Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Mineralfoundation til tørr hud?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-08, 10:03   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mineralfoundation til tørr hud?

Jeg er så lei meg for at i.d. har sviktet meg...

Har brukt foundation i alle år (røde arr etter kviser og ujevn hudtone), og har aldri vært noe særlig glad for det. Klisste og ikke helt naturlig resultat.
I couldn't believe my luck da jeg fant i.d.!
Så mye bedre på alle måter.

Men nå har huden min tydeligvis bestemt seg for å bli tørr, og jeg som ikke er spesilelt rynkete, får plutselig gammel og pudret hud med my beloved i.d.

Prøvde meg på ordinær foundation igjen, men siden jeg må ha en som dekker litt, blir jeg rett og slett ikke fornøyd med resultatet. Det blir ikke like bra som mineralpudder.

Nå lurere jeg på om det er noen forskjell på de ulike mineralfoundationene. Er det noen som kan passe for tørr hud?
Har hørt mye bra om Jane Iredale (er det sånn det skrives?). Er det noen med tørr hud som har prøvd den? Ønsker meg mest i pudderform, for har hørt at den flytende kan være vanskelig å legge?

Ellers tas alle tips imot med stor takk!

Gammel 27-05-08, 10:38   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mineralfoundation til tørr hud?

Kan du ikke bare få deg en god feit nattkrem å ha som underlag da?

Gammel 27-05-08, 10:44   #3
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Kan du ikke bare få deg en god feit nattkrem å ha som underlag da?

Nei, det blir helt feil.
For om huden er det minste fuktig når jeg påfører mineralpudderet, blir det enda mer pudret og markert. Bruker fet nattkrem, men dagkremen er så lett som mulig.

Sånn sett er det kanskje en idé å gå for flytende mineralfoundation. Kanskje det ikke stemmer at den er så vanskelig å påføre?

Gammel 27-05-08, 10:53   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker fuktighetskrem for tørr hud under mineralpudder (id) uten at det ser pudret og markert ut. (Lar fuktighetskremen trekke godt inn før jeg påfører.)

Gammel 27-05-08, 11:06   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er viktig å la kremen trekke godt inn, hvis ikke bare klisser det seg. Og så har jeg oppdaget at Veilen er den som gjør min hud tørr, så den bruker jeg ikke noe videre. Tar litt på i t-sonen om den er litt fet når jeg skal bruke den.

Du har sikkert prøvd dette også, men jeg skriver nå min erfaring, så kanskje den kan være til nytte for noen andre som ikke har det.

Gammel 27-05-08, 11:59   #6
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Har prøvd dette med å la en fetere krem tørke godt - men den blir liksom aldri tørr på overflaten.
Jeg har alltid hatt fet hud, så dette med tørr hud er litt nytt for meg. Mulg jeg ikke har helt tørr hud, men blanding?

Uansett så legger i.d.pudderet seg i det som er av porer og linjer. Om jeg ikke hadde hatt behov for at det skulle dekke, så hadde sikkert mye løst seg med å påføre mindre.
Samtidig leser jeg jo her inne at mange med en tørerre hud har samme erfaring med i.d. pudderet som meg.

Gammel 27-05-08, 13:18   #7
Alva
Fullverdig medlem

Medlem siden: May 2008
Alva har et hav av muligheter foran seg
Standard

synes også linjene kommer mer frem med mineralpudder/foundtation. jeg har mineralpudder, men hender jeg bare bruker det i kinnene hvor jeg ikke er linjete enda. Jeg har tørr hud, så bruker en tined moisturizer istedet, en fuktighetskrem med farge og solbeskyttelse. det som trengs å dekkes bruker jeg consealer til aller først

Gammel 27-05-08, 13:19   #8
Sulphur
Plæstic pusher

Sulphur sin avatar

Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Jeg tenker som så at kanskje du trenger en skikkelig hestedose med omega fettsyrer, Udo's Choise, og eller Cocosa for å få opp fuktigheten i huden innenfra? Jeg blir veldig fin i huden når jeg får i meg nok fett.

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 13:37   #9
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Har du prøvd den fuktighetssparayen fra I.D? Den skal sprayes på ved behov gjennom hele dagen for at man skal bevare fuktigheten.

Selv har jeg motsatt problem med I.D (og alle andre merker også, for den saks skyld). Huden min blir ekstremt blank ganske fort.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 13:48   #10
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg henger meg på Sulphur, prøv å mett huden innenfra. Udo`s og mye vann gjør ofte susen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 14:19   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Ja, nå minner dere meg igrunnen på at jeg må bli flinkere med fettsyrer...

Men linjer og porer vil vel fortsatt være et problem, dessverre.

Gammel 27-05-08, 15:06   #12
Alva
Fullverdig medlem

Medlem siden: May 2008
Alva har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hva er udos?

Gammel 27-05-08, 15:28   #13
Sulphur
Plæstic pusher

Sulphur sin avatar

Standard

Hvis du går på www.google.no og søker, så finner du sikkert ut veldig mye.
Tips: google før du spør.

Gammel 27-05-08, 20:52   #14
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig glad i den fra Jane Iredale. Er det noen som selger den på nett? Du må bare være kjapp på labben når du smører den på

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 21:17   #15
Asolia
Fullverdig medlem

Medlem siden: Apr 2008
Asolia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg liker Glo, men den er ikke så kjempeforskjellig i fra ID egentlig. Har fått anbefalt Everydayminerals, formula Intensive, til min tørre hud. Jeg har bestilt prøver på den, men har ikke fått de ennå, så jeg kan ikke si om de fungerer.

Asolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 21:43   #16
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sulphur, her.

Alvorlig talt, det må da være lov å spørre når du skriver om det i tråden!

Alva, Udo's Choice er en vegetabilsk kombiolje med både omega 3, 6 og 9. Den kan ikke brukes til steking, men kan tas som tran, i smoothier og på salater o.l.

Gammel 27-05-08, 22:07   #17
Ophelia
Rosebud

Ophelia sin avatar

Hvor: Sunset Bvld.
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Jeg har samme problem som trådstarter og neste steg nå er å prøve flytende mineralfoundation. Har kjøpt en fra Jane Iredale på ebay idag. Jeg kan oppdatere når den er mottatt og testet.

Gammel 28-05-08, 14:13   #18
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sulphur, her.

Hvis du går på www.google.no og søker, så finner du sikkert ut veldig mye.

Veldig unødvendig. En sentral ting med fora er at man skal kunne spørre om det man ønsker. Dette foraet er ikke en " siste utvei"

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 14:21   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Alva, Udo's Choice er en vegetabilsk kombiolje med både omega 3, 6 og 9. Den kan ikke brukes til steking, men kan tas som tran, i smoothier og på salater o.l.

...og smaker høgg.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 20:15   #20
Sulphur
Plæstic pusher

Sulphur sin avatar

Standard

Jeg mener nå en gang at google er et bra tips. Jeg foretrekker heller å google ting enn å vente på at folk skal svare meg, utålmodig som jeg er. Det var ikke surt ment, men jeg ser jo at det kunne misforstås.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.