|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Tips til ferie i SverigeVi (jeg, mannen og guttungen på 10 år) skal reise til Skara Sommarland i sommer. Lurer på om noen har noen gode tips og ideer til andre plasser vi kan besøke mens vi er på farten. Hadde vært greit om det er plasser i relativ nærhet, sånn at ikke hele ferien går bort i kjøring. Og så er vi selvsagt ute etter noe som er tilpasset vår 10 åring. Vet noen av dere av hyggelige steder? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Tips til ferie i SverigeHer er link til kartet fra Skara. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Tips til ferie i SverigeJeg tror kanskje vi må prøve Skara.
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Tips til ferie i Sverige
Ja, det er akkurat det jeg skulle foreslå, og nå ser jeg at det ligger på veien. Vi var der for to år siden, og det var veldig fint. Nydelig parkområde, og mye god info om dyra. Noen av dyra så vi aldri, men det gjorde i grunn ikkeno.
|
|
|
#7 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Tips til ferie i Sverigede har ett fantastiks delifinshow på kolmården ! http://www.kolmarden.com/
|
|
|
#8 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til ferie i SverigeNoterer tips. Vi skal til Sverige 14 dager i sommer, men planlagte stopp er foreløpig bare Astrid Lindgrensverden i Vimmerby og Daftø piratcamping i Strømstad. Det er vel mest for mindre unger kanskje. Skara har vi vurdert om det blir bra vær. Eller så er jo Gøteborg og Liseberg en safe og ta for at ungene skal ha det gøy. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når dere først skal til Astrid Lindgrens Verden (kjempeflott park forøvrig) ville jeg også tatt en tur til Katthult og sett stedet og husene der filmene om Emil i Lønneberget ble spilt inn. Det er ca 15 - 20 min kjøring fra Vimmerby mot Mariannelund. Tror inngangsbillettenne var kr 20 for voksne og kr 10 for barn. Det er en virkelig koselig plass og vel verdt et besøk.
|
|
|
#10 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til ferie i Sverigehttp://www.highchaparral.se/default.asp?P=1 Jeg var på High Chaparral som barn selv, så det begynner å bli noen år siden, vet ikke hvordan det er nå, men elsket det som barn. Det ligger her: http://www.gulesider.no/kart/map.c?p...lX=0&scrollY=0
|
|
|
#11 |
|
I mål
|
Sv: Tips til ferie i SverigeVi var i Nordens Ark ifjor, og det er virkelig flott. Nydelig område. Gården er kjempemorsom for dyreglade barn, og de mer eksotiske dyra artige å se - dessuten er det en fin tur å gå rundt og se dem. Turen rundt er et stykke, ta med vogn til små barn, eller meis eller noe. Tigeren er kjempespennende og det er fine muligheter for piknik etc. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Stort sett blid
Sv: Tips til ferie i SverigeHører det skal være rene soppingeldoradoet i Ullared.
|
|
|
#15 |
|
Protonterapeut
|
Det må i så fall være Ge-kås du mener. Det er en svær Nille-butikk, der man må være tidlig ute og til og med stå i kø for å slippe inn.
|
|
|
#16 |
|
Står på egne ben
Og i nærheten av Gekås/Ullared så ligger det også en familiepark, men nå kommer jeg jo ikke på hva den heter. Det må jeg finne ut, for det var mulig vi skulle dit en tur i sommer. Noen som vet? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Ikke sant! Jeg fikk skikkelig Ronja Røverdatter-følelse, og for vår del gjorde det ingenting at vi ikke så så mange av de villeste dyra, turen rundt var så fin. Vi så riktignok ulveflokker og pekte begeistret til Glitterbarnet på halvannet. Han kunne ikke brydd seg mindre, han så jo bare hunder.
|
|
|
#18 |
|
Står på egne ben
Nå fant jeg ut hvor jeg mente. Vi drar muligens innom der en tur i sommer. FUN CITY: http://www.funcityvarberg.se/ |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Stort sett blid
Det er nok den jeg mener ja
|
|
|
#20 |
|
Einsam
|
Sv: Tips til ferie i SverigeNå blir dette et stykke nord for Skara, men sjekk ut www.siljan.se. Tomteland (best for litt mindre barn), Leksand Sommerland (www.sommarland.nu) og bjørneparken i Orsa (absolutt verdt et besøk |
|
|
|
![]() |
|
|