|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
I mål
|
Bil til tre barnJeg har en venninne som snart blir trebarnsmor (ja faktisk, en venninne, det er ikke meg som plutselig har fått en haug barn |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Bil til tre barnDet er ikke så vanskelig som folk skal ha det til, jeg ville anta at en Avensis var mer enn stor nok.
|
|
|
#3 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bil til tre barnVi har bare to barn foreløpig men passer avogtil nevøen min som sitter fremovervendt i beltestol. De to andre sitter bakovervendt med beltestolen i midten. (britax twe og duologic)
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Bil til tre barnFord S-Max.
|
|
|
#8 |
|
tankefull
|
Sv: Bil til tre barnVi bruker Isofixfester på det ene setet nå. Tidligere brukte vi på to seter. Jeg tror ikke det har noe si om vi hadde brukt isofix fester eller ikke. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bil til tre barnVi har en Toyota Corolla Verso av den "gamle" sorten, den med bare 5 seter. Jeg vil tro den er mindre enn en Avensis.
|
|
|
#10 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Bil til tre barnVi har en Opel Vectra stasjonsvogn, 2005 modell.
|
|
|
#11 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Bil til tre barnEtter vi fikk barn nr 3 så har vi hatt WV Caravelle og Toyota hiclass, kunne ikke tenke meg noen mindre bil. Vel har en pontiac trans sport 6 seter også da, den er ok med plass i egentlig, 2 seter foran, 2 i midten og 2 bakerst, går ann å gå i mellom setene. veldig god å kjøre også.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bil til tre barnVi har citröen c4 picasso. kjempefornøyd med bilen, ingen av oss har hatt det merket før, men så langt veldig fornøyd. vi har en maxi cosi med base, en akta graco cosmic og ett akta rally sport. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Bil til tre barn
Det er faktisk motsatt. Det er mindre trangt når man går over til større sete, fordi de er gjerne høyere, og da er det lettere å komme til og få festet beltet til beltestolene ved siden av.
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bil til tre barnHusk at det er stor forskjell på hvor brede de ulike beltestolene er i "bunnen", der det betyr mest i forhold til feste av beltet.
|
|
|
#16 |
|
Einsam
|
Sv: Bil til tre barnJeg har også Avensis, og har fint fått plass til tre stoler. Enten to Britax TWE bakovervendt på hver side, og beltestol i midten, eller Britax TWE i midten og to beltestoler på hver side. Det er beste måten å utnytte plassen på, dersom det er en bakovervendt på en side, og to beltestoler ved siden av hverandre, blir det mye trangere. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bil til tre barnEt vennepar med 3 barn (1 mnd, 4 år og 7 år) har Audi A6 00'mod. De har to forovervendte seter (beltestol + 10-25 kg sete) og en babystol bakovervendt i midten. Der går det helt greit. De hadde prøvekjørt nye toyota corolla verso og likte den veldig godt.
|
|
![]() |
|
|