Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

I retten etter forskjellsbehandling

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-08, 15:43   #1
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

I retten etter forskjellsbehandling

Sånn kan det altså gå i Sverige om du ikke ber alle åtteåringene i klassen til barnebursdag.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/01/539640.html

Gammel 01-07-08, 16:07   #2
TBM
Passiv

Standard

Sv: I retten etter forskjellsbehandling

Vet du - jeg har ikke peiling på omstendighetene her - men jeg vil tro at skolen har et forbud mot å dele ut invitasjoner på skolen hvis ikke alle er invitert.

Det har jeg ihvertfall erfart i Norge - blir alle bedt kan man dele ut på skolen. Blir bare noen få bedt må man dele ut på fritiden eller sende per post.

Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 16:15   #3
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skummet gjennom denne saken i en svensk avis for en ukes tid siden. Saken er vel at sønnen inviterte alle unntatt to stykker av guttene fra klassen. Av disse to han ikke inviterte hadde den ene ikke invitert han i sin bursdag og den andre mobbet han til stadighet.

Skolen inndro alle invitasjonene og faren til sønnen drar dette for retten da han mener det er helt urimelig at sønnen skal behøve å invitere en som mobber han i bursdagen sin.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 16:54   #4
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Synes faktisk skolen gjorde det riktige jeg.
Det er fortsatt ikke snakk om at sønnen måtte be sine "fiender", men at han fikk ikke gjøre det på skolen.
Skal man ikke be alle leverer man IKKE ut innbydelsene på skolen.

Gammel 01-07-08, 17:04   #5
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Enig med dere. Han kunne bedt disse guttene på fritiden. Det handler jo ikke om at han må be fiendene. Men skal han dele ut invitasjoner i skoletiden må han nok det. Synes det er helt ok gjort av skolen jeg.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.