|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
guru advisor
|
3 år og ventet to døgn på tannoperasjonhttp://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/25/539144.html Sist redigert av Minerva : 27-06-08 kl 10:31. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 3 år og ventet to døgn på tannoperasjonDet der har jeg lest før. Men fra mammaen selv.
Sist redigert av Honda : 27-06-08 kl 13:55. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: 3 år og ventet to døgn på tannoperasjonÅ skylde på at det er et lokalsykehus er rett og slett for dumt. Det ble jo gjort en feilvurdering av den første legen. Det er vanskelig å forstå at det ikke kunne bli tatt en telefon eller kommunisert med kjevekirurg i Bodø.
|
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: 3 år og ventet to døgn på tannoperasjonJeg har lest denne saken også (men leste den for noen dager siden og kommer ikke inn på dagbladets sider nå, så om jeg husker feil, så korriger ivei) og tenker som dette:
|
|
|
#6 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: 3 år og ventet to døgn på tannoperasjonDet må være vanskelig å være helsepersonell også. Slik som her, da moren ikke ville stresse med smertestillende. Jeg skjønner det godt som mor, men det hadde kanskje gjort behandlingstiden raskere og enklere? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
tankefull
|
Sv: 3 år og ventet to døgn på tannoperasjonDet var vel påpekt at dette lokalsykehuset i utgangspunktet ikke skulle foreta CT undersøkelser på barn under 4 år (denne gutten var 3) da de gjerne ville trenge anestesi-behandling. I følge moren hadde de ikke forsøkt å sedere gutten før undersøkelsen heller. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: 3 år og ventet to døgn på tannoperasjon
Ja helt klart.
|
|
|
#9 |
|
tankefull
|
Bare av ren nysjerrighet: Får foreldre gjennom dette altså? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Mother of Dragons
|
Som sagt jeg snakker generelt nå, og kjenner jo ikke denne saken.
Ikke sant.
|
|
|
#11 |
|
Mother of Dragons
|
Ja de gjør jo det i enkelte tilfeller. Det er jo sjeldent at man kan garantere noe i den ene retningen eller i den andre, medisin handler jo alltid om sannsynligheter, og det er ikke bare-bare å stå imot svært bestemte foreldre.
|
|
|
#12 |
|
Absolute Beginner
|
Her i huset er det mannen som tar seg av slike ting. Jeg er egentlig veldig rolig, men blir skjelven og pipete i stemmen ( |
|
|
|
|
|
#13 |
|
tankefull
|
Sv: 3 år og ventet to døgn på tannoperasjonJeg har forstått dette at man er generellt veldig tilbakeholdne med å utføre CT undersøkelser av barn ja, og det er bra. Hadde det vært helt nødvendig med en undersøkelse, så hadde nok jeg også stått og pinnholdt barnet mitt sånn at man fikk utført undersøkelsen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
tankefull
|
Ja, det kan jeg jo forstå. |
|