|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bedreviter
|
![]() Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innleggFrøkna skal begynne på skolen til høsten, og i den forbindelse har vi fått en del informasjonsbrev fra skolen i forbindelse med innskriving og førskole – stilet til henne! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
fri
|
![]() Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innleggEnig i at det hørtes klønete ut. Jeg tror ikke vi har fått sånne brev adressert til skolegutten vår. Men jeg husker at han fikk et brev fra læreren i slutten av juni, noen uker etter førskoledagen, som var skrevet til ham, hvor læreren skrev at det hadde vært så hyggelig å ble kjent med dem alle, og at hun gledet seg til skolestart og ønsket dem god sommer. Det var veldig hyggelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innleggSnart-førsteklassingen vår får brev fra Fylkeskommunen vedr skolestart. Det åpner vi glatt uten å tenke over det engang.
![]() |
#5 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innleggVesla her skal også begynne på skolen til høsten, og det kom brev til henne med informasjon om en dag de skulle på besøk på skolen. Det kom også et brev til med samtidig, det det var en mer utfyllende informasjon om denne dagen. Vesla syntes det var stor stas å få eget brev, og hun følte seg nok hvertfall som en skolestarter nå som hun begynte å få "ordentlig" post adressert til seg.
![]() |
#6 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innleggJeg skjønner hva du mener.
![]() |
#7 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
![]() Re: Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innlegg
Ja, og da synes jeg det er greit også.
![]() |
#9 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innleggJeg er helt enig med deg, Teofelia, at det skal stå «barnets navn» v/foresatte eller lignende. På sykehus hvor jeg har jobbet har det nesten aldri vært et problem å få dette til når det gjelder pasienter som er barn. Men med noen unntak: Når det har vært masseutsendelser hvor man fletter inn navnet fra en liste, så har det visstnok vært umulig å få til. Kanskje de har et dårlig datasystem de som driver og sender ut informasjonen?
![]() |
#10 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innlegg
Det gjør ikke sykehuset her.
![]() |
#11 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Vel det synes jeg også. Innkallinger til sykehus osv.. kommer jo også adressert til barnet, litt vel tungvint om man ikke kan gjøre det på denne måten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Etylbarbital
![]() Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innleggPrototypen har fått minst 1 innkallelse til undersøkelse ved ønh på Ahus som har vært adressert og stilet til ham (inkl. beskrivelse av undersøkelsen osv.). Lett fjollete enn så lenge barnet på det tidspunktet var 1,5 år.
![]() |
#13 |
Etylbarbital
Synes du det er tungvint å skrive "Barnet Navn og foresatte"?
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske? Sist redigert av Veronal : 27-05-08 kl 12:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
På vei
![]() Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innleggJeg ser poenget. Selv ergrer jeg meg over en annen ting. Brev som vedrører skolejenta vår er ofte adressert til kun min mann. Jeg skjønner at det dreier seg om henne, da det gjerne står at det er fra skolekontoret utenpå. Jeg føler meg umyndiggjort, og kvier meg for å åpne disse brevene selv om jeg vet at det som står i brevet er like mye til meg som til han. Da foretrekker jeg heller at brevet er adressert til barnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Jeg husker vi fniste godt av et slikt brev som var stilet og sendt til Glitterbarnet om røntgen og ultralyd i forbindelse med en hoftedysplasiundersøkelse som skulle skje ved noen måneders alder.
Sist redigert av Tallulah : 27-05-08 kl 12:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
![]() Re: Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innleggVed vårt sykehus har de alltid stillet brevene til Barnets Navn m/foresatte. Det er veldig greit. Og det gjelder absolutt alle henvendelser derfra.
![]() |
#17 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innleggDet var det samme da storesøster begynte og jeg må innrømme at jeg ikke reagerte på det og heller ikke synes at dette er et viktig poeng ennå. Tvert i mot så syntes både hun og vi at det var hyggelig at brevet var adressert til henne og rettet seg til henne ettersom det var hun som skulle begynne på skolen. Hun kunne lese selv og syntes at det var veldig morsomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
Den skal du få fra meg også Teofelia - litt ja, men mest tja og ikke så veldig opptatt av problemstillingen. |
![]() |
![]() |
#20 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innleggHer fikk også datteren vår brev med informasjon om skolestart. Jeg reagerte ikke på at det var til henne, men åpnet og leste...
![]() |
|
|