|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Redningsvest til 12 åringJa, hva kjøper man til de som er så store? Tolvåringens redningsvest er for liten og hun må ha ny. Jeg mener at hun skal ha en slik orange med krage, hun mener at hun skal ha flytevest (fordi det har kusinen på 10 og fetteren på 8). Hun bruker vesten mye og er til tider en god del ut i båt uten voksent tilsyn (med andre barn). Hun svømmer godt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
superbruker
|
Sv: Redningsvest til 12 åringJeg har kjøpt flytevest til eldstepropell (10 år) og mellomstepropell (8 år). Jeg tenker at de er svømmedyktige og det er meningen at de skal ha den på seg hele tiden. Jeg kjøpte flytevest fordi den er mer behagelig å ha på og mindre i veien når de har den på seg. Sannsynligheten for at de tar av seg noe de synes er i veien eller stort å ha på seg er større enn at de skal falle bevistløse i vannet. Slik tenker jeg i hvertfall. Mine barn er dog ikke alene ved vannet eller i båt.
|
|
|
#4 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Redningsvest til 12 åringSansynligheten for at mine unger tar av seg redningsvesten er forsvinnende liten. Fra de var sin første tur i båt (fra en måned) har de måtte ha vest på seg i båt, på kai og på stranda om det ikke er voksne. De sluttet å spørre om å ta den av for mange år siden. De vet at valget står mellom å ikke få være ved sjøen og å ha vesten på. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Redningsvest til 12 åringHvis hun er alene i båt, ville jeg ha gått for reddningsvest.
|
|
|
#6 |
|
Bare sær
Sv: Redningsvest til 12 åringVi har redningsvester til alle i båten, de voksne også.
|
|
|
#7 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Redningsvest til 12 åringVi voksne har slike pølsevester, men siden ungene ofte bader på veldig dypt vann med vest er liksom pølsevester uaktuelt til dem. |
|
|
|
![]() |
|
|