|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Junior eller vanlig seng? (4 år)Storesøster sover fortsatt i sin sprinkel-seng. Vi kjøpte den i USA og den er diger. Den er beregnet frem til ca 4 år ved å heise helt ned eller ta vekk en side.
|
|
|
|
#2 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Junior eller vanlig seng? (4 år)Vanlig seng evt med sengehest (eller puter på gulvet om natten). Puddingen er like stor/gammel og har hatt voksenseng i halvannet år snart.
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Junior eller vanlig seng? (4 år)Vi gikk direkte over på voksen-seng da hun var 2,5 år gammel, men hun har aldri ramlet ut da.
|
|
|
#4 |
|
Smugleser
|
Sv: Junior eller vanlig seng? (4 år)Vanlig seng, 90 cm med sengehest. Om det blir trangt i foreldresengen av en eller annen grunn og/eller avkommet skulle trenge trøst på natta, så er det jo plass til en voksen i storesøsters seng.
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: Junior eller vanlig seng? (4 år)Hvis dere ikke har liten plass ville jeg like gjerne kjøpt seng i voksenstørrelse med en gang. Minstemann her fikk stor seng (90x200) da han var tre år, han har ikke hatt sengehest og har aldri falt ut av senga. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Junior eller vanlig seng? (4 år)Jeg er enig, kjøp 90*200. Vi har juniorseng til vår seksåring, og det er irriterende med dårlig plass ved lesing på senga ol. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Junior eller vanlig seng? (4 år)Vanlig seng. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Junior eller vanlig seng? (4 år)Vi har guttene i etasjeseng fra Ikea, 90x200 cm. Har ikke plass til annet på rommet deres. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Junior eller vanlig seng? (4 år)Vi har hatt 90cm seng siden hun var 3 år. Jeg fikk ikke tak i løs sengehest da, og kjøpte derfor en seng det ikke ville ha passet på heller. Fremdeles er det en skapdør med skumgummi og stoff rundt som fungerer som "sengehest" på den sengen. Mest fordi det er koselig. Deilig med en seng det er komfortabelt å lese i og der to stykker greit kan sove. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Junior eller vanlig seng? (4 år)Hadde like gjerne kjøpt stor seng med det samme om det var min som skulle over i større seng. |
|
|
|
#11 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Junior eller vanlig seng? (4 år)Vi kjøpte junior-seng kun pga plassen på rommet. Det er knøttlite og jeg gjør alt for å utnytte plassen litt. Et par år ekstra med bittelitt ekstra plass.
|
|
|
#12 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Junior eller vanlig seng? (4 år)Hvis man har plass til "voksenseng" ser jeg ikke poenget med å gå via juniorseng. Mine har ligget i voksenseng siden de var 2 år 4 mnd, og det har vært helt problemfritt.
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Junior eller vanlig seng? (4 år)Hvis rommet er veldig lite, ville jeg kjøpt en halvhøy seng, med plass under. |
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Junior eller vanlig seng? (4 år)IKEA har denne: |
|
|
|