|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hva skal vi bære lille i?Lille vil helst bæres. Så vi bærer da, og det går hardt ut over skuldre og rygg på oss begge. Så vi trenger noe å bære han i. Men hva?? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal vi bære lille i?Elastisk sjal er det smarteste sånn i starten er min mening. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hva skal vi bære lille i?Jeg hadde gått i innkjøp av en moby wrap.. Det er et elastisk sjal, som tskjortestoff liksom.. det holder godt rundt den lille som om han er i livmoren..
|
|
|
#4 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Hva skal vi bære lille i?Jeg begynte med elastisk sjal. Syntes det var veldig greit for da slapp jeg å knytte opp hver gang han skulle ammes eller skiftes på. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Står på egne ben
Sv: Hva skal vi bære lille i?Det er en gjeng fra Vestfold som holder til inne på barnvedhjertet.no. Bæretreffene blir gjerne annonsert både på tettinntil.no og på barnvedhjertet.no som oftest. http://www.barnvedhjertet.no/ |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hva skal vi bære lille i?Jeg har elastis sjal og synes det er genialt. Kjøpte det i desperasjon når hun hadde ørebetennelse.
|
|
|
#8 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal vi bære lille i?Både jeg og mannen var storfornøyd med Moby Wrap - mannen fikk velge farge. Da lillemor var rundt 6 mnd gikk vi over til Mei tai, flott å kunne bære på ryggen.
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hva skal vi bære lille i?Når kan barnet sitte utovervendt med beina ut av sjalet?
|
|
|
#10 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hva skal vi bære lille i?
Det lurer jeg også på...
|
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hva skal vi bære lille i?Gjør det ikke? Hvorfor ikke? Jeg innbiller meg at det må være kjedelig å sitte inn mot moren/faren hele tiden? De snur jo hodet til siden, men allikevel?
|
|
|
#13 |
|
tankefull
|
Sv: Hva skal vi bære lille i?Beina ut fra sjalet kan du nok prøve nå, om du syns det er greit. Ang å sitte med ryggen mot magen til bæreren, så er ikke det anbefalt. Det blir også mye tyngre for den som bærer. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
På vei
Utovervendt anbefales ikke. Det er tungt for bæreren, men enda viktigere: det er ikke optimalt for barnet. Hoftenes posisjon blir ikke ergonomisk riktig. Det er heller ikke bra for barnet å sitte utadvendt fordi det mister kontakt med bærerens ansikt. Å se på den som bærer, altså et kjent ansikt, bruker barnet for å korrigere og vurdere egne inntrykk. Er dette skummelt, er dette ufarlig? Når barnet ser bærerens reaksjon, kan det selv finne ut om det kan slappe av eller bli redd. Et barn som bæres utovervendt har heller ikke mulighet til å trekke seg vekk fra inntrykk når inntrykkene blir for påtrengende eller når barnet blir slitent og trenger å hvile eller sove litt. Sist redigert av ElinM : 19-05-08 kl 14:48. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
har tatt seg sammen
|
Når gutten min begynte å sparke seg opp i sjalet så puttet jeg han inn i samme stilling, men på en litt annen måte sånn at beina stakk ut. Krysset foran på magen går under rompa på babyen, midtpartiet som går tvers over magen hentes opp over dette krysset og dekker babyen fra rompe til nakke.
|
|
|
#16 |
|
Whatever, never mind
|
Bæring med beina ut skal kunne gå greit nå. Bare pass på at knærne kommer høyere enn rompa. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
På vei
Barna kan bæres med beina ut fra sjalet fra første dag. Det som er viktig er at sjalet går helt ut til knehasene, og at rompa er lavere enn knærne. Det gir god støtte. Om man skal bære med beina ut, eller om man skal bære i froskestilling i starten, er opp til hva den som bærer foretrekker, og hva barnet foretrekker. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hva skal vi bære lille i?Takk for svar.
|
|
|
#20 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hva skal vi bære lille i?Jeg er veldig glad i Moby Wrap til små babyer, også Mei Tai (Babyhawk) når de blir eldre.
|
![]() |
|
|