|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Erfaringer med dren i ørene?Vi var hos ØNH-spesialist med mellomsøster i dag. Vi var for to måneder siden også, men da hadde de ikke kvalifiserte folk til å ta hørselstest, så det var det vi kom tilbake for i dag.
![]() |
#2 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med dren i ørene?Min lille niese på 5,5 år fikk dren i fjor, og fikk umidelbart mye bedre hørsel.
![]() |
#3 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Erfaringer med dren i ørene?Jeg kjenner flere barn som har vært friske og oppegående fra før, og som har fått dren pga væske i mellomøret, dårlig hørsel m.m. Alle disse har det gått strålende med under operasjonen, de har kommet seg kvikt til hektene. De fleste av barna har også blitt merkbart bedre og mer stabile i humøret, antakelig fordi de etter drenet blir kvitt plager som væske i øret medfører. De har også blomstret språklig fordi hørselen har blitt bedre.
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Erfaringer med dren i ørene?Jeg begynner jo å føle meg helt råtten for at vi ikke har oppdaget dette før, jeg da.
![]() |
#5 |
tankefull
|
![]() Sv: Erfaringer med dren i ørene?Eldste gutten vår fikk dren samtidig som han fikk fjernet de falske mandlene. Vi hadde ikke merket noe til at han hørte dårlig før dette. Vi merket dog at r kom på plass i språket hans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Erfaringer med dren i ørene?
Det synes jeg ikke du skulle gjøre, hvorfor skulle du tenke på slikt før? Hun spiser godt, er ikke ørebarn, har jo knapt vært skikkelig sjuk hele sitt liv, og hun begynte å snakke relativt tidlig. Og nedsatt hørsel er jo noe som vi er vant med i familien, og kanskje ikke tenker over i samme grad fordi vi automatisk tar hensyn til mennesker som ikke hører så godt.
![]() |
#8 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med dren i ørene?Dette er absolutt ikke noe du skal føle på. Det er ikke alltid veldig synelig om barna har væske i mellomøret.
![]() |
#9 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Erfaringer med dren i ørene?Mellomsøster er jo nøyaktig like gammel som puddingen. Hun fikk dren før hun var to uten å ha hatt en eneste ørebetennelse. Men mye og ofte snørr - og periodevis dårlig hørsel. Vi fikk en ny unge etterpå, hun har knappast vært forkjølet (polyppfjerning!) og hører utmerket.
![]() |
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Erfaringer med dren i ørene?Spesialistlegesenteret på Bekkestua. Grotheim og Nerheim heter de, men jeg glemmer hvem som var hvem.
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Erfaringer med dren i ørene?Han snakket om at "dette gjør vi hele tiden", men om han mente "vi" som i den klinikken eller som i "oss ØNH-leger", vet jeg jommen ikke. Det ble ganske travelt i dag - de var etter skjema, jeg var fortsatt pinnevippet, og hadde en makkete lillebror på armen - så jeg har mange spørsmål svirrende rundt i hodet.
![]() |
#14 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Erfaringer med dren i ørene?Gutten min fikk lagt inn dren i september, samtig med fjerning av både ekte og falske mandler. Han hadde da blitt sett an i 4 år, jeg satt til slutt ned foten og BA om at noe måtte gjøres, fordi han sa mye HÆ, snakket høyt, sov dårlig, snorket osv.
![]() |
#15 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det skal du ikke føle deg! Barn er så tilpasningsdyktige, de "finner seg i" det meste. Tror kanskje at det er normalt.
![]() |
#16 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med dren i ørene?Lillebror fikk dren da han var 15 mnd pga mye væske i mellomørene. Det har vært helt fabelaktig
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Erfaringer med dren i ørene?Jeg lurer jommen meg på om vi skulle ha sjekket lillebror også. Han sover i hvert fall veldig urolig. Hvem vet?
![]() |
#18 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
Kan vel være at han har trykk i ørene og at det er det som gjør at han blir urolig. Da snuppa fikk dren opplevde vi for første gang at hun sov rolig!! Himmelrike!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Erfaringer med dren i ørene?Herremannen ble operert på Lovisenberg. Der var det veldig bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|