juletråden 2018
Ja, det kan godt hende. De har liksom ikke rundheten kjeks som er ment å være tørre har. Men jeg har ikke smakt veldig mange, kanskje jeg bare har vært uheldig? Så om noen har en super oppskrift, legg den inn! Evt. kanskje jeg skal gjøre som Hya, og la være å dobbelsteke?
Sist redigert av Tallulah : 29-11-18 kl 11:09. |
|
|
|
|
|
#382 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Juletråden 2018Jeg pynter i teorien heller ikke før lille julaften. Men jeg har kjøpt juleblomster og i helgen kommer det opp stjerne i vinduet og adventsstake og kalender. Så førjulsstemning blir det jo. |
|
|
|
|
|
#383 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke Sjuve sine. |
|
|
|
|
|
#384 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Juletråden 2018Min niåring bruker mørke bukser med en pen skjorte til. Og så har jeg kjøpt jule-tversover og juleslips som han får i adventskalenderen. |
|
|
|
|
|
#386 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Juletråden 2018Jeg tjuvstartet med adventspynting i går kveld. Fullt program i kveld og julebord i morgen gjorde at jeg helst ville være tidlig ute. Det er ikke mye, altså. Krans og noe lys ute, gardiner på kjøkkenet, adventslys, en løper og et par lilla puter i sofaen. Stjerne i vinduet (men den tennes ikke før lørdag - rett skal være rett!). Pluss adventskalenderen, da.
|
|
|
#387 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Ja, dette er virkelig verdens mest oppskrytte kjeks, og jeg har ikke tall på alle de gangene jeg har fått servert "verdens beste biscotti" som bare smaker gamle og tørre julekjeks av ubestemmelig sort. |
|
|
|
|
|
#388 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Oppskriften ligger her inne et sted, søk på biscotti. Enkel å finne. Tror kanskje det er Myria sin, er ikke helt sikker. Men det står at det er Sjuve. Den er enkel fordi man bare knar alle ingredienser sammen og steker. Det står to ganger der, men det gjør som sagt ikke jeg. Jeg synes de blir bedre av å stekes kun én gang, vanskelig å forklare, men jeg synes ikke to ganger gjør noe som helst bra for kjeksene. |
|
|
|
|
|
#390 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Juletråden 2018Jeg tror jeg rett og slett bare baker noe annet. Som jeg liker.
|
|
|
#391 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Juletråden 2018Ehh, ja 1,5 er han nok ikke, han er 10,5 denne guttungen min. Men skjorte har han likt å pynte seg med siden.... vel, barnehagen en gang i alle fall.
|
|
|
#392 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juletråden 2018Min 10-åring bruker enten mørk dressbukse e.l. med en penskjorte og av og til tversoversløyfe. Lillebroren på 7,5 bruker det samme (han elsker tversoversløyfe og insisterer alltid på det). Dressjakke blir altfor varmt innendørs.
|
|
|
#393 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juletråden 2018Sjuve sin biscottioppskrift er god ja, det er de eneste biscottiene jeg spiser. Jeg liker også mine biscotti litt mykere, i alle fall ikke sånne skikkelig sprø og harde som må bløtgjøres i drikke for å bli spiselige, så jeg passer på å ikke skjære for tynne skiver og ikke steke dem for mye.
|
|
|
#395 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Juletråden 2018Jeg liker biscottiene til Trine og har gitt dem bort i gave også. Jeg pleier ikke steke to ganger og synes de er gode hvis de er litt myke i midten.
|
|
|
#397 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Han har beige chinos fra 17.mai og så kjøpte jeg en i mørkeblått på Cubus forleden. Skjorter har han mange av, i ulike farger. Ny sløyfe fra Cubus, men den så liten ut, så usikker på om den passer.
|
|
|
#398 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Juletråden 2018Min er noe yngre på 8, men penbukse og skjorte og kanskje slips tenker jeg. Pleier å være standard pynte antrekket hans og kanskje pen jakke (om den passer, men kjøper ikke ny).
|
|
|
#400 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Juletråden 2018Da har jeg jammen julegaven til mannen i boks også!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|