Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

En praktisk trille/sportsvogn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-08, 08:35   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En praktisk trille/sportsvogn?

Jeg har litt ufrivillig blitt kastet ut i vognkjøpe-kjøret nå. Vi er egentlig strålende fornøyde med vår Brio kombivogn, men skal på bilferie (med avreise kommende mandag!) og innser at den tar for stor plass i bilen. I tillegg har LilleSola nesten vokst ut av bagen i den. Vi skulle arve en sportsvogn i en eller annen form (ikke spesielt vogn-interessert ), men da vi skulle hente den i går viste det seg at den er musespist.

Så nå er spørsmålet? Hva skal vi kjøpe?
Vi ønsker oss en med store hjul (ikke sånn kjøpesenter-trille), helst med barnet rettet mot oss (men ikke noe must) og full liggestilling. Sistnevnte er essensielt da LilleSola bare er fem måneder. I tillegg må den være liten og nett når den er sammenslått. Finnes noe slikt?

Gammel 18-06-08, 09:37   #2
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En praktisk trille/sportsvogn?

Den første tanken min er Brio Sing, Men jeg aner ikke noe om hvor liten den blir sammenslått.

Sitat:

Moderne design kombinert med smarte løsninger. Til tross for sin nette størrelse har den egenskapene til en stor vogn. Med separat bag, vendbar sittedel og teleskophåndtak kan du justere vognen etter ønsker og behov. Svivelhjul framme gjør den enkel og morsom å trille. En vogn som passer alle formål!

Og så har du en som heter Baby Travel Smart:

Sitat:

En virkelig smart og smidig vogn som er en drøm og trille! Regulerbart teleskop håndtak, liggestilling. Sittedelen kan snues og er godt postret. 5-punkt sikkerhetssele. Kompakt sammenlagt gjør at Smart passer i de fleste biler.

De svingbare forhjulene og den kompakte størrelsen gjør vogna perfekt når man triller i butikker og i travle bygater. Låser man forhjulene kan Smart med fordel også brukes til turene hvor det er et ugjevnt underlag.

Gammel 18-06-08, 09:39   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du da, din Bugaboo-fantast. Blir ikke de små hjulene på begge de vognene litt spinkle i forhold til å komme seg frem i terrenget?

Gammel 18-06-08, 09:41   #4
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Niks, jeg tror det skal gå veldig bra! De er ikke så små som det ser ut til heller. De fleste vogner kommer med dette designet nå synes jeg det virker som. Med mindre du skulle beholde den vogna du har da.

Gammel 18-06-08, 09:41   #5
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Vi har ært utrolig fornøyd med denne:
http://www.barnevognguiden.no/gt/gt-safari.html

Gammel 18-06-08, 09:45   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

TFK eller OTH blir vedlig små sammenlagte. TFK blir ganske firkantet mens OTH lang og smal.

Eller så har man jo baby jogger som skal bli veldig liten.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 09:48   #7
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomstermamma, her.

Noen som har erfaring med denne?
Dette kan jo kanskje være den mellomvognen jeg er på jakt etter. Dvs. jeg må ha en vogn mellom OTH-bagen og sportsvognen til OTH som ikke er vendt mot meg.
Sorry. Blander meg inn her. Jeg kan lage min egen tråd.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 09:49   #8
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Min er best.

Gammel 18-06-08, 09:51   #9
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jo men der er setet vendt fra deg.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 09:58   #10
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

3000kr ca.

OTH er og på tipbud til 4800 nå på barnas hus

Gammel 18-06-08, 09:59   #11
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Noen som har erfaring med denne?
Dette kan jo kanskje være den mellomvognen jeg er på jakt etter. Dvs. jeg må ha en vogn mellom OTH-bagen og sportsvognen til OTH som ikke er vendt mot meg.

Jeg hadde Emmaljunga cerox som mellomvogn og det fungerte ganske greit, men den er jo stor og tung. Er blitt veldig glad i den for det er en super vogn. Men må nok kvitte meg med den nå

Gammel 18-06-08, 09:59   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Nei, bland deg inn! Da får jeg flere erfaringer også. Tror jeg må komme meg en tur rundt i barneutstyrsbutikkene. Jeg blir helt forvirret.

Gammel 18-06-08, 10:01   #13
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Jo men der er setet vendt fra deg.

Ja, men det er titteluke på taket.

Gammel 18-06-08, 10:03   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en Teutonia Solano til reisebruk. Det er ikke den beste vogna i verden, men den blir i hvert fall veldig liten sammenslått.

Gammel 18-06-08, 10:08   #15
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sånn er brio singen

Min skal jeg hente på butikken i morgen

Gammel 18-06-08, 10:44   #16
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har en Quinny Speedi som jeg kjøpte på finn til det samme formålet. Den er grei nok, men jeg er vel ikke kjempeimponert. Den har blitt brukt som sovevogn i barnehagen, til tross for at den ikke kan legges helt flatt - men ganske godt bakover (nesten flatt, er vel riktig å si).

Jeg ville surfet litt på finn.no, jeg. Der har du jo mye å se på, i det minste.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 12:10   #17
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Teutonia Mistral. Aldri hatt den før, men den er jo veldig populær.
http://www.teutonia.no/
Den har vendbart styre og blir liten sammenlagt.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 12:15   #18
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Sånn er brio singen

Min skal jeg hente på butikken i morgen

Pris?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 12:16   #19
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomstermamma, her.

Den første tanken min er Brio Sing, Men jeg aner ikke noe om hvor liten den blir sammenslått.

Singen spurte jeg om pris på over her. Men hva koster Smarten?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 12:16   #20
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Om du går på brio her må du ut med 6400 kr med bag og sportsvogndel.
Men på andre butikken koster den 3999 med bag og sportsvogn del.

En del plasser på nettet koster den 2999 kr for spostsvogndelen. Nå på tilbud.
Er det jeg betaler.

eks : http://www.babyplaneten.no/kategori....subkategori=79

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.