|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Prematurmamma
|
Sv: 100.000 kr til den som beviser at homeopati virkerJeg fikk homeopatisk medisin mot PMS en gang. Virket ikke. (Jeg gikk også til en healer for to behandlinger. Var faktisk helt kvitt PMS i to år!
|
|
|
|
#83 |
|
Prematurmamma
|
Sv: 100 000 kr til den som beviser at homeopati virkerHun var ti år da. Og hørte ordet "homeopat" i forbifarten. Enkelt å høre feil.
|
|
|
|
#84 |
|
Glamorøs
|
Sv: 100 000 kr til den som beviser at homeopati virker
Ah. Fikk ikke med meg at hun var 10 og blandet ordene. Jeg trodde hun brukte det som et skjellsord.
|
|
|
#85 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: 100.000 kr til den som beviser at homeopati virker
|
|
|
#87 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: 100 000 kr til den som beviser at homeopati virkerJeg er ganske enkelt bygd opp. Jeg liker å vite hva jeg putter i meg og hvorfor. Hvis jeg tar en Ibux, så vet jeg at det hemmer COX-1 (og til en viss grad COX-2), og hindrer en kaskade som ellers hadde frigitt noen reseptorer og jeg hadde kjent smerte. :Scarlettaaah gjør det hun er god på; forenkler kraftig: I tillegg vet jeg at nakken min slapper av, fordi smerten avtar, blodgjennomstrømningen øker og årsaken til hodepinen forsvinner.
|
|
|
#88 |
|
Passiv
|
Sv: 100 000 kr til den som beviser at homeopati virkerMed mindre vannet har ligget bevisstløst under en isbre i noen millioner år, så vil det vel huske veldig mange ting. Synes ikke det er rart at homøopatisk vidundervann er i stand til å kurere mange lidelser - gjerne på én gang. |
|
|
|
#89 |
|
Protonterapeut
|
Jeg aner en god forretningside.
|
|
|
#90 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: 100 000 kr til den som beviser at homeopati virkerMen, dere snakker om homeopatisk vann. Jeg har aldri fått vann skrevet ut fra homeopat. De gangene vi har fått "foreskrevet" homeopatiske midler har vi vært på apoteket å hentet ut noen små runde hvite piller. (Noen velger å kalle de sukkerkuler. Sist redigert av Libra : 22-06-08 kl 14:29. Årsak: Homeopat er et vanskelig ord. :knegg: |
|
|
|
|
|
#91 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, og det er jo bonusen i forklaringsmodellen til homeopatene; du får ikke vannet de allerede har ristet og fortynnet slik at det ikke er noe annet enn vann igjen, neida, de fortynner vannet sitt, så sprayer de litt av dette vannet utenpå en «sukkerpille» (det vanligste er visst en vanlig laktosepille), og det blir så lite vann at det nok fordamper før du spiser pillen (og husk, dette er vann som allerede ikke inneholder noen virkestoffer eller har noen som helst annen effekt enn rent vann). |
|
|
|
|
|
#92 |
|
|
Sv: 100 000 kr til den som beviser at homeopati virkerJo mer dere forklarer desto mer forundret blir jeg over at øyekataren til guttungen har forsvunnet ved flere anledninger ved bruk av disse pillene. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: 100 000 kr til den som beviser at homeopati virkerHvorfor selges egentlig homepoatiske midler på resept eller "resept" på apoteket?
|
|
|
#94 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Kan det kanskje tenkes at det rett og slett tjener grovt med penger på å selge laktosepiller til ekstrem overpris? Litt på samme måte som at hi-fibutikker tjener grovt på å selge høyttaler- og signalkabler til mange tusen kroner selv om de ikke på noen måte er bedre enn de du kan få på Clas Ohlson til niogtjue? (Og parallellen til laktosepillen blir her da f.eks en dropseske fra til en tier fra kiosken ved siden av apoteket). |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Glamorøs
|
Du vet at øyekatarr går over av seg selv, selv om man ikke bruker noe som helst?
|
|
|
#96 |
|
|
Nei det viste jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
I farta!!
|
Sv: 100 000 kr til den som beviser at homeopati virkerEg trur kanskje at mange gonger så er homeopati siste utveg og da er antagelig kroppen nesten ferdig med å ordne opp sjølv og blir frisk men så virker det som det er homeopatien som har hatt virkning sjølv om ein antagelig hadde blitt like fort frisk heilt sjølv.
|
|
|
#99 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: 100 000 kr til den som beviser at homeopati virkerØykekatarr går enten over av seg selv, eller så funker det også ganske godt å vaske øynene med saltvann. (Hm... tror ikke jeg rister flaska først...)
|
|
|
#100 |
|
Glamorøs
|
I følge vår lege er det gjort undersøkelser på det, og øyekatarr som regel går over like fort av seg selv, som når man bruker medisiner. Jeg har forstått det slik at man bruker medisiner fordi om det er av den smittsomme typen, så forsvinner smittsomheten etter et døgns behandling.
|
![]() |
| Emneord |
| homeopati |
|
|