Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Verdens enkleste kyllinggryte

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-08, 15:22   #1
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Verdens enkleste kyllinggryte

Jeg tror ikke det blir stort enklere enn dette.

Man tager kyllingfilet (svin går sikkert også fint an å bruke) og steker i passelig store biter. Samtidig blander man salsa og fløte i en kjele, og koker opp. Da kyllingen er stekt tar man den oppi sausen. Det går også an å lage dette i en ildfast form i stekeovnen.

Denne retten er lett å tilpasse. Til barn kan man lage en mild variant, og tilsette mer salsa til de voksne. Jeg tror den er ganske lavkarbo-vennlig også, men det tør jeg ikke å påstå så sikkert. Og det er veldig enkelt å lage til mange.

Vi bruker salat og ris til, men det er jo en smaksak.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 15:34   #2
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens enkleste kyllinggryte

Takk for tips! Hvilken salsa-saus bruker du?

Gammel 27-06-08, 15:35   #3
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Det hørtes godt ut. :sulten:

Gammel 27-06-08, 15:35   #4
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Takk for tips! Hvilken salsa-saus bruker du?

Merket varierer litt, men jeg tror vi har brukt medium styrke.

Gammel 27-06-08, 15:41   #5
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Denne hørtes enkel og god ut. Må prøve den en gang.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 15:59   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres godt ut. Jeg pleier å lage noe som ligner, med fløte og enten ajvar (paprikapuré) eller rød pesto, og da steker jeg gjerne cashewnøtter og babymais også og har i. Det går sikkert an å ha i denne også?

Gammel 27-06-08, 20:41   #7
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det høres godt ut. Jeg pleier å lage noe som ligner, med fløte og enten ajvar (paprikapuré) eller rød pesto, og da steker jeg gjerne cashewnøtter og babymais også og har i. Det går sikkert an å ha i denne også?

Å guri, DET hørtes også helt snadder ut

Gammel 27-06-08, 20:53   #8
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det høres godt ut! Jeg har slengt oppi små broccolibuketter, paprikabiter eller mais av og til, alt etter hva vi har i huset. Smaken er egentlig veldig nøytral synes jeg, så det går an å variere etter smak og humør.

Gammel 11-05-09, 23:23   #9
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg laget en variant av denne i går og den var kjempegod. Hadde i en boks babymais, en paprika i biter, en boks skivet champignon og litt cashewnøtter. Til og med ungene likte den og de er sær når det gjelder ny mat.

Gammel 11-05-09, 23:42   #10
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Medlem siden: May 2008
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

mmmmmmmmm, dette må prøves!

Gammel 12-05-09, 01:29   #11
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Dette høres jo ut som noe til og med jeg kan lage.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.