|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Unik
|
Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?Var den beste overskrifta eg kom på i farten.
|
|
|
#2 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?
Vi fikk Nutramigen på blå resept uten noen videre utredning frem til storebror var fire år. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Unik
|
Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?På resepten står det 10 år. Apoteket seier at den går ut og vidare utredning er nødvendig frå august ?
|
|
|
#4 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?Vi har godkjent vedtak på melkeremedier frem til de er 10 eller 12 år. Resepten får du ny hos din fastlege en gang i året. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Unik
|
Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?Ahh, så det kan hende det er nok med ein telefon ? Det hadde jo vert greit.
|
|
|
#6 |
|
Ser lyst på livet
|
nei, vi gjør ikke det. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?Vi har resept på mini max som vi bruker litt i sauser, til kakao og pannekaker/vafler. Nutramigen kan ikke brukes i mat da den har en forferdelig smak. Jeg fatter virkelig ikke hvordan ungene klarer å venne seg til den smaken |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ser lyst på livet
|
Eg vil ikkje påstå at det er eit mål å leva slik osm mo gjer, men det var det som var enklast for oss, difor valde me å gjera det slik. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Unik
|
Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?Så klart, alle gjer jo slik som passer best for den enkelte. Og viss de har hatt fleire allergier å ta hensyn til i tillegg så gjer det tinga vanskligare med ein gong.
|
|
|
#11 |
|
Unik
|
Den får ho kun på flaske og i enkelte retter som eg lager kun til ho. Men no er ho så stor at eg vil helst inkludere ho fult ut i middagsmaten vår ( noko ho insisterer rimelig bra på sjølv )
|
|
|
#12 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?Til nå har vi laga de fleste middagene uten melk, og om vi har pannekaker fek lager vi dei på melk men tar av litt blanding før vi tilsetter melken som vi bruker havremelk i. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?Alle typer vafler, pannekaker etc blir like gode med rismelk eller vann/juice i som melk. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Unik
|
Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?Eg trur dei tåler soya ja. Får vel rett og slett sjå kva som er mulig å få tak i her. Ellers må vel reisa til åsane for å handle. Det blir jo ein smule bakvendt det og
|
|
|
#15 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?Lillebror drikker nutramigen og han har fått det frem til han blir 10 på vedtak fra NAV.
|
|
|
|
#17 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Det skal jeg prøve imorgen
|
|
|
|
#18 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?Stek gjerne pizzaen halvferdig før du har på chipsen. Chips tåler ikke like mye steking som ost gjør.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?Du kan fint lage saus og pannekaker og grøt og alt annet som trenger melk, med soyamelk. Det gjorde vi da T. skulle ha melkefri diett. Funket som bare det. Jeg laget melkefrie kaker også.
|
![]() |
|
|