|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
♡
|
Når barnehagen samler inn penger ...I morgen er det sommerfest i barnehagen. I vår barnehage er det på denne dagen tradisjon å samle inn penger til ting som barnehagen trenger, men som ikke blir dekket av bydelen. Dette blir gjort ved salg av ting som barna lager, lodd, kake og pølsesalg. Dette synes jeg er flott, men jeg lurer på om det er jeg som er gjerrig når jeg reagerer på hvor mye man skal ut med?
|
|
|
#2 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Når barnehagen samler inn penger...Må si jeg hadde "flaks" da knerten nektet å male og kun lagde et lite lerretsbilde til 50,-
|
|
|
#3 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Det var mye ja...
|
|
|
#4 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Vi hadde også salg av bilder til Forut, jeg tror det var 15-20 kroner pr bilde. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Det der syns jeg hørtes litt i overkant ut. Vi har barn på barneskolen og de pleier også å ha slike dager. Da er det åpen skole og mange flere enn foreldrene som skal kjøpe produkter m.m laget av ungene. Vi føler derfor ikke noe kjøpepress på slike dager, men bruker jo en del likevel, da det går til en god sak (de siste årene er pengene brukt til skolens uteområde). Alt etter hvilken klasse ungene går i må man bidra med kake, småpremier, ting til kolonialkasse, lopper e.l Vi syns disse dagene er trivelige. Hadde det derimot blitt stilt slike krav til kjøp som du forteller om, hadde det nok ikke blitt like kjekt. Man vil jo gjerne kjøpe kunstverkene til de håpefulle også, men det skal jo ikke gå på økonomien løs. Dette tror jeg at jeg ville luftet på et foreldremøte. Det er nok flere enn deg som ikke syns noe om dette.
|
|
|
#6 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Dette høres alt for mye ut. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Jeg er enig med røkla, det var mye penger. På podens kunstutstilling fikk man kjøpt alt for en hundrelapp. Da var det ikke noe fancy rammer eller noe på det, men det er egentlig like greit. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ute på tur
|
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Dette hørtes ganske voldsomt ut.
|
|
|
#9 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Dæven, det var litt i overkant |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Har hørt om flere foreldre som boikotter slikt opplegg hvor det forventes av dem å kjøpe det ungene har laget, samt dyr mat, kaker etc i tillegg + lodd på toppen.
|
|
|
#11 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Jeg synes kanskje dette burde være noe man tok opp i FAU eller noe sånt, for det var "stive" priser.
|
|
|
#12 |
|
-
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Det hørtes fryktelig mye ut. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
♡
|
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Og nå kan jeg meddele at jeg er med i FAU og er nedstemt på å senke prisene på maten. Kunsten er det barnehagen selv som bestemmer. Jeg fikk ned utstartsprisen på auksjonen. De ville begynne på 300!
|
|
|
#14 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...
|
|
|
#15 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Jeg skjønner godt at du reagerer på dette. Det hender vi har liknende arrangement i LilleVenns barnehage, men da koster kunsten max 50 kroner og det har aldri vært mer enn to kunstverk per barn. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...
Sånn er vår sommerfest og.
|
|
|
#17 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Syns det hørtes ganske urimelig ut. Vi har også sommerfest i barnehagen, men da tar vi med den maten vil selv vil spise. Og det eneste vi kjøper er bokmerker.
|
|
|
#19 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Jeg synes dette hørtes voldsomt ut jeg. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...I vår barnehage så syns jeg det er greit når det gjelder sommerfesten (eller 17-mai feiringen). |
|
|
|
![]() |
|
|