|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva er IKKE greit på en søndag? | |||
Klippe gress. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
48 | 22,22% |
Sage med motorsag. |
85 | 39,35% |
Hogge ved for hånd. |
23 | 10,65% |
Luke. |
5 | 2,31% |
Male eget hus/garasje. |
8 | 3,70% |
Male fellesanlegg. |
15 | 6,94% |
Henge ut klær til tørk. |
15 | 6,94% |
Alt er greit, søndag er bare en dag. |
75 | 34,72% |
Alt er greit, så lenge det er etter kirketid/fyllesyketid (kl. 14). |
58 | 26,85% |
Ingenting, søndager skal man sitte inne og lese bibelen. |
3 | 1,39% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 216. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Skikk og bruk på søndagerJeg hater naboens vinkelsliper, uansett dag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikk og bruk på søndagerJeg synes det meste er greit, men svarte nei på det med motorsag. Ikke fordi det er søndag i seg selv, men fordi mange slapper av på en søndag og motorsager bråker! |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Etylbarbital
![]() Jeg synes det meste er greit (fra andre), men selv har jeg sperrer for det som bråker. I hvert fall legger jeg ned veto hvis mannen har bråkeplanen på en søndag før sent på formiddagen (dvs. frem til etter kirketid) og på lørdager før kl. 10. Med bråkearbeid tenker jeg på plenklipping og høyttrykksspyling. Motorsag, vinkelsliper og liknende synes jeg er i overkant og ville helst foretrukket at mannen ikke dro frem overhodet på søndager (heldigvis ikke aktuelt hos oss heller). |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Bare sær
![]() Sv: Skikk og bruk på søndager
Enig.
![]() |
#65 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Skikk og bruk på søndagerStøy er jo en ting, og der er jeg enig i at man bør ta hensyn (bor i blokk og HAAAATER støy!). Men er det noen av dere religiøse som tenker negativt om dere ser noen henge opp klær, støvsuge (inne), vaske bilen og lignende på en søndag? Jeg tror det (heldigvis) helst er den eldre generasjonen som tenker slik.
![]() |
#66 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Skikk og bruk på søndagerMen når dere sier nei til plenklipping, så lurer jeg litt på. Jeg har en sånn gammeldags skyveplenklipper, og den bråker ikke noe særlig, så den tar jeg gjerne frem på søndager, men jeg hadde neppe gjort det om det var e motorplenklipper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Skikk og bruk på søndagerVenter til litt ut på dagen jeg også, men 14.00 synes jeg blir alt for langt på dag. Jeg er forresten glad i å sove lenge selv, og er nok en av de i nabolaget som sover lengst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
For meg er det også selvsagt å ta slike hensyn. Det samme gjelder dersom en av naboene som har veranda inntil vår sitter å spiser middag, så venter jeg jo med pussing, eller saging eller plenklipping til etter at de er ferdige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikk og bruk på søndagerDet er greit å vite hva loven sier om helligdagsfreden: |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
![]() |
![]() Sv: Skikk og bruk på søndagerVi gjør stort sett det vi vil på søndager, men står ikke opp kl 7 å går ut å klipper plenen som andre rundt her gjør. Prøver å bråke minst mulig, men søndag er jo alt steng og da prøver jeg å få gjort unna litt da. Uten å forstyrre naboene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikk og bruk på søndager"... og forøvrig kan man gjøre som man vil".
![]() |
#72 |
Einsam
|
![]() Sv: Skikk og bruk på søndager.Synes det meste er greit. Vi har ingen naboer som hører hva vi driver med uansett, så vi gjør som vi vil, men hadde vi bodd på boligfelt hadde vi nok ikke klipt plena før fuglene fiser en søndagsmorgen nei. Det gjør vi forsåvidt heller ikke nå da.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå vrenger hun seg forsåvid også om ikke tøyet henges opp i "riktig rekkefølge" også.
![]() |
#74 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Skikk og bruk på søndagerDet er visst heller ikke greit å spille litt stille på trompeten kl9.30 om morgen
![]() |
#75 |
Har bakt søte kaker
|
Støyer man når man henger opp tøy??
![]() |
#76 |
Protonterapeut
|
Gartnerne banker og borer generelt veldig sjelden, men ja; All plenklipping foregår i ukedagene.
![]() |
#77 |
© All rights reserved
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Skikk og bruk på søndagerJeg synes det meste er greit, men setter pris på at man ihvertfall drøyer de verste lydene til etter kl 10.
![]() |
#79 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
![]() Sv: Skikk og bruk på søndagerSyns det meste er greit, men viser vanlig hensyn som alle andre dager! |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Skikk og bruk på søndagerKan jeg sette på en vask i fellesvaskeriet nå? Jeg syns det, spesielt siden det er kun oss som kan høre den da vi bor i etasjen over. Jeg vet at katolikkene i 3. etasje lever i synd, ettersom han er skilt og de ikke er gift ... Aupairen i etasjen over går i kirken, vet jeg ...
![]() |
|
|