Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blandingsforhold 1:4

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-08, 09:14   #81
TBM
Passiv

Standard

Sv: Blandingsforhold 1:4

Så VANVITTIG dårlig gjort å gi en slik oppgave på tentamen synes jeg. Det er jo mer en norsk stil jo! (Må jo legge til grunn diverse måter å regne på...=

Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 10:14   #82
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Var på butikken og handlet. Kunne selvsagt ikke dy meg for å se på saftflaskene . På samtlige merker sto det 1+4 eller 1+5. Ingen brukte 1:4. Hvis det skulle vært slik at 1:4 betydde 1 del saft og 3 deler vann så måtte det ha stått 1+3 og ingen hadde dennne betegnelsen. Tror heller ikke at saftprodusentene har endret saften sin det siste året. Så i saft så må vi vel bare en gang for alle slå fast at 1:4 betyr 1 del saft og 4 deler vann.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 10:18   #83
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper

Ingen brukte 1:4. Hvis det skulle vært slik at 1:4 betydde 1 del saft og 3 deler vann så måtte det ha stått 1+3 og ingen hadde dennne betegnelsen.

Festlig logikk, perper. Mener du at 1:4 er universell saftblanding? I så fall kan jeg minne deg på at minst en Coopsaft har blandingsforholdet 1+6 og Fun light har 1+9.

Gammel 19-05-08, 11:03   #84
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Så i saft så må vi vel bare en gang for alle slå fast at 1:4 betyr 1 del saft og 4 deler vann.

Nei. Vi kan slå fast at saftindustrienen mener 1+4 når de skriver 1:4, og vi kan slå fast at saftindustrien ikke vet hvordan fortynningsforhold skal skrives hvis de fremdeles bruker betegnelsen 1:4 når de mener 1+4. 1:4 betyr 1+3.

Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 11:14   #85
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Festlig logikk, perper. Mener du at 1:4 er universell saftblanding? I så fall kan jeg minne deg på at minst en Coopsaft har blandingsforholdet 1+6 og Fun light har 1+9.

Det jeg mente var selvfølgelig at alle skrev 1+4 og ikke 1:4. Orket ikke skrive opp alle blandingsforholdene.

Hvorfor visste jeg at dette ville bli kommentert ?:klømegihodet:

Gammel 19-05-08, 11:44   #86
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Enig. Men det er jo faktisk det samme som står i en lærebok for videregående, som er i bruk nå.

Og det er faktisk langt verre.

Jeg skjønner jo nå, at jeg aldri hatt sjans på å ta mattefag i ytlandet, når jeg stilte med vranglære som basiskunnskap.

Gammel 19-05-08, 11:49   #87
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Det jeg mente var selvfølgelig at alle skrev 1+4 og ikke 1:4. Orket ikke skrive opp alle blandingsforholdene.

Tidligere sto det faktisk 1:X på saftflaskene. Det er jo derfor dette er et tema. Hadde saftprodusentene alltid benyttet 1+X hadde vi ikke hatt diskusjonen som er i denne tråden.

Gammel 19-05-08, 11:53   #88
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blandingsforhold er ikke det samme som konsentrasjon ...
Alle har rett ... kumbayah og fred på jorden.

Take it or leave it ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 12:04   #89
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Standard

Her skriver du akkurat som jeg tror det er en universell blanding, mens jeg ville påpeke at alle hadde gått over til å skrive + og ikke : lenger, skjønner?

Tidligere sto det faktisk 1:X på saftflaskene. Det er jo derfor dette er et tema. Hadde saftprodusentene alltid benyttet 1+X hadde vi ikke hatt diskusjonen som er i denne tråden.

Som skrevet ovenfor så svarte jeg på at det ikke var mulig å finne frem til flasker med :, men kun med +. Så da er vi jo skjønt enige

Svar

Emneord
saftmatte, vranglære

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.