|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
flisespikker
|
Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?Veldig få valg er totalt «frivillige», hvis du med det mener at de er frakoblet alt som heter moter, trender, kultur, oppdragelse og sosial påvirkning. Det gjelder også utseendevalg. Vi er da sosiale vesener og temmelig indoktrinert på hva som er akseptabelt, hva som er pent, hva som er sjuskete og så videre.
|
|
|
#22 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?Anbefaler boka Stygt og pent av Ragnhild Brochmann i så måte. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?Jeg velger å ikke farge håret til tross for ganske grå i relativt ung alder, det har vært en innvendig kamp og av og til snakker jeg med folk som blir veldig overrasket over valget mitt, og som tydelig mener at jeg burde gjøre det. (Men møter også mange som skryter av det!)
|
|
|
#25 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?Elise, jeg synes grått hår ofte er superfint, og i mange tilfeller nesten finere enn med farge! Sist redigert av Hyacinth : 31-07-25 kl 23:13. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?Jeg barberer legger og armhuler om sommeren, og lar være om vinteren, så det er jo helt klart at jeg er sosialisert til å gjøre det. Håret har jeg latt bli grått, men jeg er mer enn gammel nok til at det føles helt greit.
|
|
|
|
#27 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?Jeg barberer og fjerner hår, farger det gråe håret mitt gjør jeg og |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?Jeg farger ikke det grå håret og synes helt ærlig at de grå stripene jeg etter hvert får er stilige. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?Jeg har aldri farget håret så langt på staks 46 år og har ikke tenkt å begynne nå. Jeg har rimelig mørkt hår, blondine dagene mine er forlengst over. Og kefbjwt en voksende andel tilnærmet hvite hår. De r lever jeg faktisk helt fint med, men hvor tynt det er et felt bakpå der... Det liker jeg slett ikke. Der kamufleres en del av bustete, krøllet hår, men trolig blir jeg nok mer lik min far enn min mor i håret etterhvert...
|
|
|
#30 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?Jeg må innrømme at jeg har lagt merke til andre som ikke har barbert legger eller armhulen. Jeg har overhode ingen negative tanker om det. Men har lagt merke til det, som må bety at jeg er vant til at man er barnet. Jeg selv barberer armhulen en sjelden gang. Jeg tåler det ikke så godt så jeg lar stort sett vær. Det plager meg ikke. Leggene tar jeg om våren, spesielt hvis jeg skal gå i kjole eller kortere bukser med bleike legger og mørke hår. Nå utover sommeren lar jeg det vokse. Hårene blekner og leggene får litt farge. Da plager det meg ikke lenger.
|
|
|
#31 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?Barberer verken legger eller armhuler, det har jeg aldri gjort, og det har aldri hindret meg i å gå med shorts eller singlet. At andre legger merke til det regner jeg med, jeg studerer jo selv både kropper og atferd til menneskene rundt meg når jeg f.eks er på stranda. Noen synes helt sikkert det er stygt, kanskje også uhygienisk, men tanken er som kjent fri og folk flest er høflige nok til ikke å kommentere det. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
can-jur
|
Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?Jeg barberer ikke armhulene etter en av mine sønner så at jeg hadde litt hår og sa ÆSJ! Han var kanskje ti år?
|
|
|
|
#33 |
|
can-jur
|
Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?Ifht å farge håret var korona en oppvekker for meg. Da var jeg 42-43 år og klar over at jeg nok var veldig tidlig grå. Jeg har aldri farget håret, og ingen av mine jevnaldrende var i nærheten av så grå som meg. Akkurat grått hår har aldri plaget meg og jeg liker å bli eldre (alternativet er jævlig kjipt!!!) men jeg hadde altså konkludert med at jeg var veldig tidlig grå. Så kom korona
|
|
|
|
#34 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?Jeg vil jo gjerne si frivillig, men man er jo sosialisert inn i en tankegang. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?Døtrene mine (18 og 20) har oftere synlig hår på leggene enn jeg, så jeg tror også dette beveger seg i riktig retning.
|
|
|
#36 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?
Det gleder meg å høre. Min egen datter barberer leggene, men syntes det var helt greit at jeg valgte å ikke gjøre det ... helt til jeg valgte å gjøre det allikevel.
|
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?Jeg har så få/usynlige hår på leggene at jeg har den luksus å kunne slå meg på brystkassa og eksklamere stolt at jeg ikke barberer - samtidig som det sannsynligvis ikke ville gjort noen forskjell |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?Jeg har hatt MYE hår, både herogder. Har sett litt ut som indiske damer med hår på overleppen... og har hatt kullsvart hår.
|
|
|
|
#39 |
|
intro
|
Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?Jeg har også helt lyst, nesten usynlig hår på leggene - men barberer dem likevel, for å føle meg «fresh». Barbermaskina er veldig dårlig, da, så resultatet er så som så. Barberer kun legger, ikke armer eller lår. Om vinteren barberer jeg verken legger eller armhuler, normalt sett. Farger ikke håret, men er heller ikke noe grå ved 50+ (og det kommer uansett neppe til å vises så godt når jeg blir det, museblond som jeg er
|
|
|
|
#40 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?Jeg barberer leggene på sommeren, men ikke armhulene så sant jeg ikke skal i selskap med fin kjole uten ermer. På vinteren kjører jeg pels på legger, så slipper jeg stilongs. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|