Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-08, 12:30   #181
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Opprinnelig lagt inn av Meta, her.

Joda, fruktsukker er bedre, for det er ikke så vanedannende som det hvite raffinerte sorten. Jeg finner ikke kilde å vise til, men hvitt sukker sies å være like vanedannende som heroin! Hvitt sukker er ikke like skadelig selvfølgelig, men det stjeler (i motsetning til fruktsukker) også næringsstoffer fra den andre maten du spiser. Dessuten er det mange gode næringsstoffer i tørket frukt som du ikke finner i en sjokolade for eksempel. Å sammenligne tørket frukt med snop blir som å sammenligne brus og juice.

Ja, MEN det er jo tilsatt hvitt sukker til/på/i (finner ikke riktig ord) tørket frukt. Hvis det er hjemmelaget tørket frukt er jo saken en helt annen så klart. Så jeg synes heller det blir som å sammenligne brus og nektar.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 12:37   #182
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Selvfølgelig blir det annerledes dersom det er tilsatt sukker ja. De tørkede aprikosene, rosinene og sviskene jeg har i hus er ikke tilsatt sukker da, det kan jo være en løsning å gomle litt på dem om søtsuget blir stort.

Gammel 27-05-08, 12:39   #183
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Mandag gikk fint- rørte ikke iskaka søstera mi satte frem- spiste rundstykker m pålegg i stedet! Trim ble det verre med...
Tirsdag sprekker jeg- skal feire bursdagen min med kaffe og is!
Går på igjen med krum rygg onsdag!

Gratulerer med dagen!
Må være lov å spise litt is når man har bursdag.

Her går det foreløpig overraskende bra. Riktignok drømte jeg at jeg drakk brus i natt, og måtte skrive et angrende innlegg - men i våken tilstand er det ingen problem å holde seg unna pepsi maxen.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 12:58   #184
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er en sjelden gang det ikke er er tab x-tra i hus da jeg våkner om morran, og akkurat det skjedde i dag, så jeg har snart abstinenser her, må snart på butikken å kjøpe meg tab x-tra.
Har foresten gått ned 2,5 kilo siden forrige tirsdag. bare en uke igjen med pulverkur nå så skal jeg begynne å spise litt igjen, skal bli godt å tygge igjen, så jeg gleder meg faktisk til å spise knekkebrød med kokt skinke I dag må vi få hentet adapteren til ellipsemaskinen min så jeg får begynne å trimme litt også. den gamle funket ikke lenger så vi har bestilt ny.

Ha en fin dag alle sammen

Gammel 27-05-08, 16:47   #185
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Uggabugg. Dette blir en hard kveld med alle tvprogrammene mine og alt.
Jeg skal, bare så dere vet det, ha noe godt på lørdag. Men så utvider jeg hele greien til å vare en uke til. Minst.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 17:00   #186
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Nå holdt det hardt her. Kjøpte meg kaffe etter middag i kantina på skolen, og plutselig sto jeg der med ei lefse i hånda. Men jaggu klarte jeg ikke legge den tilbake da jeg innså hva som var i ferd med å skje.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 17:05   #187
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde tenkt å kose meg med softis sammen med unga i dag. Det utgikk med høye kneløft gitt. Kommer vel en ny tid for deilig is.

Gammel 27-05-08, 18:26   #188
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Akk ja, så var jeg igang med å kikke i skapene - helt utrolig hvor innarbeid den vanen er. Jeg gjør det uten å tenke meg om. Men jeg skal være flink. Har store planer om å gå tur i dag enda det regner.
(og når jeg skriver det her så MÅ jeg jo bare gjennomføre det)

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 18:31   #189
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Oi, nå ble jeg sånn passe frista. Mamma var innom med en gevinst lillemor (10 mnd) hadde vunnet. Den besto av 2 monolitt-sjokolader, en mørk sjokolade med bringebær samt en boks kaffe.
Men nei, jeg får være flink. Skal kose meg litt på lørdag.
Jeg har jordbær

Gammel 27-05-08, 18:33   #190
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Kan like så greit melde meg ut av tråden tror jeg. :har spist skoleboller:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 18:53   #191
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må nok vente til eksamen er overstått.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 18:53   #192
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her går det fint

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 19:08   #193
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er GRAVID og holder ut. :fortjener ros, heder og ære: Ingen brus, ingen kjeks, ingen godteri! Jeg er faktisk imponert over meg selv!

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 20:24   #194
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Dag 2: dundrende hodepine. Litt usikker på om det er sukkeret eller kaffeinen, for har ikke drukket kaffe i dag. Kom på det såpass sent at det var for sent mtp leggetid. Litt grinete blir jeg også, kjenner jeg. Men stolt, DET er jeg!

Gammel 27-05-08, 20:44   #195
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hodepine i dag også,men bedre enn i går. Skal på trening om en halvtime.
Har drukket eplejuice i dag (og det er det sikkert sukker i) men som sagt tidligere - jeg skal ikke være helt nazi på alt sukker, men SNOP, kaker osv er fy-fy!!

Gammel 27-05-08, 21:15   #196
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dag 1 gikk strålende. Køyet tidlig da, for å unngå å rote i skapene. Men et annet mål jeg har er å komme seg tidligere i seng så det er jo bare positivt.

Dag 2 har hittils gått veldig bra. Har spist frokost og lunsj, sunne alternativer. Middagen ble litt forstyrret så den ble ikke inntatt til forventet tid. Den står foran meg nå. Kjenner virkelig søtsuget nå, så skjønner jo at det er like mye sult som søtsug egentlig. Heldigvis har jeg en deilig middag klar. Regner med at det verste suget forsvinner når den er inntatt.

Men det er virkelig godt å ha denne tråden. Hadde ikke fått kommet i gang på egenhånd og støtten man får i denne tråden er virkelig gull verdt for meg nå.

Gammel 27-05-08, 21:21   #197
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vannmelon og farris på bordet.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 21:33   #198
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Æsj, jeg er kjempe sugen Nei, jeg må foreta meg noe aktivt kjenner jeg.
Roden har nemlig senket seg her i huset, og da kommer suget snikende.

Gammel 27-05-08, 21:34   #199
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg har hodepine i dag også,men bedre enn i går. Skal på trening om en halvtime.
Har drukket eplejuice i dag (og det er det sikkert sukker i) men som sagt tidligere - jeg skal ikke være helt nazi på alt sukker, men SNOP, kaker osv er fy-fy!!

Godt å høre at hodet ditt er bedre. Men er det tilsatt sukker i eplejuice da? Trodde det bare var nektar jeg...

Gammel 27-05-08, 21:52   #200
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Mandagen gikk veldig bra. Men jeg smakte på noen slankesjokolader som lå som smaksprøver på apoteket! Tror jeg glemte meg litt bort. Men dere, slankesjokolade er vel ikke snop?

I dag spiste jeg jordbær med en teskje vaniljesaus på, men jeg ser egentlig på det som lov. Så lenge det bare var litt. Tv2seriene mine er på i kveld, og jeg kjenner enda ikke noe søtsug!

Tror jammen trikset for min del er å la være å ha noe søtt i hus, da glemmer jeg det litt bort. Og så drikker jeg mye vann, og spiser kveldsmat, så er behovet noe senket. Jeg lagde meg smoothie på mandag, forresten, med frossen banan og melk, det smakte milkshake. Bare et lite tips til oss med abstinenser.

Jeg ser det er mange som har klart seg fint, og mange trener! Dere er gode!!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.