Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-08, 23:42   #161
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Dagen idag har gått bra! har ikke spist noe sukker, og klarte å la være pepsi maxen helt til Ungkaren begynte. Da ble det to glass.

Skal prøve å ikke drikke brus på dagen, men ta meg et glass på kvelden.

Vært på trening idag, så alt i alt en bra dag.

Guniss; Natalie vant.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 23:45   #162
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Dagen er straks over og det har gått bra. Ingen utskeielser.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 00:01   #163
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hurra, dagen er over!
Jeg har klart det, og i tillegg har jeg gått meg en tur.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 00:03   #164
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Har også klart dagen uten noe sukkerinntak.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 00:07   #165
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dagen i dag har gått fint, ikkeno' sukker!

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 00:10   #166
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Mandag
Snop/kaker/kjeks: Ikke noe
Brus/div sukkerdrikker: Har drukket pepsi max, klarer meg ikke uten.
Trening: Var hos legen idag, forbud mot trening i 3 dager. Gikk en kort tur på 20 min.
Skritt: 14 364

Tirsdag
Snop/kaker/kjeks: Smakte en liten håndfull av superships. Eller har jeg vært flink.
Brus/div sukkerdrikker: Jeg har drukket litt pepsi max.
Trening: Har treningsforbud men syklet en rolig tur på 9 km tur/retur fotballtreningen med minstejenta.
Skritt: 15 222

Onsdag
Snop/kaker/kjeks: Ikke noe
Brus/div sukkerdrikker: Jeg har drukket litt pepsi max
Trening: Syklet fort hjem fra barnehagen, strim swim 45 min
Skritt: 24 765

Torsdag
Snop/kaker/kjeks: Jeg har syndet med litt nøtter.
Brus/div sukkerdrikker: Pepsi max, som vanlig.
Trening: En sykkeltur til butikken 9 km tur/retur
Skritt: 16 828

Fredag
Snop/kaker/kjeks: Ja, spiste litt av det godteriet jeg kjøpte inn til helgen. Helt greit, da spiser jeg det over 2 dager i stedet for på en dag.
Brus/div sukkerdrikker: Drukket pepsi max.
Trening: Nei.
Skritt: 14 437

Lørdag
Snop/kaker/kjeks: Jepp, det jo lørdag.
Brus/div sukkerdrikker: pepsi max
Trening: Gått tur u 1 1/2 time og syklet 9 km.
Skritt: 22 693

Søndag
Snop/kaker/kjeks: Har smakt litt på restene fra igår.
Brus/div sukkerdrikker: pepsi max
Trening: syklet 15 km
Skritt: 21 802

Sist redigert av Propella : 01-06-08 kl 23:31. Årsak: oppdatering
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 00:13   #167
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært superflink i dag. Jeg har ikke spist noe godteri eller søtsaker. Var hos legen idag pga skulderen min. Fikk satt sprøyte rett inn i leddet. Satser på at det tar knekken på betennelsen. Dessverre medfører dette at jeg må ta det litt rolig de neste 3 dagene. Jeg gikk en rolig tur da.

Gammel 27-05-08, 01:37   #168
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Mandag gikk fint- rørte ikke iskaka søstera mi satte frem- spiste rundstykker m pålegg i stedet! Trim ble det verre med...
Tirsdag sprekker jeg- skal feire bursdagen min med kaffe og is!
Går på igjen med krum rygg onsdag!

Gammel 27-05-08, 07:47   #169
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Er sånn derre "tørka-frukt-og-usalta-nøtteblanding" godkjent? En neve sånn pleier å hjelpe meg når jeg lider som værst hvertfall...

Jeg skulle gjerne sagt ja, men det er jo en del sukker i tørka frukt. Du får ta det på din egen vurderingskappe.

Gammel 27-05-08, 09:02   #170
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Mandag gikk fin-fint!
Mandag
Snop/kaker/kjeks: Ingen ting!
Brus/div sukkerdrikker: Ingen ting, selv ikke Pepsi Max!
Trening: Dessverre...

Gammel 27-05-08, 09:03   #171
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomstermamma, her.

Jeg skulle gjerne sagt ja, men det er jo en del sukker i tørka frukt. Du får ta det på din egen vurderingskappe.

Men blir det ikke det samme som om jeg hiver i meg en heug med frukt da?

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 09:36   #172
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mandag gikk fint her og!
Klar for ny dag

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 09:37   #173
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Men blir det ikke det samme som om jeg hiver i meg en heug med frukt da?

Tørket frukt er nesten alltid tilsatt ekstra sukker. Men det er bedre enn sjokolade og potetgull da.

Gammel 27-05-08, 10:07   #174
Left
Passiv

Standard

guniss: Den yngste vant ungkaren. Ingen bombe forsåvidt, for fyren vil vel ha barn etterhvert, og med ei som nå er 43 er ikke det helt etter boka kanskje?

Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 10:09   #175
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomstermamma, her.

Tørket frukt er nesten alltid tilsatt ekstra sukker. Men det er bedre enn sjokolade og potetgull da.

MEN hvis målet er å avvenne søtbehovet, så kommer man ikke noe lengre hvis man inntar tørket frukt.

Jeg er klar for ny dag. Drikker te og venter på at brødet skal tine litt. (frossent)

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 11:09   #176
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Ny dag, og motivasjonen er fremdeles god

på jentene.

Myrsnipa hvordan går det med hodet ditt i dag?

Gammel 27-05-08, 11:40   #177
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Det gikk bra i går, men i dag har jeg spist en mariekjeks. Aner ikke hvorfor jeg gjorde det, de er jo bare tørre og kjedelige egentlig.

Sukk typisk at jeg skulle bli syk akkurat denne uka da, kanskje jeg skulle utsette sukkerfri uke-prosjektet til en annen uke... I dag har jeg nemlig lyst på pannekaker igjen... Og så er det jo litt synd på meg siden jeg har over 38 i feber og må være hjemme alene med to halvsyke unger under 1,5 år i dag. Og da burde det jo være på sin plass med litt trøstegodteri... Gummisnop, sjokolade eller pepita kjeks... Og iskaffe... På den annen side, å gjøre dette når man er syk er egentlig bedre enn når man ikke er syk, spesielt siden man ikke har så mye smakssans som man vanligvis har. Det er jo hvertfall ikke noen vits i å spise snop og søtt hvis man ikke kan smake det en gang.

Gammel 27-05-08, 11:44   #178
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I dag kommer tre venninner på formiddagsbesøk, og da blir det grove vafler. Ingen sjokoladekake i dag.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 12:21   #179
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

MEN hvis målet er å avvenne søtbehovet, så kommer man ikke noe lengre hvis man inntar tørket frukt

Joda, fruktsukker er bedre, for det er ikke så vanedannende som det hvite raffinerte sorten. Jeg finner ikke kilde å vise til, men hvitt sukker sies å være like vanedannende som heroin! Hvitt sukker er ikke like skadelig selvfølgelig, men det stjeler (i motsetning til fruktsukker) også næringsstoffer fra den andre maten du spiser. Dessuten er det mange gode næringsstoffer i tørket frukt som du ikke finner i en sjokolade for eksempel. Å sammenligne tørket frukt med snop blir som å sammenligne brus og juice.

Her har mandagen også gått strålende. Jeg skal ha vafler til lunsj, men det står egentlig ikke på nei lista mi, siden jeg ikke ser på det som en av lastene. Dessuten: Mannen har laget røra, og sier han hadde i et par spiseskjeer sukker.

Gammel 27-05-08, 12:28   #180
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, jeg ønsker egentlig ikke å være med på slike ting, for fallhøyden er så stor. Men én uke skal jeg greie, selv om jeg sikkert vil komme til å føle meg døden nær av søthunger.

Jeg starter i dag, så uka mi varer fra tirsdag til tirsdag.

Jeg setter inn skjema etter hvert.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.