Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Drittlei pc

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-08, 11:45   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Drittlei pc - har kjøpt mac. Hvordan får jeg inn dobbelt OS og cadprogrammer?

windows kræsjer, pc-ene er ikke laget for å tåle bruk. Stadige automatiske oppdateringer fyller harddisken fortere enn det går å si møkkamaskin.

Nå vurderer jeg mac. (powerbook pro). Jeg trenger en maskin som har kraftig prosessor, mye minne, veldig godt skjermkort (for foto og tegneprogrammer), og som tåler å bli fraktet rundt. Maskinen må kunne håndtere tunge tegningsapplikasjoner (autocad architecture m.v.). Såh: Er det mac jeg trenger, eller finnes det andre like gode alternativer som det ikke tar flere uker å skaffe?

Sist redigert av Slettet bruker : 31-05-08 kl 23:44. Årsak: stadig nye ting jeg lurer på.
  Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 11:53   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: drittlei pc.

Selv jeg, som aldri har eid en Mac i mitt liv, ville gått for Mac-en.

Gammel 31-05-08, 12:05   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Mac eller linux.

Vi har alle tre windass, mac og linux. Og en med båse windass og linux. .
Windass bærbaren er egentlig mann sin jobb pc.
stasjonære med win og linux brukes mest i linux. veeeeeldig skjeldent vi gidder å starte windassen.

Macen er min. Men snart klar for utskiftning. da blir det ny mac , laptop

Gammel 31-05-08, 12:14   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Holder det med macbook (billigere), eller bør jeg ha en macbook pro?

Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 12:17   #5
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gå innom Eplehuset og sjekk ut en av disse. Jeg sier ikke mer.

(Jeg har bestilt mac to ganger pr. telefon/mail til andre eplehus rundt i landet, og innen en uke har jeg hentet maskinen på postkontoret).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 12:21   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror ihvertfall det holder med den rimeligste pro'en. Du kan koble til større skjerm når du jobber. En 17 tommer bærbar blir litt stor å drasse med seg, tror jeg (har ikke prøvd).

Gammel 31-05-08, 13:31   #7
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Tror ihvertfall det holder med den rimeligste pro'en. Du kan koble til større skjerm når du jobber. En 17 tommer bærbar blir litt stor å drasse med seg, tror jeg (har ikke prøvd).

Mans windass pc er med 17" skjerm og det er ikke en bærbarn pc men en flyttbar en.
Med at den er så svær.

Han kobler den til skjerm på jobb og i en sånn "holder ting" så har han ekstra tastatur til og sånt.

Gammel 31-05-08, 14:30   #8
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: drittlei pc.

Det er ikke sikkert du trenger pro, men at det holder med vanlig MacBook, gå innom elpehuset og hør med dem der hva de tror. De er stort sett veldig flinke til å anbefale hva man faktisk har behov for, ikke bare det dyreste.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 22:34   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Drittlei pc

Har vært og kjøpt inn en pro. Måtte kunne kjøre med dobbelt OS. Nå kommer neste utfordring. Hvordan i heite hule osv. installerer man programmer på mac?

Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 22:45   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Drittlei pc

Som regel installerer de seg selv.
Du må kanskje klikke litt, men vanskelig er det garantert ikke, det finner du fort ut.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 23:43   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Neste spørsmål:
Jeg skal bruke autocad på maskinen, og må derfor ha windows installert i tillegg. Jeg har hørt at bootcamp sletter lisensen din innimellom, derfor lurer jeg på om noen har kjørt parallel og cadprogrammer, og om dette funker bedre? Eventuelt også om noen vet: Kan jeg bruke vista som andre os eller bør jeg holde meg til det litt mindre ressurskrevende xp?

Jada, jeg vet jeg maser, men ny maskin krever ny kunnskap, og dere her inne kan jo alt.

Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 13:21   #12
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Gratulerer!
Hvordan wundows funker, aner jeg ingenting om, da jeg bare har gamle-mac'er uten sånt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:36.